Wij zitten eraan te denken om volgend jaar (april, mei) voordat onze oudste naar school moet een maand op vakantie te gaan. Onze kinderen zijn dan bijna 4 en bijna 2. We zitten nu aan bali of zuid - afrika te denken. Heeft iemand ervaring met deze landen en jonge kinderen? Of nog andere tips. We hebben zelf al veel gereisd maar met de jongens tot nu toe in Europa gebleven.
Check https://www.liesellove.be/zuid-afrika-onze-accomodaties/ eens. Heeft net een boek geschreven over reizen met kinderen, en is een maand geleden naar zuid-afrika geweest.
Wij gaan a.s. november 5 weken naar Thailand met onze kinderen (dan bijna 4 en 2,5). Eerste keer Azië, en voor Thailand gekozen omdat het erg kindvriendelijk schijnt te zijn, betaalbaar en mooie afwisseling cultuur/natuur/strand. Ik kan je daarna dus vertellen hoe het was
Oeh ik zou niet voor alleen Bali kiezen voor een maand .. (vond zelf Bali beetje tegen vallen) lombok daarintegen weer geweldig. Als ik de vrije dagen en geld had ging ik naar zuid Amerika. (of alweer naar Thailand, mijn favoriet tot nu toe )
Zuid-Amerika trekt ook enorm. Wij spreken alleen beiden geen spaans en weet niet of dat handig is met 2 kleine kinderen. We zijn in Azië zelf al naar Thailand, Maleisisch Borneo en Java & Flores geweest. Flores vonden we echt fantastisch. Misschien dat Bali dan inderdaad wel tegenvalt.
Thailand zijn wij 5 jaar geleden geweest. Makkelijk land inderdaad om te reizen, heerlijk vooruitzicht zeg 5 weken!
Ja ik vond Bali echt tegenvallen na 3x Thailand, Cambodja waren we misschien ook verwend ... (vond het heel toeristisch, sommige bevolking heel vervelend opdringerig, tokkie toeristen met 0 respect voor de bevolking, hoog salou gehalte, ) oh nu klinkt het heel verschrikkelijk dat was het echt niet, maar gewoon mwah. Er is wel een Facebook backpack groep van zuid Amerika misschien kan je daar informeren of goed te doen is? Ik hoor veel goede verhalen over Sumatra dat lijkt mij ook nog fantastisch. (net als road trip Amerika, Naar Australië, de Filipijnen, etc etc ) Euh mag ik nog wat salarisverhoging en wat meer vakantiedagen?
Ook een idee: camper kopen/huren en met gezin fantastische doortrekreis door Europa maken? Richting Oost-Europa kan je heel veel verschillende landen, culturen en natuurgebieden zien binnen een maand! Lijkt mij ontzettend gaaf in ieder geval.
Hou er in zuid Afrika rekening mee dat je niet op alle resorts (t.a.v. Wildlive) mag komen met zulke jonge kids. Ik zou dan eerder kiezen voor noord west USA/ zuid west Canada (Seattle, Yellowstone, Vancouver). Of zuid west USA. Of idd Thailand, maar als je daar al bent geweest kan ik mij voorstellen dat je graag naar iets anders wilt. Leuk vooruitzicht!
Ik heb ervaring met lange vakanties in Vietnam en sri lanka met een kind van 2. Roadtrip in Europa ook gedaan. Vragen staat vrij.
Meest kind vriendelijke vakantieland dat ik ooit ben geweest. Zonde als de gebeurtenissen van afgelopen week mensen laat tegenhouden er volgend jaar heen te gaan hoor!
Voor nu zou ik toch even afwachten hoe het verder verloopt, daarom zou ik het land op dit moment niet adviseren. Vooral niet met kinderen. Uiteraard is het belangrijk dat een land dat zo getroffen is, wanneer het weer veilig is weer bezocht wordt. Ik heb prachtige foto’s van vrienden voorbij zien komen, dus in dat opzicht snap ik dat het wordt aangeraden, maar nu even niet....
Wij hebben plannen voor Nieuw Zeeland als dochter bijna 4 is en de baby 1. Heeft iemand daar ervaring mee?
Wel met Nieuw Zeeland maar niet met kinderen. Maar het is een onwijs goed land om te reizen, alles heel goed geregeld en netjes.
Als je nergens naartoe kunt waar aanslag is geweest of zou kunnen komen, regeert de angst en dat is wat in pertinent probeer te voorkomen.