We hebben een pup van 11 weken. Het lijkt er op dat ik allergisch ben. Snuiven, verstopte neus en soms een loop neus en jeukende ogen. Constant een kriebelgevoel in de neus... Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb mijn hoop gevestigd op het feit dat hij nu nog nesthaar heeft.
Als het echt een allergie is, ben ik bang dat de overgang van nesthaar naar het normale haar je niet zal helpen. Ik hoop voor je dat het snel overgaat.... want om nu alweer afscheid te moeten nemen van je puppel is ook niet fijn.
Het vreemde is dat we al een hond hebben, zelfde ras, en daar heb ik nooit last van. De haartjes van de pup zijn veel zachter en fijner en zo'n pup is natuurlijk heerlijk om je neus in de vacht te duwen.....
Als je al een hond hebt denk ik niet dat je allergisch bent hoor! Je kan (volgens mij) niet voor de ene wel en voor de andere niet allergisch zijn...helemaal niet als je zegt dat het hetzelfde ras is! Heb je niet toevallig een bos bloemen ofzo gekocht? Of nieuw schoonmaakmiddel? en ik dacht trouwens ook dat als je wel allergisch zou zijn dit niet door de haren komt maar door huidschilfers e.d. misschien snuffel je wel gewoon teveel aan hem
Ik denk dat ik miss een haartje in mijn neus heb gekregen en daarom jeuk heb? En mijn ogen door make up? Dat heb ik gister opgehad en anders bijna noit. Of wil ik dat te graag? Ik ben benieuwd naar meer meningen...
dat zou ook nog een mogelijkheid zijn ! ik denk ook niet dat je allergiesch bent hoor zeker niet als jullie al een hond hebben , enige wat zou kunnen is dan nog dat nest haar .
Pffff.....het is dat ik een spiegel heb anders zou ik denken dat ik blond ben.. Ik ben zo bang dat ons schatje weg zou moeten, nu zou hij dan in de familie een huisje kunnen krijgen, maar je wil hem zooo graag thuishouden... Paniekzaaier ben ik
Dat is niet helemaa waar !! Mijn tante en ik zijn ook allergisch voor honden. En ja ik heb een allergie test gedaan dus ik ben 100 % zeker allergisch voor honden. Alleen je kan wennen aan je eigen hond, waardoor je geen allergische reactie meer door je hond krijgt. Terwijl je voor andere honden wel allergisch kan zijn. Ik was ook niet allergisch voor mijn hondjes en mn tante niet voor haar hond. Terwijl als we in de buurt van een ander hond kwamen en gingen aaien we meteen allergische reacties kregen. En zo ook met katten, in het begin vertoonde ik hele erge allergische reacties op mn kittens en hoelanger ze bij me waren hoe minder allergische reacties kreeg. Alleen als ik ze ff een aai op hun bolletje gaf of ging kroelen moest ik meteen mn handen wassen, want als ik bijv daarna in mn oog ging wrijven kreeg ik gewoon weer een allergische reactie. @ TS. Ik hoop dat je niet allergisch bent voor je hondje. En anders misschien bij de apotheek allergie tabletjes halen ofzo. En na 't knuffelen en aaien je handen wassen.
Je bouwt een allergie op dus ik zou het even laten testen Al hoop ik voor jou dat het niet door je hondje komt.
Heb vorige week net een artikel in de krant gelezen dat je bij een allergie niet allergisch bent aan de haren van je hond, maar aan zijn huidschilfers... Misschien heeft je oudere hond een vettere huid, waardoor hij praktisch geen schilfers heeft. En heeft je pup een iets drogere huid... Probeer eens een paar dagen een paar drupjes olijfolie onder zijn brokjes te doen. Wij geven aan de onze lam & rijst, maar ze heeft nog af en toe schilfers. Als ze dan een paar dagen vers vlees krijgt, is het weer over voor een tijdje.
Dit klopt ook niet helemaal, er zijn 2 vormen van allergie. Allergie voor de haren en allergie voor de huidschilfers. Verreweg de meeste mensen zijn allergisch voor de huidschilfers. En daarom heb ik nu 2 katten die geen huidschilfers verliezen en daar heb ik dus weer geen last van haha! Ben verder voor alles met haren en veren etc allergisch, dus weet wel waar ik het over heb. Ik denk dat je inderdaad ondertussen een allergie hebt opgebouwd voor honden. En dat je immuun bent voor je eigen hond... Hoop uiteraard voor je van niet! Anders even allergiepillen halen en kijken of het dan beter gaat. Succes!
Ik heb vorige week de uitslag van m'n allergie onderzoek gekregen en blijk ontzettend allergisch te zijn voor honden, paarden en katten; maar.... ik heb pas bij 1 hond in mijn hele leven een reactie gehad. (jeuk) De allergoloog zei tegen me dat idd de meeste mensen allergisch zijn voor huidschilfers, maar dat je met een hond in huis wel een tolerantie kunt opbouwen... Misschien dat je nog een tolerantie voor jullie pup moet opbouwen?? Hoe meer honden, hoe beter, zei de allergoloog, als je toch graag een hond wilt en allergisch blijkt te zijn.
Ik heb denk ik de oorzaak. Ben onwijs verkouden. keelpijn, snotterig en koppijn. Kon ook niet uitblijven na een heel ziek gezin op mijn na Maar dat van die olie ga ik zeker proberen, thanks!!