Twijfels! Wanneer gaan we???

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door simba32, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik ben 9 maart uitgerekend,maar er is een kans dat de baby eerder komt ivm GBS bacterie..

In eerste instansie wilden we in juni naar Italie gaan net over de grens van Zwitserland,maar is dit haalbaar met een kleintje van een paar maanden..
    Zit nu te twijfelen of het misschien handiger is als de baby iets ouder is bijv aug of september ( wij zijn niet gebonden aan vakanties)

Wat zijn de voordelen/nadelen als de baby nog klein is en wat zijn de voordelen/nadelen als de baby iets ouder is? Is het niet lastiger als de baby ouder is ivm potjes ed.. Het zijn allemaal vragen het is ons eerste kindje..

Oja we wilden op een camping in een stacaravan omdat je dan alles bij de hand hebt lees sanitair,maar misschien is er ook iemand die juist een goede ervaring heeft met een gehuurde tent en een kleintje..

Hoop dat er iemand is die hier ervaring mee heeft...,want ik zie door de bomen het bos niet meer!

2. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uhh.. alles kan :p Is maar net wat je zelf wilt. Maar het is jullie eerste, dus dat is sowieso erg wennen. Dan zou ik persoonlijk eerder in augustus/september gaan als je toch de keus hebt. En potjes kun je meenemen, vers eten kun je overal maken. flesvoeding kun je ook meenemen. en in het buitenland kan je ook vanalles kopen, want ook daar groeien kinderen op ;) zelf heb ik gewoon liever het bekende en nam dus vanalles mee.
    Wij zijn vaak weg geweest met de kleine. voor het eerst toen ze 5 maanden was naar zwitserland. Als ze nog zo klein zijn vonden wij het ook fijn om stacaravan of appartement te hebben met wat voorzieningen. Toen onze dochter bijna 2 was zijn we in een tent gegaan, ging toen ook prima. nu in verwachting van de 2e en wij gaan straks met z'n allen als de jongste 3 maanden is weer in een tent. maar dan wel naar een bekende camping met babyvoorzieningen (babybadjes, schoon enz). Dat zou ik met de 1e niet gedaan hebben. nu weten we al wat er een beetje gaat komen..

3. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    @simba: wij zijn met ons meisje toen ze net 3 maanden was met de auto naar Italie gegaan. Wij hadden zoiets als nog lekker even weg voordag mijn verlof er op zou zitten.

Het is echt super goed bevallen. Wij zaten inderdaad ook in een stacaravan op een camping. Het enige nadeel was dat wij in mei daar zaten en het weer toen minder goed was, dus dan zit je wel wat meer aan de stacaravan gebonden.

Het grote voordeel is als ze nog heel klein zijn dat ze veel slapen. Erg fijn want als je 12 uur moet rijden en je hebt non stop een baby die huilt dan wordt je ook gek. Op de heenreis zijn we eerst twee nachten in Oostenrijk verbleven (halverwege) en op de terugreis in Duitsland (ook halverwege). Tussentijds zijn we regelmatig gestopt zodat ze even uit haar maxicosi kon en natuurlijk om te voeden. Zelf gaf ik borstvoeding dus dat was erg makkelijk, maar ook met een flesje hadden we geen problemen gehad. De faciliteiten in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Italie voor babies zijn super goed. Je hebt onderweg overal speciale ruimtes om te voeden en te verschonen en als ze die niet hebben zijn er altijd nette verschoonhokjes en zijn ze bereid om een flesje op te warmen. Ik was verbaasd dat alles zo gemakkelijk ging onderweg en dat het allemaal zo babyvriendelijk en schoon was.

In de caravan ging het ook super goed. We hadden een caravan met twee slaapkamers, een kamer voor onszelf en een kamer waar we de koffers neer hadden gezet en al haar spulletjes. Haar wiegje hadden we in de woonkamer gezet, zodat we haar konden horen als er iets zou zijn. Een caravan met een slaapkamer is te krap denk ik gezien alle spullen die je mee moet nemen, maar alles kan natuurlijk.

Bij de Prenatal had ik een opblaasbaar verschoonkussen en badje (geen zwembadje echt een badderbadje) gekocht. Dit neemt geen ruimte in beslag en weegt verder ook zo goed als niks. Super handig. Ook heb je van die wegwerp verschoonmatjes die je mee kan nemen voor onderweg van Pampers, persoonlijk vond ik deze ook ideaal.

Overigens heb je ook bij bijvoorbeeld Eurocamp de mogelijkheid om een babypakket te boeken (box, kinderstoel, bedje, etc). Wij hebben dat niet gedaan omdat ze nog te jong was en ze gewoon in haar eigen wiegje kon slapen.

Overigens reizen we super veel met ons meisje en heeft ze al erg veel bestemmingen gezien. Het is nog nooit tegen gevallen en ik heb nog nooit gedacht dit doe ik nooit meer. Ik vind het echt leuk. Wat ook leuk is, dat iedereen waar dan ook ter wereld babies leuk vindt, dus je hebt altijd en veel aanspraak van mensen. Op die manier leg je dus makkelijk en veel contacten. Overal wordt je aangesproken (in NL trouwens ook hoor), zeker als je in zuid-europese landen bent met een blond meisje ;)

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Onze kindjes waren ook nog erg jong toen ze voor het eerst mee naar Italiƫ gingen. Ging erg goed. Waar wil je precies naar toe gaan?

5. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Wij willen graag naar camping isolino aan het lagio maggiore meer..

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik zou lekker in het najaar gaan, dan weet je ook een beetje hoe je kleintje is.

7. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Wij zijn er nog niet overuit,maar in ieder geval bedankt meiden voor het meedenken.. en de tips en adviezen

8. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Wij zijn toen onze dochter net 4 weken was een weekje naar ameland geweest. Was heerlijk, maar ik moet er niet aan denken om met zo'n kleintje echt naar het buitenland te gaan (en dus zover te moeten reizen).

Deel Deze Pagina