Baby 10 maanden huilt plots veel s nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fleur1984, 10 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Goedemorgen,

Ik weet even niet wat ik hiermee moet. Misschien kunnen jullie me helpen of tips geven.

Ons meisje sliep altijd goed s nachts. Maar sinds 2 nachten huilt ze ontzettend veel in haar slaap. Ze wil zich ook door ons niet laten troosten. Dit begint rond 2330 uur en houdt dan pas 'ochtends om 0730 uur op. Dan wordt ze wakker.
    Ze begint om 2330 dan echt te krijsen en ligt dan in elkaar gekrompen in haar bedje en rolt van links naar rechts. Ze schud dan ook wat met haar hoofd. Ze krijst dan zo een 10 minuten. Dan is het stil en 15 min later begint het weer. Soms zit er een half uur tussen. Ze gaat om 2030 naar bed. Ik vroeg me af wat dit kan zijn.Ik begreep dat ze met verlatingsangst wel getroost willen worden.
    Ze heeft net wel een antibiotica kuur gehad voor haar oorontsteking en die kuur was dinsdag voorbij.

Dit is nu 2 nachten aan de gang en we zijn beide eigenlijk al best moe, want als we net in slaap zijn gevallen dan begint ze weer :(

Ik hoop dat iemand tips heeft

2. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Oh meid, dit klinkt echt als haar oortjes, arm ding :(. (blijft natuurlijk tricky van achter de pc, maar toch...)
    Ik zou de maximale dosering paracetamol geven en zorgen dat ik héél rap weer terug was bij een arts. Mocht de HA niets zien: doorverwijzing naar KNO vragen!
    Ohja en druppel haar neusje goed, en zet het hoofdeinde van het bedje wat schuin. Dat lost het niet op maar kan wel verlichting geven.

Sterkte voor haar en voor jullie!

3. Fleur1984

Denk ik zelf ook. Ze had vanmorgen ook verhoging 37.9 . Ik dacht eerst misschien verlatingsangst maar als ze naar de oppas gaat heeft ze hier geen last van. Dan lacht en zwaait ze altijd als ik wegga. Dit doet ze ook als ik haar bij een vriendin laat waar ik heel soms kom. Nooit huilen als ik wegga

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Waarschijnlijk een vervolgkuur nodig. Even laten controleren door de huisarts!

5. Fleur1984

haar hoofdeind hebben we idd omhoog gezet en geven haar nu zetpillen.

Ik had de huisarts gebeld en moet morgen terugbellen voor een afspraak. Het is de procedure dat de huisarts die haar behandeld heeft voor haar oorontsteking dat die haar weer ziet, en die is vrij. Die is er morgen weer. Maar ze moet dan morgenochtend eerst overleggen met de huisarts hoe laat ik mag komen met haar en of ik überhaupt mag komen met haar. Ik gaf aan dat ik het maar raar vond, maar ze zei dat dit hun procedures waren.

Ik hoop dat ze door de zetpillen beter slaapt vannacht.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Och arm meisje... oren kunnen zo enorm pijn doen! Zelfs als er niets te zien is. Druppel haar neusje inderdaad, pcm geven en het hoofdeinde omhoog.
    Laat je niet afschepen door de HA hoor... altijd die procedures en assistentes, met een ziek kind mag je toch gewoon komen!

Nog een vraag, is/wordt ze wel wakker? Of kun je geen contact maken met haar? Het kunnen namelijk ook nachtangsten zijn.

7. Fleur1984

@Nescio. We kunnen wel contact krijgen met haar.

Ik begreep zojuist van de oppas dat haar verhoging/koorts iets was gestegen ondanks de zetpil. Ze wil ook bijna niet spelen en huilt veel. Eten en drinken wil ze ook bijna niet.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Zo te lezen is ze echt ziek. :( Ik zou nog eens bellen met de HA en langsgaan.

9. Fleur1984

@ Nescio. Heb wederom gebeld, maar de assistente geeft aan dat ik moet wachten tot morgen :x

Ik hoorde van de oppas dat ze wel haar brood heeft opgegeten. Alleen haar melk niet. Ze moet ook al een paar dagen erg huilen als ze de fles krijgt. Ze duwt dan continu de fles weg. Maar na een paar seconde wil ze hem toch met als gevolg dat ze hem na een paar seconde weer wegduwt.
    Als ik haar kaarsrecht zet met drinken dan gaat het iets beter. Ik had al gekeken voor spruw maar zag niks. Kan volgens mij niks te maken hebben met oren denk ik.

10. Fleur1984

Momenteel heeft ze 40 graden koorts. Ze heeft weinig geslapen vandaag.als ze plat ligt dan begint ze na een kwartier te krijsen en van links naar rechts te draaien in bed. Als ze zit begint ze nu af en toe ook heel hard te huilen uit het niets. Net of ze pijn heeft.bij de oppas was ze in slaap gevallen in haar armen. Doet ze normaal nooit. Je merkt nu dat ze oververmoeid is door het slechte slapen. Morgen gelijk weer de dokter bellen

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat zijn echt de oren. Juist dan is drinken heel pijnlijk :( probeer anders of ze uit een open beker kan drinken, zuigen doet nog meer pijn.

Wat een k-assistente zeg. Toch ongelofelijk dat ze je zo afschepen!

12. Fleur1984

Ff een update. Vanacht hebben we bij de huisartsenpost gezeten. Ze had 41 graden koorts en was zo overstuur dat ze begon te braken ervan. Ze bleek een zware middenoorontsteking te hebben. Hebben nu een 3 daagse antibiotica kuur gehad. De arts van de huisartsenpost vond het belachelijk dat onze huisarts niet eerder een afspraak wilde maken

13. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Och... arm kleintje van je :(:(:(
    Bah, wat is dat nou toch met sommige huisartsenpraktijken, dat het eerst helemaal uit de hand moet lopen voordat ze iets willen doen.
    Sterkte voor je kleine meid en ook voor jullie.

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zou je huisarts nog wel even bellen vandaag en ze dit even vertellen.
    Stomme huisarts! :x

Deel Deze Pagina