Ik houd van ouderwetse, klassieke namen. Ik vind Adelaïne, Clementine en Penelope heel mooi. Maar, ik zit ook al een tijdje met een andere naam in mijn hoofd. Deirdre. Wat vinden jullie van deze naam? Ik vind het prachtig, maar misschien is het wat overdreven..
Ik struikel er een beetje over qua uitspraak. Doet me ook niet zoveel.. Penelope vind ik het mooiste van de namen die je noemt. Andere namen die ik in dit rijtje vind passen: Seraphina Aurelia Isadora Imogen Evangeline Isolde Josephine Ariana Anastasia
Wel mooi Misschien; Solange Blanchett Blanche Augusta Leida Hedwig Juliette Meta Paula Theresa Aleid Anthe Everdina Melinda Elisabeth Agnes Alida Helena Marisol Reina Franka
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe je de laatste naam uitspreekt. Kun je dat uitleggen? Ook al gedacht aan: Climéne (spreek uit als kliemenne) Cecile
Dit... de eerst genoemde namen vind ik helemaal niet mooi. Deirdre zou ik nog wel aan kunnen 'wennen'.
In plaats van adelaïne vind ik adeleine/adelijne mooier. Verder misschien Madeleine? Deirdre spreek je gewoon uit zoals het er staat? Ik vind het wel leuk klinken.
Waar ik aan dacht bij ouderwetse en klassieke namen? Janna Beatrice Louise Marie Virginie Mijntje Agnes Inèz Neele Betty Persoonlijk zie ik een meisje van vier zichzelf eerder voorstellen als 'Marie' of 'Louise' dan dat ze op school zegt 'ik ben Penelope'. Maar zoveel mensen zoveel smaken gelukkig.
Ik kende vroeger een meisje dat zo heette en haar naam sprak je uit als Dèr-druh OT: ik vind het een tongbreker en voor andere talen al helemaal niet uit te spreken.
Ik snap wel wat jullie bedoelen met hoogdravend. Ik weet ook niet of ik mijn kind echt zo zou noemen, maar ik vind het zooo mooi. Vandaar dat Deirdre, met idd de Engelse uitspraak (deer-drah) me een mooi alternatief leek. Maar de ideeën die hier zijn geschreven vind ik ook prachtig en een aantal stonden ook al op mijn lijstje. Bedankt!
De dochter van een oud-collega heet zo en dat spreek je ook zo uit. Ik heb het nooit raar gevonden. Qua stijl vergelijkbaar met andere klassieke Franse namen.