Sinterklaas in het buitenland

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Tuttebella, 31 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ik ben dus een enorme fan van het sinterklaasfeest en heb mijn dochters dan ook vanaf heel jong al betrokken bij Sinterklaas en er vanalles mee gedaan, vooral omdat ik het zelf dus zo leuk vind :D

We kijken elk jaar de optocht op tv, ze mogen hun schoen zetten en we gaan hier naar een sinterklaasfeest wat georganiseerd wordt.

Maar nu het weer een beetje begint te spelen, vraagt mijn oudste (bijna 5) ineens waarom de kindjes hier (we wonen in de UK) sinterklaas niet kennen en sinterklaas niet vieren. Logische vraag natuurlijk, maar ik heb geen antwoord? Wil haar nog helemaal niet uit de sinterklaasdroom helpen namelijk.

Hoe zouden anderen dit doen?

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Kerstman en Sint verdelen de kindjes?

3. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Sinterklaas spreekt geen Engels maar alleen Nederlands? De Kerstman doet de Engelstalige kinderen.

Of de Brexit :D.

famofthree, Jessi79 en nizzie86 vinden dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou het heel simpel houden: dat Sinterklaas geen tijd heeft om langs alle kinderen in alle landen te gaan. Dus alleen in Nederland en België komt. En bij kindjes waarvan papa of mama eigenlijk uit Nederland komt (zoals jullie) maar in een ander land wonen.
    En dat de kindjes in de UK dus cadeautjes krijgen met .... (kerst?)

femkes en Snoeki vinden dit leuk.
  5. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Dat Sinterklaas niet de hele wereld af kan en de kerstman het daarom in de UK overneemt. Maar dat Sinterklaas voor sommige Nederlandse kindjes toch een uitzondering maakt omdat het toch op de route richting Spanje ligt ;)

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wij zeggen dat de Sint alleen in NL en Belgie komt en de kerstman de rest doet. Onze kinderen vinden het geen enkel probleem, gaat hen vooral om het feest met snoep en cadeautjes. Denk door ee vragen die ze soms stellen dat ze sowieso niet 100% in sint of santa geloven, maar weet dat niet zeker.

7. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Sint spreekt toch alleen Nederlands? Lijkt me logisch ;)

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In Duitsland brengt Nikolaus (Sinterklaas) eigenlijk alleen maar "peperkoekmannen" en snoep. De kadootjes worden gebracht door de Weihnachtsman (Santa). Dus hier niet echt "problemen".

Onze meiden mogen hun schoenen een paar maal zetten. En eind november krijgen ze dan hun adventskalender in de schoen. De kado's komen dan pas op Kerstavond.

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Wij hebben altijd gezegd dat Sinterklaas alleen de Nederlands sprekende kinderen bezoekt. Dus Nederland, België, Antillen en Nederlandse kinderen die in het buitenland wonen. Sinterklaas is te oud om andere taken te leren en anders wordt het ook te druk.
    Dit slikte ze als zoete koek, sinterklaas kwam inderdaad alleen maar bij hun vriendjes/vriendinnetjes met een Nederlandse achtergrond en niet bij hun Engelse vriendjes.

Wordt sinterklaas uitgebreid gevierd bij jullie? Op ongeveer een uurtje rijden vanaf jullie viert de Hollandse enclave het namelijk best uitgebreid, echt super leuk!

10. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik denk dat ik er iets van zou maken als dat de neef(santa) van Sinterklaas de niet nederlands sprekende landen bezoekt en sinterklaas de Nederlands sprekende landen.

11. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Toen wij naar het buitenland verhuisden waren de kinderen bijna 4 en 1,5, precies de Sinterklaas leeftijd dus. Hierdoor is Sinterklaas voor hen dus ook echt verbonden aan Nederland en denken ze dat hij alleen naar de Nederlandse kindjes komt (waar ze ook wonen) en de kerstman naar de andere kindjes. Opa en oma komen binnenkort naar ons toe en zullen dan de cadeautjes die Sinterklaas daar voor hen heeft gebracht meenemen. Sinterklaas komt ook op de Nederlandse School hier, dus hij komt echt wel hierheen :) Ze mogen dan ook een paar keer hun schoen zetten. Tot nu toe maken ze er hun eigen verhaal van en geloven ze nog in volle overtuiging.

12. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties! We zijn gegaan voor de ‘Sinterklaas heeft alleen tijd voor de Nederlandse kindjes’, dat lijkt ze tot nu toe te accepteren! :D

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik neem aan dat jullie ook meedoen met de tradities in UK, en dat de kinderen de Kerst (?) op dezelfde manier vieren als hun klasgenoten. Je woont immers nu daar.

Dan zou ik kijken hoe het verhaal van Sint daarin past.
    Waarom komen beide mannen met baarden bij jullie wel, en bij andere kinderen enkel de Kerstman?

Deel Deze Pagina