Vorig jaar hebben we de zuidwestkust van de USA gedaan. Héél erg veelzijdig. Van bergen tot stranden, sneeuw hebben we gezien, maar ook 47! graden gehad. Daar zouden we zeker in de toekomst nog eens terug willen gaan en dan misschien een stukje noordelijker meepakken. Canada was ook geweldig. De heerlijke natuur en het lekkere weer toen nog in september, zo rustig en veel mooie dingen gezien. We deden dit met een campertje. Zo heb je alle vrijheid. Daarom zouden we Alaska bijvoorbeeld ook nog eens willen bezoeken. Thailand hebben we ook gedaan. Leuk voor een keer, maar daar hoeven we niet naar terug.
Zoveel verschillende meningen ook... dat wordt nog een lastige keuze voor ons. Maar eerst maar eens sparen
Indonesie (daar ben ik geboren), vooral Bali want daar zijn kleine kindjes heel erg geliefd Thailand - superveilig met kids, schoon en lekker eten, olifantjes rijden Costa Rica - lieve mensen, lekker eten, fijne muziek en eigenlijk een enorme dierentuin (schildpadden op het strand die eieren leggen, toecans, apen, hagedisjes) Zanzibar - in een woord, mooi!! Canada - ook al zo mooi, erg lieve mensen en veilig. Als ze wat ouder is ook Jordanie vanwege de cultuur en de historische schatten, Egypte (idem), Marokko, Cuba.... Volgens mij ga ik zo de hele wereld opnoemen. Nu het geld nog...
Costa Rica Zuid-Afrika/Botswana/Namibië Canada Ik had heel graag naar een van de bovenste twee op huwelijksreis willen gaan, maar mijn man wilde persé naar Maleisië. Ook een supermooi land waar ik zeker nog 'n keer naar terug zou willen.
Ik geef helemaal niks om Azië en de cultuur daar. Afrika trekt me ook niet zo. Ik zou dan eerder kiezen voor Latijns-Amerika. Is grotendeels puur gevoelsmatig. Westerse landen vind ik ook prima, zoals Australië, Nieuw-Zeeland, Canada...
Ligt helemaal aan budget en hoelang ik weg zou kunnen. Australië en nieuw Zeeland zijn geweldig, maar daar moet je minimaal drie weken rondreizen om echt het land beetje te kunnen proeven. Mooiste is als je dan ook nog een week uit kunt gaan blazen op Bali als tussenstop In land als sri lanka kan je in 14 dagen veel zien en beleven. Olifant gereden, prachtige tempels, theeplantages incl paar dagen strand. Mexico vond ik geweldig, kan je in 14 dagen ook veel zien, vooral veel Maya tempels. Moet je wel van houden, voor natuur zou ik eerder Costa Rica kiezen. Al heb ik in Mexico naast een whale shark in het water gelegen en dat was toch wel hoogtepunt van vele reizen. Afrika en dan Tanzania en Kenia staat nog op ons lijstje voor de mooie natuur, maar met kleine kinderen is dit voor ons lange termijn planning. Amerika, heb ik de west kust gezien van LA tot San Diego, als ik daar ooit nog terug zou gaan, dan zou ik kiezen om vanuit LA naar het noorden te gaan of stukje woestijn ( lees een dag vreselijk veel geld in gokkasten van las vegas stoppen) mee te pikken. Idem west Canada, die staat nog op wensen lijst. Wil nog eens heel graag in kano rond Vancouver Island orka's gaan bekijken. Wat zou je graag willen doen op je verre reis? Wil je nog strand dagen? Veel cultuur en of natuur? Via de groepsreizen van bv fox en summum etc krijg je vaak wel duidelijk beeld van hoogtepunten in een land misschien dat dat helpt bij keuze?
Zie nu de post van zilvervosje, idd Egypte, Israël en Jordanië. Liefst in een rondreis. Dat is zo rijk aan historie en cultuur. Misschien niet ver weg, maar echte aanrader!
Ehm ja er is zoveel moois in de wereld Onze droomreis hebben we al gehad (in ruim 3 maanden de wereld rond..en dat is al weer 6 jaar geleden ondertussen maar zou het zo weer doen!) Onze reis in vogelvlucht: - Met de trein door Rusland en Mongolië naar Beijing , De trans-Siberië - Beijing en Hongkong - Australië en dan voornamelijk Tasmanië dat is heel veel natuur! - Tahiti en de eilanden zijn echt supermooi - Onze topper die we niet wilde missen: Paaseiland! - En Zuid-Amerika, Peru, Ecuador en de Galapagos eilanden En ja nog een flinke lijst te gaan: Indonesië, Nieuw Zeeland, India en die kant op..al denk ik dat we voorlopig niet verder komen dan Zuid-Frankrijk met de kinderen
Japan - Compleet andere cultuur dan Europa, maar op eigen houtje hebben ze wel een beschaving opgebouwd die zich kon wedijveren met Europa. Chili - Enorm langerekt land met een grote variëteit aan natuur. Plus het land is redelijk goed ontwikkeld voor een zuid-amerikaans land. Ijsland - Ruig land, met een beetje beschaafde (tot koude) temperaturen. Voor mij hoeft het op een verre reis niet altijd warm te zijn. Kazachstan - Mengeling van Europeese en (midden)oostelijke cultuur. Madagascar - Afrika, maar dan net een beetje anders. Maleisië - Ben ik al eens geweest, maar zeker voor herhaling vatbaar. Maar op de 1 of andere manier krijg je er bij zo'n reis altijd standaard het eiland Langkawi bij, en dat was voor ons (Sjorsje en mij) de grootste tegenvaller. Buiten het feit dat je daar een scooter kan huren en het hele eiland rond kan karren is er niets wat er elders in Maleisië ook niet te vinden is.
Thailand vond ik heel leuk. Geweest op huwelijksreis, mooi en lekker weer (zat wel net voor het regenseizoen, dus benauwd!) Verder lijken de volgende landen mij bijzonder: Australië (zo groot, zoveel te zien, mooi en veel cultuur) Japan (erg bijzonder land zo te zeggen ) Mexico Californië
Oh ik heb wel wat op mijn verlanglijstje staan. - Malediven, spreekt voor zich. - Noord Amerika, met een camper door de VS en Canada - Caribbean, spreekt ook voor zich toch? - New Zealand, vanwege de natuur. - Australië, vanwege het volk. Wil ik graag eens kennis mee maken met die cultuur - Lapland, cultuur én de natuur En zo nog honderden plekken. Nu maar hopen dat we de jackpot winnen
Hier precies zo...!! Mijn man is daar met zijn ex geweest en is helemaal lyrisch over dit land! Wil het ook graag zelf ervaren....
Bhutan!!! is een nog redelijk geisoleerd landje waar nog veel tradities in ere gehouden worden. bijna iedereen loopt er nog in traditionele kleding en ze gebruiken daar geld wat je betaalt om in het land te verblijven voor het behoud van natuur (70% is natuur en dat willen ze behouden), scholing en onderhoud van tempels enzo. ze doen er veel aan houtsnijwerk dus alles is daarmee versierd, er staan prachtige tempels en overal hangen gebedsvlaggetjes. lijkt me gewoon adembenemend!!! helaas kunnen we het niet betalen er naartoe te gaan, maar ik droom er vaak van....
Ik kan je Indonesië zeker aanraden!! We zijn er twee keer geweest en het land, de cultuur en de mensen hebben ons hart volledig gestolen! Ik zou er graag nog eens terug gaan, maar ik gok dat dat pas gebeurt als mijn kleintje ( in de buik ) wat ouder is. Verder zou ik heel graag nog naar India willen of Australie. Maar we hebben heel wat indrukwekkende verre reizen gemaakt, dus ik heb geen klagen... Er staan zoveel prachtige beelden om mijn netvlies gebrand.
ik zou dolgraag nog eens terug gaan naar Curacao maar op m'n verlanglijstje staan nog een aantal plekken waar ik absoluut nog heen wil... * Bali * Amerika (op een paar plaatsen na) * malediven * aruba/bonaire * Cuba * indonesie * st. maarten nou ja kan nog wel even doorgaan zo...
Australië Thailand Sri lanka en de Malediven Zuid Afrika Zuidwest Amerika, Florida en New york(zijn we al geweest en gaan we hopelijk nog vaker heen) En nog wel meer landen. Nu de kinderen klein zijn houden we het bij Amerika. Voelt voor ons lekker vertrouwd.
Ik hou van de VS en canada, heb met mijn dochter nu alleen nog Florida gedaan en dat wordt t de volgende keer weer. Als ze dan iets groter is wil ik naar t zuidwesten van de VS en daarna t noord westen en Canada. In de verdere toekomst hoop ik ooit eens naar Australie, Nieuw zeeland te gaan. Oh en ik zou ook wel een naar Zuid Afrika en Borneo willen.. maar dat is allemaal voor de verre toekomst..