mama fiets of fietskarretje?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door kleineM, 29 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Ik heb een dochtertje van nu 7,5 maand. Ik ben me dus aan het oriënteren op (elektrische) moeder fietsen, zitjes en fietskarren. Eigenlijk zie ik in beide voordelen (gezellig samen voorop -versus- karretje met opbergruimte die je ook als buggy kan gebruiken).
    Wat hebben jullie gekozen en waarom?
    En welke fietskar is dan het beste / beste koop want kan geen test vinden. Hebben jullie tips waar ik op moet letten?

2. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Ik heb beiden. Ik gebruik het liefste de "gewone" fiets, want dan kan je tussen van die poortjes door en met een kar moet ik regelmatig omfietsen.
    De kar gebruik ik als ik beide kinderen (2.5 en 5.5) op langere stukken meeneem; dan wordt het op 1 fiets onderhand een beetje te zwaar. (Heb geen auto dus doe veel op de fiets).

Ik heb een simpele kar van de bouwmarkt, want bij mij zijn ze al groter. Ik kan bijvoorbeeld geen baby/peuterschaal in mn kar zetten, maar dat heb ik ook niet nodig.
    Maaar er zijn voldoende reviews en testen te vinden als je gaat google-en.

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij hebben een fietskar gekocht toen de 2e kwam (19 maanden verschil). Ik heb me toen georiënteerd en wilde persé een kunststof kuip. Ik ben uitgekomen op een Kidcar Comfort. Ik vind hem eenvoudig in gebruik, maar ik begin het nu wel erg zwaar te vinden achter aan mijn fiets (4 en 3 jaar). Hij staat ook heel veel in de schuur omdat mijn dochter al zelf fietst. In het voorjaar gaat hij dus al weg. Ik zou het wel meenemen dat het op een gegeven moment wel zwaarder trappen is. Het handige vind ik dan weer dat je hem af kunt koppelen en dan kunt volstouwen met boodschappen. Daar gebruik ik hem nu zo af en toe voor;)

4. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Een elektrische driewieler bakfiets. Je hebt dan een bak en je kan je kind(eren) gewoon zien. Ik pas overal tussendoor waar je met de fiets mag rijden. Het fijnste vind ik dat je als je je kind hebt vastgemaakt in de bak je nog gewoon even een tas binnen kan pakken zonder dat je bang hoeft te zijn dat je fiets omvalt. Ook kan je op elk moment beslissen dat je een bijzettafel/opbergbak/krat weekboodschappen mee gaat nemen, want er past superveel in. Dat is ook fijn met alle zooi die je meeneemt met zo'n kleintje. Luiertas, handtas, cadeautje voor de jarige... Alles past erin. Ik kan mijn zoontje ook gewoon aanraken terwijl ik fiets, dus soms tik ik op zijn schouder als er een vliegtuig voorbij komt ofzo. Het is ook zo aandoenlijk om te zien hoe blij hij wordt van het fietsen. Dan gaat hij liedjes zingen of naar alles wijzen. Had ik niet willen missen met een bak achter me. Maargoed, of je zo veel geld over hebt voor sentimentele redenen dat weet ik niet :p Volgens mij is het verschil in kosten tussen een elektrische bakfiets en een karretje best groot. Een gewone fiets met kinderzitje vind ik trouwens doodeng. Van anderen heb ik gehoord dat een mamafiets veel veiliger en fijner fietst, maar dat je wel een enorme conditie of trapondersteuning nodig hebt met meer dan 1 kind of een zware tas. Dat geldt denk ik voor alle opties waar je tussen twijfelt.

Deel Deze Pagina