pijn in mijn knieeen na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door K1986, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames,

heel gek, maar sinds ik ben bevallen ( 12 juli ) heb ik erg last van mijn knieeen. Zelfs tijdens het opstaan van de bank of uit bed.

herkennen jullie dit ook?

liefs

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ja, en ik heb begrepen dat dat met de de hormonen en de verweking van je gewrichten tijdens de zwangerschap te maken heeft. Ik heb er ook nog last van, maar gelukkig lang niet meer zo erg als vlak na de bevalling.

3. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    thnx voor je reactie.
    Wat gek, ik had er nooit over gehoord of gelezen eigenlijk.
    Hoelang heb jij er last van gehad?

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

#4 Charlie007, 9 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 aug 2011
    Heb je ook vocht vastgehouden tijdens de zwangerschap? Dat gaat namelijk ook tussen de gewrichten zitten, misschien dat het terug naar normaal gaan er voor zorgt dat het pijnlijk is. Ik had dit namelijk heel erg in mijn polsen en armen...zooo pijnlijk en vaag.

Na een maand of 5 ging het beter geloof ik (ik had het na ons dochtertje die nu 4 is...)

Charlie

5. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Ja, dat heb ik ook! Ik wist niet dat dit te maken zou kunnen hebben met de zwangerschap...pff, wat een verademing!! Was er al bijna mee naar de huisarts gegaan!

6. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    de eerste drie maanden heel erg, kon echt niet door mijn knieen buigen. Nu zeven maanden verder en ik word weer wat flexibel :)

7. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik had hier nog nooit van gehoord tot ik toevallig van de week het magazine van wij doorlas.

8. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Pagina 11 daar staat het

9. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Ben bijna 4 maanden geleden bevallen en heb ook sinds de bevalling ontzettend last van mn knieen! Wist niet dat het te maken had met de bevalling ..
    Bedankt dus!

10. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou, ik ben blij dat ik niet de enige ben. ik wilde er namelijk ook al mee naar de dokter gaan. Misschien ga ik dat alsnog doen, voor eventueel fysio ( zoals in het verhaal van de WIJ ) ik vind het behoorlijk vervelend namelijk.

Ik heb inderdaad veel vocht vast gehouden tijdens mijn bevalling. vreemd hoor haha, heb dit nooit geweten

11. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

wat apart trouwens dat dit verhaal niet in de papieren versie staat. op pagina 11 staat bij mij een advertentie van davitamon

12. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Heb ik ook een paar maanden last van gehad. Wel vreemd, want tijdens mijn zwangerschap had ik nergens last van, het is echt na de bevalling gekomen.
    Inmiddels is het over.

13. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Heb t ook!
    De verloskundige wist er niks vanaf..
    Vind persoonlijk dat ze dat ook moeten weten..
    Wel fijn om te horen dat ik de enige niet ben..

14. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik heb door een syndroom altijd pijn in m'n knieën, maar ik heb gemerkt dat het sinds de bevalling erger is geworden.Het komt inderdaad door dat hormoon relaxine (volgens mij schrijf je dat zo?) dat zorgt voor verweking van je banden en kapsels. Een goede oefening is de squad-oefening, daarmee train je je bovenbeenspieren, die dan door sterker te worden je knieën zullen ontlasten. Niet te diep door buigen natuurlijk, maar dat merk je vanzelf.

15. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    thnx voor de tip, ga er meteen mee oefenen!

16. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hier ook pijn in mijn knieën als ik opsta na gezeten/gelegen te hebben. Maar ook mijn vingers en voeten doen echt flink zeer. Maar ik hield dan ook fors vocht vast op het einde van mijn zwangerschap. Ik hoop dat de klachten gauw minder worden, want ik loop als een oude oma!

Deel Deze Pagina