ik moet binnenkort mijn keelamandelen laten knippen ben echt bang dat het heel pijn zal doen want bij volwasenen gaat het toch anders dan bij kinderen wie heeft het ook gehad doet het pijn en hoelang ben je er zoet mee
Ik wil wel reageren, maar of je daar blij van wordt? Het deed onwijs pijn... De eerste dagen op paracetamol geleefd, je moet koud drinken, maar als je het eenmaal afgeslikt hebt komt een onwijze pijn... Duurde een dikke week en daarna ging het steeds beter. Maaaaaar! Ik was daarna wel verlost van alle ellende en heb sindsdien nooit meer een keelontsteking gehad!!
bij mij zijn ze geknipt toen in 23 jaar was, en het deed echt pijn! Ik heb een halve week niet kunnen praten, daarna ging het elke keer steeds beter. En eten was ook niet leuk, dus veel soep en vla gegeten en ijs natuurlijk. Maar ik had het er graag voor over. Had in 3 maanden 5 keer keelontsteking gehad. Na de operatie bijna geen last meer gehad (is nu bijna 8 jaar geleden). Dus gewoon doen, en die pijn ben je achteraf toch weer vergeten! Succes!!
Ik ga je ook niet blij maken. Het doet gewoon veel pijn, maar na een week ging het al een stuk beter. Veel ijsjes en ijswater achterover gooien, dat doet ik het begin vreselijk veel pijn, maar het geneest uiteindelijk een stuk beter. Maar het hoeft niet veel pijn te doen hoor, er was een jongen tegelijkertijd met mij in het ziekenhuis en die kon de volgende gewoon praten en had amper pijn. En ik liep met een dikke keel en kon amper praten. Maar ik zou je gewoon voorbereiden op de pijn, dan kan het achteraf altijd nog meevallen!
ik lees mee hier. ik mag op 21.01.11 op gesprek bij de kno-arts. heb afgelopen jaar 3x keelontsteking gehad, waarvan de laatste 2 in 2 maanden tijd. De pijn na de operatie, is dit te beschrijven als de pijn die je hebt als je een keelontsteking hebt? of is het erger?
het eerste wat ik dacht toen ik je onderwerp las was: NEEEEEEEEEEE NIET DOENNNN Ik ben heus niet klein zerig maar dit was voor mij echt hel! Heb een week amper kunnen eten (val je wel lekker van af) en daardoor heb je niet alleen pijn maar voel je je ook heel erg ziek. maar goed, sorry dat ik je niet gerust kan stellen wel kan ik zeggen dat ik erna extra gevoellig op mn keel ben geworden. o en vla eten enzo, ik vond dat juist niks! dat blijft plakken en dan moet je juist extra slikken! Ik begon met koude knakworstjes die glibberde makkelijk naar binnen, en daarna witte boterhammen (zonder korst) met zalm. Ook ijs deed meer pijn dan goed. ik wil je heel veel sterkte wensen!
Ik heb besloten het niet te doen na alle verhalen die ik gehoord heb... heb zo'n 3 a 4 keer per jaar een flinke keelontsteking, maar de kno arts zei dat de grens bij zo'n 6 keer ligt om ze zeker te laten knippen. Vervolgens noemde hij alle nadelen en risico's op en zei hij dat er ook nog een behoorlijke kans was dat ik gewoon regelmatig keelonsteking zou blijven houden... ik werk in het onderwijs en pik alle virusjes op die er op school rond gaan. Ik mocht het helemaal zelf weten van de kno arts maar hij was er niet zo positief over. Misschien ook wel omdat m'n amandelen niet vergroot waren. Ik heb dus besloten het niet te doen, watje hè... heel stoer dat je het dus wel doet!
Ik vond het erger, maar heb daarna wel nooit meer keelontsteking gehad en voor mij is het ondertussen zo'n 6 jaar geleden...
Ik heb het ook laten doen en het was idd geen pretje. Het doet echt goed pijn daarna en ik was er zo'n 3 weken zoet mee. Veel paracetamol en diclofenac gebruikt en liters kamillethee gedronken. De pijn is niet te vergelijken met keelontsteking, heel anders. Mijn amandelen waren ook niet echt vergroot, maar er zat wel heel veel littekenweefsel op. En elke keer als ik keelontsteking had zwol het zo ver op dat het niet leuk meer was. Kon dan ook mijn mond bijna niet meer open krijgen. Ik heb daarna nog 1 keer een soort keelontsteking gehad, maar was heel anders dan daarvoor. Veel milder.
Ook ik kan niet zeggen dat het wel meevalt... Het doet echt heel erg veel pijn, maar na een dag of 3 is dat al een heel stuk minder en na een week heb je er bijna geen last meer van. Het is niet te vergelijken met de pijn van een keelontsteking, het is vele malen erger... Bij mij hielp het heel goed, ik had chronische keelontsteking en heb er sinds de operatie bijna nooit meer last van. En als ik wel keelpijn heb, dan is het niet zo heftig als voor de operatie.
Ik heb het ook laten doen toen ik ongveer 23 was, en de pijn is echt wel erg. Ik heb er een week heel veel last van gehad en daarna ging het wat beter. Daarna nooit meer keelontsteking gehad, maar toch heb ik wel sneller/vaker keelpijn, maar dat is niet zo erg als een keelontsteking. Sterkte ermee. Gr Brenda.
Op mijn 19e ben ik geholpen, zou het zo weer doen. Geen pijn gehad en de volgende dag zat ik alweer aan de croissants!
Haha een paar maanden geleden had ik hier ook een topic over en ik heb het laten doen. Ik ben niet kleinzerig maar au! De operatie zelf viel erg mee en erna dacht ik ooohh is dit het maar helaas dan gaat alles opzetten en uitwerken de eerste 2 dagen zijn echt vreselijk daarna gaat het wel maar pas op dag 8 kon ik iets anders eten dan ijs of brood met veel boter. Maar tot nu toe nergens last van gehad en na 2 weken ging het weer goed hoor maar baalde wel dat ik het niet eerder had laten doen nu had ik mijn zoontje op mij heen en dat was soms lastig te combineren. Ik moet ook zeggen dat bij mij het vergroeid was met mijn tong en gehemelte dus komt iets meer bij kijken. Meid veel succes met de operatie als je het echt doet en denk maar zo na 2 weken voel je je heel anders
ik vond het vreselijk, maar ik had wel 2 keer pech. 1ste pech was dat ze bij mij goed vast zaten en ik vreselijk gebloed hebt en dus gehecht ben. dus dat betekende veel overgeven zelfs tot ik sterretjes zag. 2de pech was ik kreeg er oorontsteking bij. ik ben echt heel ziek ervan geweest, kon een week amper tot niet praten, bijna alles wat erin ging ging er ook weer uit. wat was ik na een paar dagen blij met een kroket, lekker met een vorkje open peuteren en leeglepelen hahaha wel knapte ik daarna snel op, ik had dan ook gronisch ontstoken amandelen, kreeg ineens meer energie voelde me super. maar gemiddeld duurt de pijn 3 dagen en gaat het daarna veel beter. ik had echt pech (maar pijn doet het wel)
bedankt voor alle tips maar ik weet het nu zeker ik gA HET NIET MEER LATEN DOEN dan maar een keer vaker keelontsteking
Hoi gerlinde, ik moet er ook aan geloven en ondanks alle vervelende ervaringen van anderen heb ik wel de stap gezet. Ik heb nu steeds om de twee weken keelontsteking en voel me constant vermoeid. De KNO-arts gaf mij ook eerst de keus wel of niet omdat ik nog niet aan het criterium voldeed, maar een maand later heb ik toch maar gebeld voor een afspraak en nu staat het dus vast. In januari ben ik aan de beurt. Het zal wel even flink pijn doen, maar die keelontsteking elke keer is ook niets. Ik merk ook dat mijn weerstand door de keelontstekingen steeds achteruit gaat. Ik moet wel voor mijn kleine mannetje zorgen en dat word steeds moeilijker als mama steeds ziek is. Ik hoop voor je dat het bij een paar keer keelontsteeking per jaar blijft, maar mijn ervaring is dat het uiteindelijk steeds erger word.
Wil nog wel even zeggen: ondanks dat het heel naar en pijnlijk is ben ik onwijs blij dat ik het gedaan heb!! Het scheelt idd zo veel in ziek zijn
Ik heb het om mijn 20e laten doen,ik had heel veel keelontsteking, waarbij de keel dan bijna helemaal dicht zat en ik elke dag voor controle naar de huisarts moest omdat ze bang waren dat het mijn hele keel zou afsluiten. Ik was altijd moe en ziekelijk. en door de antibiotica veel schimmelinfecties. en ja het doet pijn, maar eigenlijk voelde ik me toen ze eruit waren al beter (minder moe en ziek) Veel ijswater en pijnstilling om de paar uur, dan is het best te doen. Ik kreeg er zelf een ontsteking bij,doordat ik geen goede instructies mee naar huis kreeg, en daardoor heeft het lang geduurd en heb ik daarna wel veel pijn gehad, ik ben heel veel kilo's afgevallen (ik was al niet dik, toen was ik echt vel over been) Maar als ik nu keelpijn heb, is het meer een rauw gevoel, en niet meer het gevoel dat er heel veel messen in mijn keel steken. Ondanks dat het lang geduurd heeft voor ik hersteld was, zou ik het toch weer doen, omdat ik daardoor erg opgeknapt ben erdoor, ik ben eigenlijk nooit meer ziek.
Ik heb toen ik ong. 20 was mijn keelamandelen laten knippen. Ik moet zeggen, dat ik het toch niet zo erg vond als wat ik hier allemaal lees! Vergeleken met de ontstekingen die ik om de maand had, was dit een beetje hetzelfde. Na een weekje ong. kon ik alles weer eten, en doen. Ik ben blij dat ik heb gedaan heb, want heb nooit meer keelontsteking gehad!
Ja het doet zeer maar een keelontsteking kan veel meer pijn doen maar duurt korter en de antibiotica slaat snel aan. Na de operatie krijg je flinke pijnstilling en die moet je ook netjes nemen. Ik ben blij dat ik het heb laten doen tot nu toe niets meer aan de hand en ook minder benauwd (mijn ene amandel zat halverwege mijn keelgat) de eerste keer dat ik bij de dokter kwam waren ze verbaasd haha Probeer je niet teveel te laten afleiden door de verhalen ieder mens is ander. En net als met bevallingen ieder ervaart het anders.