Misschien een beetje vroeg, heb geen idee, maar lees hier allemaal dat jullie de kleine beeb op vaste tijden voeding geven. Nou is mijn kleine man ( niet heel klein wat betreft gewicht ) 5 kilo en donderdag 3 wkn, komt om de 4, 4 en half uur voor de voedingen. Wij geven hem de fles wanneer hij wakker wordt en dat schommeld een heel klein beetje. Wat is nu de bedoeling en wat is wijsheid? Hij krijgt 120/4 scheppen gemiddeld 5/6 flessen. Bedankt voor jullie tips.
Hoi bridget, Wij doen het precies hetzelfde als jullie. Wij maken ons zoontje ook niet wakker voor fles. Was bij het CB geweest en zij zeggen ook wat je zelf het fijnste vindt. Wij vinden het niet nodig om hem uit zijn slaap te halen voor voeding omdat het voor ons makkelijk zou zijn i.v.m. vaste tijden. Dat komt straks vanzelf wel, maar voorlopig doen wij het zo. Denk wel dat je er voor moet zorgen dat hij minimaal 6 flessen krijgt op een dag. Dat moet die van ons ook nog en die is zelfs al 6 weken. Moet er wel bij zeggen dat hij 4400 gram weegt. Als ik jullie was zou ik lekker zo door gaan! groetjes vruchtje
Vruchtje dank voor je antwoord. Hij krijgt ook meer 6 flessen dan 5, is nog maar een paar x voor gekomen, maar toen had de kleine man de dag ervoor veel meer gedronken. Bied hem wel af en toe meer aan, 150/5 scheppen, het is een flinke eter. Hou het dan nog wel even zo. Groetjes.
hoi, onze boef is nu precies 3 weken en krijgt 5 flessen op een dag van 120ml +4. hij is ook geen kleintje, weegt nu 5 kilo en is 55 cm lang. 5 flessen is geen probleem met dit gewicht, we hadden onze eerste al bij 2 weken op 5 flessen zitten en het cb vond dit prima. daarbij als jullie uk het goed doet op 5 flessen dan zou ik er geen probleem van maken. onze boef moet ik nu zelfs wakker maken voor de fles, alleen snachts meldt hij zichzelf voor de andere voedingen moet ik hem vaak wakker maken. als ik hem op verzoek zou gaan voeden dan kom ik echt niet boven de 4 flessen uit, maar dat vind ik te weinig en om dan 150 ml te gaan geven vind ik weer zoveel in een keer. hij heeft ook soms last van krampjes en boert slecht vandaar. hier dus 5 maal 120 +4, en dan horen we over 2 weken op het cb wel weer hoe we verder kunnen gaan. joyce