Hallo, wij zijn gisteren onze meeste spulletjes gaan halen, lekker handig met zo'n uitzetlijst van prénatal, werkt wel goed. Daarop staat een deken met laken, óf een duodekbed met 2 hoeslakens. Ik vind een dekbed dus prettiger, en we hebben dat dus genomen. Nu hoorde ik daarna van mijn moeder dat dat misschien helemaal niet mag, dat je persé een deken met laken moet gebruiken. Maar waarom staat het dan op de lijst van prenatal? Het lijkt me dat die het toch wel weten. Weten jullie dit? groetjes wies
Hmmm.. vreemd idd ! Van wat ik begrepen heb , mag een dekbed ook nog niet.. Ik heb gewoon een (baby) fleecedeken bij de Prenetal gekocht. Mischien kan je even de Prenetal bellen of wat rond snuffelen op internet ? Ik zou het je ook niet met zekerheid kunnen zeggen..
Ik weet ook niet beter dat dekbed tot een jaar of 2 niet mag/ sterk afgeraden word.. Ik heb dus ook geen dekbedje, maar gewone losse lakentjes en dekentjes.. http://www.ouders.nl/mdiv2004-slapen.htm
Heb net ook ff op de site van prenatal zitten kijken, op de standaard uitzet lijst .. Zie er wel een duoDEKEN staan.. Geen dekbed.... Slapen Ledikantje Matras 2 Molton bedzeiltjes 3 Molton hoeslakens of onderleggers 3 Hoeslakens 2 Dekens met 3 bovenlakens Of 1 duo deken met 3 dekbedovertrekken 1 Moltonbeschermer 2 Slaapzakjes 1 Babyfoon 2 Aluminium kruiken Kruikenzakken Zou dat dekbed dan maar terug brengen en ruilen voor losse dekens of een duodeken...
Je mag inderdaad geen dekbedje gebruiken, moet een (fleece)dekentje zijn. Maar je mag dat (fleece)dekentje wél in een dekbedovertrekje doen! Dus of (fleece)dekentje + lakentje Of (fleece)dekentje + dekbedovertrekje Hoop dat het zo duidelijk is
zoals hierboven al vermeld gaat het om een duoDEKEN. deze deken kun je met klitteband aan elkaar vastmaken. 2 dekens op elkaar als het koud is. 1 als het warmer is.
Idd mag een dekbed niet, een duo deken zijn twee aan elkaar vast met bijv. drukknopen zodat je in de zomer een enkele op kan doen. Overigens vond ik de fleece babydekentjes veels te 'verstikkend' anvoelen, ik heb dus gekozen voor katoenen dekens (van koeka)
Dekbed wordt idd afgeraden tot ca. 2 jaar; dit omdat dit te warm zou zijn voor de baby. Je mag wel een dekentje in een dekbedhoes doen, als je dit makkelijker/mooier vindt. Ik had in het begin gewoon lakentje met dekentje en nu slaapzakje en lakentje.
Ik heb ook steeds een dekentje met lakentje gebruikt, nu doe ik voortaan een dekbedovertrek met dekentje er geen........ dus geen dekbed maar een deken in de hoes. Ideaal. De lakentjes trok ze namelijk helemaal los en probeerde ze zo ver mogelijk in haar mond te stoppen
Jep, ik heb ook meerdere dekentjes met gewoon een dekbedovertrek er omheen. Nog niet gebruikt, maar ik vind lakentjes toch zo'n ouderwets gehannes. Nergens voor nodig! Tenzij je natuurlijk een mooie deken wilt showen Je moet trouwens goed op dat katoen letten. Wol mag ook niet, en polyester ofzo ook niet. In NL is dit meestal wel allemaal katoen, maar hier in dld kan ik dus nauwelijks 100% katoen vinden, maar alleen maar synthetische dingen. Dekbed wordt echt sterk afgeraden tot 2 jaar (zou ook op de verpakking moeten staan!!). Net zoals een kussen bijvoorbeeld.
Die Duo-deken wil Prenatal je GRAAG aansmeren omdat die dingen 5 tientjes kosten... Een gewone deken (hoeft niet van Prenatal te zijn) voldoet ook prima, van de Hema bijvoorbeeld. Dit wel in combinatie met een laken. (Je ziet ik ben een beetje anti-Prenatal ) Een dekbed mag absoluut niet....
hoi meiden, bedankt voor jullie reacties. Idd stond er op de lijst duodeken in dekbedovertrek, dus we hebben zelf ook verkeerd ingekocht. ik heb het nog nagevraagd bij prenatal, en die zeiden dat het afgeraden wordt idd, dus we hebben maar een duodeken erbij gekocht, en het dekbed kan de komende 2 jaar de kast in! groetjes wies
hmm vind het allemaal een beetje vreemd, ik heb zelf een dekbed en vind het een beetje raar dat het afgeraden wordt.. een kindje kan een los dekentje toch net zo goed over zich heentrekken dan een dekbedje!? en ja dat het te warm is.. mijn kindje wordt in het najaar geboren dus denk dat dat ook wel beetje meevalt..
Een dekbed ademt niet zo goed als een katoenen deken. Daardoor heb je meer kans op verstikking (wiegendood) Een deken is dus veiliger.
hier heel ouderwets dekentjes met lakentjes 1 standaard gebroken witte deken en 1 deken met winnie the pooh Zelf vind ik een dekbedje te 'machtig' voor zon wurmpie mn zusje heeft bij haar zoontje wel dekbedje gebruikt (vanaf 3 maand ongeveer), omdat hij onder een dekentje niet sliep.
Wij hebben ook een duodekbed. Zo staat het op de doos. Maar als ik naar de beschrijvingen hierboven kijk, is dat hetzelfde als een duodeken. En dat mag gewoon hoor! Ik heb het nagevraagd in de winkel en je mag geen donzen dekbed. Dat is het hele eieren eten!
dus dat dekbed van mij is geen probleem?? @ dreamer: als je het dekbedje zo instopt dat de baby er niet onder kan schuiven, zal het toch wel mee vallen? zijn er OOK dames die WEL een dekbedje gebruiken en zoja wat zijn de ervaringen hiermee?
Dekbedje - Producten veilig/onveilig deel1 lees hier eerst eens. ik zou het risico niet willen nemen. hier een duo deken van jollein. het gaat ook niet om dons maar om alle soorten dekbedden.