Waarom is de artipoppe zo duur? ik zoek een goede draagvlak voor een newborn. Dus echt als ze 3/4 weken is?
Omdat wat de gek ervoor geeft Ik heb een Tula, die zijn rond de 100 euro geloof ik. ..Of nou ik zit net even op de site te kijken maar die hebben ook nu prijzen omhoog gegooid zeg! 250+ euro zijn de Free to grow nu. Volgens mij had ik hem 4 jaar geleden gekocht voor 100.
Huh echt, zo duur nu?? Zijn super goed op marktplaats te krijgen. Ik had een zo goed als nieuwe voor 60 euro erg veel plezier van nog steeds
Nee ik keek scheef haha. Ze hebben blijkbaar ook een duurdere lijn met dragers vanaf 270 euro. De gewone Free to grow zijn gewoon nog 140 euro.
Ja het kan wel, maar ik vond dat niet super prettig. Daarom ga ik de Marsupi kopen voor in het begin.
Omdat ze dit merk qua marketing in het hoge segment hebbe gestopt, en dit benadrukken door tientalllen bn-ers te sponsoren. De draagzak zelf is het ECHT niet waard. De kwaliteit is minder goed dan van andere bekende merken, de pasvorm is niet zo fijn (lastig om een baby in een goede houding te krijgen) en hij geeft weinig steun bij de nek. Hij past ook niet vanaf de geboorte, eerder bij maat 62/68. Het is niet voor niks dat de meeste draagconsulenten deze draagzak niet eens in het assortiment hebben om te passen. De Tula Free to Grow past vanaf broekmaat 62 ongeveer. Soms is dat bij 3 a 4 weken, maar vaak ook pas iets later. Er zijn gelukig genoeg draagzakken die wel al eerder passen, zoals de Isara the One, Marsupi, Hoppediz Primeo, PBL Click&Go en nog meer.
Door draagconsulenten wordt de artipoppe zeitgeist afgeraden voor newborns. Ze zijn te groot, kunnen niet goed in de ergonomische M-houding zitten en zakken te diep weg in de zak, wat een gevaar voor re-breathing oplevert. Zoals hierboven al aangegeven is deze pas goed te gebruiken vanaf maat 62/68, eerder nog 68. Zelf ben ik fan van (artipoppe)draagdoeken. Deze kun je altijd mooi passend knopen zodat je kleintje er goed en ergonomisch in zit.
tule ftg vond ik een ramp ding ik heb zelf een lennylamb lennyup drager, kan er helaas nog geen afscheid van nemen
Ik vind Artipoppe dragers echt supermooi, ik heb er eentje tweedehands overgenomen van een vriendin voor lief prijsje. Samen met een Artipoppe ringsling ook. Ik ben nu al vergeten wat ik heb betaald, maar iig een stuk voordeliger dan nieuw . Wil alleen nog een rekbare doek kopen voor echt het begin. Nog niet besloten welk merk. Vind ik bij newborns echt het meest prettig, plus ook heel makkelijk.
Ik vind ze het geld wel waard. Maar alleen voor groter baby’s. Dan is hij mooi stevig en krijg ik veel minder last van mijn schouder dan een tula. Ondanks dat artipoppe zelf zegt dat baby’s er vanaf de geboorte in passen zou ik dat zelf niet doen. Helemaal geen steun en de baby zit niet goed. Ik zag zelfs een bericht op de Facebook voorbij komen van een moeder bij wie het bijna mis ging omdat de baby geen lucht meer kreeg. Maar die is verwijderd volgens mij door artipoppe. Ik gebruik zelf voor de eerste weken een rekbare draagdoek die zijn makkelijk en daar zit de baby goed in.