Dekentje of Lodger in de reiswieg?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Arja, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Hoi,

Ik snap nog niet helemaal hoe het nou precies werkt. We krijgen als alles goed gaat een zomerbabytje (6 juli uitgerekend). Ik ben van plan veel te gaan wandelen met de wagen, maar volgens mij liggen kindjes er maar een maand of vier, hooguit vijf in vanwege de lengte van de reiswieg. Waarschijnlijk zal het kindje dus in november/december dus niet meer in de reiswieg passen. Nou vind ik zo'n Lodger Bunker helemaal leuk, maar is dit wel verstandig in de periode dat mijn kindje in de reiswieg ligt? Is dat niet te warm? En als je al zo'n Lodger Bunker gebruikt in de reiswieg wat voor lakentjes en/of dekentje heb je dan nog extra nodig?

En zo'n Lodger Bunker kan die ook gebruikt worden in de maxi cosi en de wandelwagen? Je zit dan toch met riempjes e.d. tussen de beentje door? Ik hoor graag hoe of wat. Ik ben trouwens van plan de Maxi Mura 4 te gaan aanschaffen.

2. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Lodger Bunker is voorzien van sleuven/gaten voor de gordeltjes van buggy's en wandelwagens. je kunt 'm dus ook daarvoor gebruiken!
    ik denk alleen niet voor wagens met zo'n stok tussen de benen. geen idee of jouw wagen dat heeft?

ga anders gewoon lekker kijken en passen in de babyzaak. ;)

shop ze!

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

als je kleine in de lodger ligt hoeft er bijna nooit en dekntje overheen, maar het kan zijn dat het te warm is inderdaad.. Helaas weet je dat met het weer hier in ned. nooit zekr.

De bunker heeft inderdaad special sleuven zodat je hem ook kan gebruiken in maxi coxi en buggy.. je kan de bunker tot een jaar of 4 gebruiken ook als voetenzak..

Die zou je dan dus niet speciaal hoeven kopen bij je kinderwagen..hij past in jou kinderwagen de enige waar het lastig in is is de stokke.

Ik zou gewoon een bunker kopen (of kado krijgen) en dan zie je wel wat voor weer het is tegen de geboorte

4. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    De bunker past niet in de Maxi Cosi Mura 4 omdat die zo'n stuurtje tussen de benen heeft..
    Dus daar zal je de Bunker al niet voor kunnen gebruiken.

Voor in de Maxi Cosi is de Bunker ook wat aan de grote kant.

En in de zomer is de Bunker denk ik te warm en misschien ook wat te groot voor in de wagenbak.

Ik heb de Bunker zelf wel gekocht maar hij past bij mij ook in de wandelwagen dus ik ga hem sowieso komede winter gebruiken.

Als je iets soortgelijks wil in de kinderwagenbak voor de koelere zomerdagen dan kun je misschien beter een Wrapper kopen, maar die past weer niet in de Maxi Cosi...

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

verhip ja, dat is mij nooit opgevallen dat de mura 4 zo'n stuurtje heeft.. dan past het niet nee.

ja dan moet je het zelf weten.. kan je evt. inderdaad voor wrapper gaan? ik zou dan zelf sleuven erin maken en mooi (laten) afzomen
    evt. door oma.dan kan ie wel in de maxi cosi..

maar je zou dan ook een andere wikkeldeken daar zitten wel sleuven in.'

http://www.altijdleuk.nl/kinderwebwinke ... de%20luxe#

http://www.babyplezier.nl/wikkeldeken-p-755.html

Ik heb ook een wikkeldeken bij prenatal gekocht. met de beentjes apart naast elkaar zeg maar en dan de mogenlijkheid om ze vast te maken met drukknoopje om de autogordel heen.. Maar kan hem niet vinden in de webshop. deze was 10 euro, dus als je bij de prenatalbent zeker de moeit waard om even te zoeken. ik heb hem in turqase/lime (of hoe je het ook schrijft)

6. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    Er word altijd gezegd (en hierboven wéér!) dat de bunker te groot is voor de maxi-cosi. Hier heb ik een link en oordeel zelf. Past goed en staat zo mooi!
    Zo ligt mijn mannetje er dus ook in, ik heb ook die blauwe.

wel ff een stukje naar beneden scrollen

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Ja, bij iets kleinere baby's wil het nog wel, maar mijn zoontje pastte al heel snel niet meer in de maxi cosi met bunker. Hij was al wel erg groot bij de geboorte moet ik zeggen hoor.

Ik heb de bunker zelf en vind het ideaal, maar als ik jouw was weet ik niet of ik hem zou aanschaffen. Als je idd een stuurtje tussen de beentjes hebt, dan heb je er niks aan en in juli is hij hoogstwaarschijnlijk te warm. Mijn zoontje ligt er nu nog wel eens helemaal bezweet in en dan is het buiten 3 graden ofzo.

8. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
  9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Lynn: ik heb ook meerdere mensen in mijn omgeving die de bunker hebben en dat past prima ook als ze net uit het ziekenhuis komen.. ja tuurlijk hebben ze ruimte over , maar dat is ook de bedoeling.
    allebei de kids waarvoor ze nu gebruikt worden zijn res. 7 maand en 13 maand en past prima in maxi cosi en nu in autostoel van de oudste.

10. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Mijn zoontje, geboren eind juli, ligt nog steeds in de reiswieg. Zolang dat gaat, houd ik hem daar lekker in. Vanaf het begin ligt daarin een Lodger Wrapper. Eerst had hij alleen zijn kleren aan met een dun vestje erover en dan de Wrapper. Toen hij wat groter werd en het ook wat kouder werd, trok ik een jasje/vestje aan over de kleertjes en dan zo hups in de Wrapper.

Toen het onlangs zo vroor, had ik wel een extra dekentje over de voetjes gelegd, maar verder nooit. Hij voelt altijd lekker warm aan als ik hem weer uit de wagen pak.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ons zoontje heeft het nu al af en toe wat warm met de lodger in de kinderwagen dus ik zou dat ding nooit in de zomer gebruiken! Ze zijn echt behoorlijk dik...

Deel Deze Pagina