Ik wil graag een voedingskussen aanschaffen. Maar wat een keus. Heb er een gezien bij baby max de foam fix geloof ik dat hij heet. Iemand er ervaring mee? Of hebben jullie een aanrader of een absolute afrader?
wil je er één om nu fijn mee te slapen, of meer om straks lekker comfi mee te kunnen voeden? voor de eerste situatie kan ik je die van Jollein aanraden (lekker zachte fluwelige hoes ook, die wasbaar is). voor het voeden vond ik zo'n groot ding echt rete-onhandig. wát een gestoei! ik heb toen bij Miss Little een klein voedingskussen besteld. Zij maakt die zelf van hele leuke stofjes. handige harry's kunnen ook het pakket bestellen en dan zelf maken! deze zijn het: Sewingroom Miss Little - 09. Voedingskussens - Dessins 2010
Ik ook weet niet of we dezelfde hebben maar ik heb hem met de stretch hoes eromheen. Ik vind hem ideaal. Hij blijft lekker stevig en ondersteunt goed tijdens het slapen.
De Big comfee is ook een mogelijkheid, ik dacht dat 'ie rond de euro 45,-- was. Heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar tot nu toe gaat mijn voorkeur hiernaar uit.
Ik heb in mijn eerste zwangerschap zo´n kussen geleend en later uiteindelijk zelf eentje gekocht bij de HEMA.Ik moet zeggen die van de hema is prima maar ik vond de geleende kussen veel fijner.Ik weet alleen niet waar hij vandaan kwam.Hij was gevuld met van die piepschuimkorreltjes.Dat vond ik wel fijn want dan kon ik hem met voeden zo in een positie zetten en dan bleef hij ook zo zitten.Met de kussen van de hema heb je dat niet die moest ik regelmatig opkloppen om hem weer een een fijne positie te krijgen.Dus ik zou graag die van mij willen ruilen voor eentje gevuld met piepschuim en die kan ik je echt aanraden.Misschien heeft iemand uit je omgeving zo´n kussen en kan je hem een nachtje lenen want je kan er ook heerlijk mee slapen!
Ik zou ook eerst eentje testen voordat je zo'n dure koopt hoor. Want niet iedereen vind het fijn. Als je handig bent met een naaimachien kun je van een laken er ook zelf een maken. Bij een hobby winkel of dierenwinkel kun je dan die piepschuimballetjes kopen ter vulling.
Ik lees en kijk even mee. Het valt me op dat de vormen en maten van voedingskussens erg verschillen. Die van Hema is erg lang, die van Doomoo ook, maar lijkt dikker en steviger, die van misslittle.nl is veel kleiner en ook stevig. Wat is handig voor jezelf tijdens het slapen, voor het voeden, voor je kindje?
ik weet niet hoe mijnes heet maar heb er 1 met korreltjes en hij ligt ideaal omdat je hem tussen je benen meer tussen kan stoppen
Hier ook één van de Hema! Heb er regelmatig negatieve reacties over gelezen, maar ben er zelf erg blij mee. In de zwangerschap heb ik er vaak mee geslapen of lekker in gehangen op de bank! Nu gebruik ik hem altijd bij het voeden in bed ('s avonds en 's ochtends) en Jara heeft er veel op gelegen en nu af en toe nog op bed of in de box! Zelf vond ik de hoezen van de Hema wel een beetje saai, dus heeft mijn moeder er twee voor me gemaakt! Leuk van zelf uitgezochte stofjes!!
Ik vond die van Hema ook erg fijn. Zeker omdat hij zo lang was. Kon je echt goed tussen je benen stoppen met slapen Met voeden heb ik het kussen nooit gebruikt.
Even als tip, ik heb alleen maar geleerd hoe bv te geven met hulp van het kussen. Gevolg is dat ik echt liep te klooien zonder kussen en zo'n ding meesjouwen dat doe je niet. Dus vraag aan je kraamhulp ook uitleg zonder kussen...