Ik kan nergens een onderwerp vinden die gaat over het flevoeding geven. Wat moet en kun je het beste aanschaffen wanneer je gelijk met flesvoeding begint ? (Dus geen borstvoeding geeft) Wat zijn jullie meningen hierover en welke flessenset is volgens jullie het beste?? Groetjes!!!
ik heb voor mn knullen toen startersets van Avent gekocht heb je 4 flessen met spenen , flessenborstel en een fopspeentje. verder heb je natuurlijk de voeding nodig waar jij n goed gevoel bij hebt , bij oudste hadden we nutrilon maar aaar had hij zoveel last van dat we friso gebruikt hebben en toen was het prima voor de jongste dus ook friso gekocht . verder heb je niet veel nodig evt een magnetron sterilisator
oh en wat ook handig is maar niet speciaal voor borst of flesvoeding ..... zoogcompressen , je krijgt hoe dan ook stuwing en om de lekkage op te vangen zijn die dingen toch wel heel handig
Hoihoi, Wij hebben vooraf ook de beslissing gemaakt om flesvoeding te gaan geven. Natuurlijk zou die keuze altijd kunnen veranderen als ik ons kindje op de borst zou krijgen na de bevalling.. Wij hebben 2 lange smalle s-flessen van difrax gekocht. Hier zit altijd een s speen op (kleinste). Ik vind ze mooi en ook handig (op het werk kdv ervaring mee). Maar dat is heel persoonlijk. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor je kindje. Waar je kindje goed uit drinkt kan je van te voren niet zeggen. Naast die 2 flessen had ik 2 flesje (nuby en tommy tippee) uit de babydozen, voor nood. Uiteindelijk ging ons mannetje na een week of 2 heel gulzig drinken en hebben we allerlei flessen én spenen geprobeerd. Achteraf veel te snel, want het blijkt dat je kindje zo een goede week nodig heeft om te wennen aan een andere fles/speen. Maar dat wisten we toen niet. Uiteindelijk hebben we de s fles weer gebruikt en zijn gaan indikken en de m speen gaan gebruiken. Vanaf die tijd ging het goed en deed hij 15 a 20 min over de fles. We hebben voor nutrilon hypoallergeen gekozen het eerste half jaar. Daarna etos standaard 2. De volgende keer zou ik gelijk voor eigen merk gaan denk ik. Maar wel weer HA. We hebben ook een magnetron sterilisator gekocht. Een prima ding, maar toen onze magnetron kapot was en we een klein reserve ding hadden, paste dat er niet meer in. We moesten in een pannetje uitkoken. Ook totaal geen probleem en geen moeite. Dus achteraf denk ik: ach was niet nodig geweest. Kortom, allemaal persoonlijke keuzes. Dus ik zou halen: - 2 flessen (kunt altijd bijkopen) - 1 pak flesvoeding - zoogcompressen - Eventueel een flessenborstel. (ik vind ze allemaal niet fijn werken, maar die van ets komt nog het meeste in de buurt). Ik weet niet welke spenen er op andere merken flessen zitten, maar volgens mij zit niet overal de kleinste op, dus daar kun je beter ook even op letten bij de aanschaf. Er is trouwens een kopje flesvoeding
Die had/heb ik ook, heel tevreden mee en idd een magnetron sterilisator vond ik erg handig.. Zou idd maar een pak voeding kopen en dan kijken hoe je kindje hier op reageerd, zou zonde zijn als je straks met pakken zit waar je niets mee doet..
nee hoor, je hoeft geen stuwing te krijgen. als je direct aangeeft geen bv te willen geven, kun je vlgs mij pilletjes krijgen die dat onderdrukken. verder: er is een heel apart gedeelte hier op het forum over flesvoeding. mss kun je daar antwoord op je vragen vinden? ik raad trouwens juist af een complete startset te kopen. begin met 1 of 2 verschillende flesjes. voor hetzelfde geld pakt je kindje een bepaald soort flesje niet, zit je dan met je complete set.
Die pilletjes die hierboven genoemd staan heb ik vele dingen over gehoord: veel negatieve. Kun je vast genoeg ver vinden op het net op of zw pagina. Ik heb gewoon 24 uur per dag een (strakke) bh aangehad (buiten het douchen om). Zoogcompressen erin en niet aanzitten. Was een dag en een nacht, toen was het wel zon beetje over. Deed bij mij ook niet erg pijn moet ik zeggen. Viel me reuze mee.
Ik zou ook niet direct een complete startset kopen, maar inderdaad juist 2 verschillende flesjes om uit te proberen wat voor jou en je kindje goed werkt. (Ik gaf gedeeltelijk bv en had de S-flessen van Difrax. J. pakte die goed.) Magnetron sterilisator is ideaal, ik had er gewoon één van de Prénatal oid. Verder zou ik de eerste tijd Nutrilon of Friso hypoallergeen gebruiken en dan daarna eventueel overstappen op iets anders.
pilletje (niet iets homeopathisch, maar via de huisarts), tegen de borstvoeding. Dit moet je redelijk kort na de bevalling al innemen.
is er iemand die ervaring heeft met dat pilletje? ik heb het aan me verloskundige gevraagd e die raade het af vanwege de bijwerkingen en dat het je hele kraamtijd kan verzieken. ben benieuwd of er ook positieve ervaringen zijn
Hoi Mieke Ik heb bij me dochter ook gelijk de keuze gemaakt geen bv te geven. Wij hebben de startersset van avent aangeschaft daar zat alles in. en deze meet ook een kleine hoeveelheid af is makkelijk voor de eerste dagen. voor de stuwing hebben we zoogcompressen en maandverband ingevroren en met 1 dag was ik ervan af. wat betreft de voeding heb ik kruidvat flesvoeding aangeschaft zit het zelfde als nutrilon in. en ze is er super op gegroeid. hoop dat je er wat aan hebt. succes ermee gr sabrina
die pilletjes krijg je niet zomaar is mij verteld ik heb ze nl ook gehad toen ik na 8 weken bv en 3 ontstekingen er eigenlijk wel klaar mee was vond de HA het n idee om mij maar n zetje te geven en echt te stoppen die dingen heten parlodel maar zijn eigenlijk voor parkinson patienten . en worden of werden ook gegeven na een bevalling met een doodgeboren kindje of andere emotionele gebeurtenissen waarbij geen bv gegeven mag worden . en totaal niet goed voor je lijf ... dus om alleen stuwing te voorkomen zal je HA of gyn die echt niet geven .
ik zou je adviseren om ipv een starterspakket flessen en speentjes gewoon van bijv Avent en Difrax 1 fles te kopen, speentje zit er al bij dan kun je kijken waar je kindje het best uit drinkt. Ik had bij dochter wel een aventstarterspakket gekocht, dochter kon er niet uit drinken en het ligt nog wortel te schieten in de kast. De grote flesssen heb ik later wel kunnen gebruiken,maar de kleintjes niet. Dochter dronk uit een Dodifles en zoonlief uit een Difraxfles. En qua stuwing: het is erg vervelend en best pijnlijk, maar na een dag of 3 werd het beter. Ik voelde me er ook echt een beetje vervelend van. Pilletjes is geen goed advies. Qua merk: als je in het ziekenhuis mocht belanden krijg je bijna altijd Nutrilon, je kunt dat ook geven, maar ook een ander merk is een optie. Tegenwoordig heb je ook de huismerken van de ah, etos, kruidvat. Zelf heb ik altijd Nestle gegeven.
Ik zou niet teveel flesjes in huis halen want je weet helemaal niet hoe je kindje op dat merk flesje en/of speentje reageerd. hier zat er in de baby en de zwangeren doos van de etos/prenetal al een klein flesje. in de prenatal doos zat een avent flesje. flesjes zijn gauw genoeg bij gehaald. ik had wel een magnetronsterlisator gekocht. super handig. 6 min. in de magnetron en geen gedoe met uitkoken. qua voeding had ik een pak nutrilon H.A. in huis. hierna ben ik over gegaan op kruidvat voeding. dit is hetzelfde als nutrilon (gejat), maar goedkoper.
Beide keren gelijk met flesvoeding begonnen. In huis: 3 flesjes met kleinste speen flessenborstel magnetronsterilisator bus melkpoeder (ben bij de eerste met standaard begonnen, de afgelopen keer met comfort) mineraalwater (hier in FR teveel kalk in het water wat niet geschikt is voor flesvoeding) Ik heb na beide bevallingen die pilletjes (ze heten Dostinex) gehad die de stuwing onderdrukken. Na de eerste helemaal geen klachten gehad. Afgelopen keer na 1,5 week een paar uur wat stuwingsklachten maar niet noemenswaardig. Ik vond ze super (hier krijg je ze standaard aangeboden als je van tevoren aangeeft geen bv te geven) en begrijp eigenlijk niet waarom je er als fv moeder in NL zoveel moeite voor moet doen....
Ik heb ook de avent starter set gekocht. Daarnaast de flesjes uit de babydozen en twee losse flesjes van de Hema (of dat laatste wat is weet ik niet, maar wilde het wel proberen). Voeding gewoon eigen merk van de AH. Mocht kindje HA voeding nodig hebben dan is dat snel gehaald. Wat betreft de pilletjes: Ik ben doktersassistente geweest en ik zou ze echt afraden. Ik ga ze zelf ook niet nemen. De bijwerkingen zijn veel te heftig + gevaarlijk. Ga zelf de homeopathische variant proberen.