@jolan25: hoeveel groente eet jou kindje?? Ik neem zo'n 6 maanden potje en haal dan 3 eetlepels eruit. 1 aardappel er door en wat appelmoes.. Drinkt hij/zij die 90 cc erna ook helemaal nog op?? Als ik dat dus doe dan gaat de fles van 19.00 er helemaal niet meer in. Vandaag geen tussendoortje gegeven en nu ging het wel beter. Ook 180 gegeven ipv 210!
mijn dochter eet nog nauwelijks groente. Nog niet eens een hoeveelheid van een half potje 4 mnd. Maar ik denk dat jouw reactie voor iemand anders was.
Hoi, Slaapritme is redelijk vast op dit moment: Slaap: 8.00-9.30 / 10.00 13.00 / 13.30-15.30 17.00-18.00/18.30 Natuurlijk niet altijd zo stipt hoor. Soms half uurtje korter, soms tijdens winkelen een uurtje slapen. En als ze slaapt maak ik haar niet wakker voor groente. Sla ik nu nog wel eens over, flessen vind ik nog belangrijker. Dus ongeveer op een dag 4-5 uur slaap en ze slaapt bijna de klok rond. Ben benieuwd naar jullie slaapschema.
Hoi, Ik maak het vers en heb een paar schepjes wortel en aardappel genomen, hoeveel precies Dat flesje erna was eigenlijk omdat ik niet zeker wist of ik genoeg heb gegeven. Volgende keer laat ik het weg. Ik heb wel een hongerlapje hoor. Ik ga nu wat ik heb gepureerd invriezen in lege olvarit potjes, zo weet ik precies de hoeveelheid wat ze mag hebben. (potjes van 6 maanden) Fles je van 19.30 had ze vanavond ook niet helemaal op: ongeveer 30cc laten staan. Trekt allemaal wel recht denk ik. geef jij tussendoortjes zoals extra drinken en liga? Ik weet niet wanneer ik dat zou moeten gaan geven. Denk dat ik dan alleen maar met eten bezig ben met haar 8) (vind ze niet erg denk ik succes Succes
Ha, Mijn zoontje slaapt het volgende: 7.00 - 9.00 wakker 9.00 - 11.00 slapen 11.00 - 13.00 wakker 13.00 - 15.00 slapen 15.00 - 17.00 wakker 17.00 - 18.00 slapen Dit wil hij de laatste tijd niet meer dus probeer ik alles te rekken zodat hij tot wat later in de middag zijn 2e slaapje slaapt.
Heej, Ja ik geef een tussendoortje. Leg er elke dag wel aan hoelaat hij uit bed komt smiddags etc. Als hij om 15.00 al op is krijg hij een lange vinger ( mag niet van het CB, maar ik zoveel moeders zeggen tegen mij dat ik het gewoon moet doen) ) En die kan hij helemaal zelf op eten zonder te morsen!! Kheb m wel eerst ff netjes opgevoed Daarna oefen ik met de tuitbeker met wat sap. Doe ik in de wipstoel. Kan hij hetzelf vasthouden. Als het allemaal niet uitkomt dan sla ik het over. En gisteren heeft hij niet gehad. Vervolgends at hij wel gelijk beter van zijn groente & dronk hij ook bijna de fles leeg. Wel heb ik, nu in gestart ben met groente en fruit hij later in de avond meer honger heb. 4 flessen lukt met gewoon niet om voor 19.00 te geven. Want dat eet hij helemaal niks meer! Dus hij komt soms om half 11 al, of soms om 1 uur pas. Dan geef ik hem een klein flesje.. Dus die zit er nu weer bij ons bij.. Dat is wel jammer, maar goed!
je kan glas niet invriezen he! dus niet die potjes gebruiken hoor. Bij de xenos verkopen ze kleine bakjes die je wel in kan vriezen van verschillende maten.
Mijn dochter sliep tot vorige week ook redelijk vast alleen is ze nu haar ritme een beetje aan het omgooien. Toen was het zo: 8.30 fles 10.30 slapen-12.15 12.30 fles 15.00 slapen - 16.30 16,30 fles 18.00 groente 19.00 slapen 20.30 fles (wakker maken) Nu is ze wat aan het rommelen en verschillen de flestijden en slaaptijden steeds.
toen ik in het ziekenhuis lag, werd mijn afgekolfde melk ingevroren in glazen potjes...! ging gewoon goed hoor
hm... ik zou het niet doen. nooit gehoord van mannen die hun bier even in de vriezer leggen zodat het koud wordt en het dan vergeten eruit te halen? Het gevolg is niet erg fijn....
haha ja dat is zo....! maar misschien komt dat omdat er alcohol of koolzuur ofzo inzit? heb t ook niet zelf bedacht hoor en ik had t vast niet gedaan als ze het niet in het ziekenhuis voor mij deden. maar wilde t toch even zeggen (voor te geval er geen xenos in de buurt is enzo )
Bedankt, Ik had ze al bijna in de vriezer gedaan toen er een lampje ging branden hier Heb het nu tijdelijk in diepvrieszakjes gedaan en dat ging ook goed. vndaag even langs de xenos, gelukkig om de hoek. Even lekker frisse neus halen. Weten jullie wanneer de vierde fles eraf zou mogen? Ze krijgt hier rond 10 uur fruit en rond 17 uur groente. Fles rond 7.30-11.00-15.00-19.00 uur Groetjes
Gelukkig dat je er net op tijd achter kwam volgens mij als je brood gaat geven, dan gaat er op gegeven moment een fles af. Dan geef je bijv rond 11 uur fruit, rond 12.30 brood met een fles en de fles van 15 uur verdwijnt dan.
Hoe oud is je kindje?? Ik geef ook al 3 flessen, maar soms savonds laat nog een klein flesje erbij omdat hij het net niet red om dan door te slapen. Soms wel. Maar ik krijg geen 4 flessen erin binnen 7 - 19.00 dus krijg hij weer iets later soms er nog wat bij..
Hij, Mijn dochtertje is 6 maanden en een week. Vindt het echt lastig om te puzzelen met groente en fles. Ze slaapt erg veel op een dag en soms laat ik de groente weg: wordt pas om half zeven wakker dan Meestal slaapt ze in de ochtend van 8-9.30 / 10.00/10.30 fruit Fles 12.00 (tussendoor nog klein tukkie) Slapen van 13.30-15.00 / 15.30 ik probeer groente om 16.00 te geven Slapen van 17.00-18.00 / 18.30 uur Fles 18.30 uur Klokje rond slapen Dus ik heb een paar keer de fles van 15 uur weggelaten en half uurtje na de groente een half flesje gegevn. Maar de dagen wisselen nog sterk wat betreft slaapjes. Ik ga haar niet wakker maken voor groente en ga niet te lang rekken met de fles. Honger is honger. Hoop dat er wat regelmaat in gaat komen, maar ja: ik heb ook de ene dag meer trek dan de andere. Gr.