tips gevraagd ochtendfles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ior, 1 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ior

Ior Niet meer actief

Hallo meiden.

Misschien dat ik van jullie wat tips kan krijgen...

Ons zoontje is nu 8 weken en ik schat tussen de 5 en 5,5kg.

Ik voed op verzoek, alleen wil ik proberen om de 1e fles om 7 uur te geven. Over 2 weken moet ik namelijk weer aan het werk. Dan is het wel fijn dat elke morgen gelijk is.
    Nu ben ik daar op 28 okt mee begonnen.
    Hij krijgt 130/4 (ivm obstipatie)
    Deze fles dronk hij niet helemaal leeg, maar over de dag heeft hij goed gedronken. De rest van die dag was 10.30 uur, 14.45 uur, 18.30 uur, 22.00 uur en 2.30 uur.
    Hierna kwam hij om half 7. Dus dag 2 was mislukt. De volgende dag wel weer gelukt, maar de dag erna om 6 uur. Dan kan ik dus niet om 7 uur weer een fles geven en wil hem niet laten huilen van de honger. Wat zou ik kunnen doen dat het wel gaat lukken? Moet de laatste avondfles dan ook op een vaste tijd? Of een kleiner flesje in de nacht?
    Als we hem 160/6 aanbieden drinkt ie het soms op maar geeft dan wel weer wat terug.

Alle tips zijn welkom.
    Liefs Ior

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat is de rest van het schema, om de hoeveel uur komt hij of zit er nog helemaal geen ritme in?

3. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Ik denk dat het weinig nut heeft om 1 fles op een vaste tijd te doen en de rest op verzoek. Dan kom je nooit uit. Ik zou of helemaal op verzoek voeden of echt in een strak ritme. Ik zou dan 6 x 130/4 aanbieden. 7.00, 11.00, 15.00, 19.00, 23.00 en 3.00. Ik heb zelf de voeding van 3.00 geschrapt, daar heb ik een topic over. Mocht je tips willen dan mag je me pben.

4. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Sluit me aan bij baibey. Evt in de laatste fles wat meer aanbieden

5. Ior

Ior Niet meer actief

Er zit inderdaad nog helemaal geen ritme in. De ene keer zit er 3,5 uur tussen en de andere keer 4,5 uur.
    @ baibey, mooi schema. Dat kan ik inderdaad wel proberen. Maar dan zou ik hem wel in de nacht zelf laten komen. :) en nachtfles hoeft van mij nog niet weg. Heb er geen problemen mee en hij laat hem vanzelf vallen.
    Dank je voor de tips

6. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Graag gedaan.. :) Hoe ga je dat doen als je zoon om 5.00 komt? Dan drinkt hij om 7.00 ws niet een hele fles en zit je weer in de knoei denk ik? Dat had ik nl, daarom heb ik m geschrapt.

7. Ior

Ior Niet meer actief

Als hij inderdaad om 5 uur komt geef ik hem eerst een klein flesje, wil hij dat, dan is er niks aan de hand, dan kan hij om 7 uur weer fles en anders is het andersom. Vanmorgen kreeg ik om half 10 maar 35ml erin, maar hij heeft wel geslapen tot kwart over 12. Dus hij kan wel op een klein flesje. Ga het proberen in ieder geval. Mocht het niet willen, jammer dan, dan eerst alleen maar elke morgen om kwart voor 7 in de kleren. :)

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Hier bv maar hetzelfde verhaal qua opstaan voor werk.
    Ik moest altijd vrij vroeg uit de veren..rond 06.00. Omdat ik geen zin om met knoeperds van borsten naar het werk te vertrekken, maakte ik baby dan toch wakker voor ik vertrok als er meer dan 2 uur tussen de voedingen zat. Dus als er voor laten we zeggen 04.30 nog gedronken was, dan kregen ze een slokje. Anders redde ik het tot op mijn werk en baby het wel tot bij de gastouder.
    Langzaam maar zeker ging rond de 17 weken de nachtvoeding er vanzelf af.Was het laatste hap rond 21.00 en dan dus eerste hap 06.00.

Het is een beetje zoeken maar jij kan dan idd gewoon een klein flesje geven
    Succes! Op een gegeven moment valt het op zijn plaats :))

9. Ior

Ior Niet meer actief

:) dank je wel. Vandaag is het mislukt. Ik had me verslapen. Haha.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Dat kan ECHT niet he! Uitslapen en op zaterdag...:D

11. Ior

Ior Niet meer actief

Dank jullie wel!
    We zijn 5nov begonnen. Eerder lukte niet. Hij had nogal last van de 8wekensprong. Soms komt hij eerder, vooral 's morgens, maar we laten niet meer dan 4 uur ertussen. 'S nachts komt hij om 4 uur. Als de laatste fles om 11 uur is maar ook als de laatste fles om 10 uur is...
    Afgelopen nacht kwam hij pas om 5 uur terwijl hij na 20.15 niets meer heeft gehad. Hij heeft gisteren zijn eerste prikjes gehad dus zal daar wel van komen. Haha.

12. Ior

Ior Niet meer actief

Het gaat nu al stukken beter. :) vannacht heb ik hem de speen kunnen geven ipv fles. Maar 2 uur later werd ie weer wakker, heeft hij 40 cc gehad, maar dat was wel 7,5 uur na zijn laatste fles. :)Hopelijk zet dit door. Wanneer komt hij dan ook niet meer voor speen? Die wil hij alleen 's avonds maar om in slaap te komen.

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    7,5 uur,wauw wat goed! Zeker voor 9 weken :)
    Ja die speen....daar is geen zinnig woord over te zeggen helaas.
    Het ene kind heeft er meer behoefte aan dan de ander..

14. Ior

Ior Niet meer actief

Nou, het gaat super hier. Hij krijgt nu 4 flessen van 190/6 en om 10 uur nog 130/4 maar die gaat niet leeg. Dan wordt hij om 7 uur weer wakker. :D hij doet het zo goed. 5dec is hij 3 maanden :D

15. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hier ook op schema. afgelopen drie weken snachts om 4 uur. dan dag beginnen im 07:30. vervolgens: 10:30-14:30-18:00-22:30.
    nu begint ze langzaam. de nacht te verschuiven naar 05:30, heerlijk natuurlijk. Een klein flesje dan helpt niet. ik probeer klein flesje om 07:30, maar dan heeft ze nog geen honger, gaat nauwelijks iets in.
    Denk dat ik maar moet zien hoelang ze van half 6 uithoudt. als dat 3,5-4 uur zou het mooi zijn. dan kan ik van 6 naar 5 flessen. zouden jullie het ook zo doen?
    verlof duurt nog even. steaks zou een flesje rond half 7 mooi uitkomen.

16. Ior

Ior Niet meer actief

Toen ik ben begonnen met het schema, heb ik ook de vaste tijden aangehouden. Tenzij hij eerder kwam. Max 4 uur ertussen. 1x ben ik de 23 uur fles vergeten, en hij sliep toen door tot 4 uur. Dus eerst de 23 uur fles laten vallen. Vorige week eens geprobeerd om om 22.30 een fles te geven, en toen sliep hij door. Moest hem om kwart voor 7 wakker maken. Elke week geef ik die fles nu iets eerder en kijk dan hoelaat hij wakker word, zo slaapt hij steeds iets langer. :)

Deel Deze Pagina