Vandaag heb ik iemand van het CB op bezoek gehad. Ik heb haar wat vragen gesteld over de BV. Mijn dochtertje heb ik 9 maanden zonder problemen BV gegeven. Maar ons zoontje van 1,5 drinkt heel anders. Ik heb echt heel veel voeding, het loopt er gewoon uit. Als ik hem aanleg duurt het lang voor hij een keer goed toehapt en hij laat regelmatig los. Hij drinkt ook maar heel kort, een minuut of 10. Nu zegt de mevrouw van het CB dat hij waarschijnlijk alleen maar voormelk binnenkrijgt, en geen achtermelk, omdat ik zoveel heb. En dat hij daardoor eigenlijk te weinig aankomt (80 gram in 5 dagen). Zij zegt dat ik eerst voeding eruit moet 'spuiten' in een bakje, zodat de voormelk eruit is. En dan de melk die daarna komt aan ons zoontje geven uit de borst. Ik vind dit een erg omslachtig gedoe. Is er geen andere manier om dit probleem op te lossen?
Nog een aanvullend vraagje: in zijn laatste luier zat opeens groene poep, een beetje boerenkoolkleurig. Ik heb dit nog nooit eerder gezien, ook bij mijn dochter niet. Heeft dit er iets mee te maken?
Beste Lientje, ik denk dat het een goed idee is om de eerste melkstroom weg te laten lopen. dit kun je opwekken door je kindje aan te leggen en wanneer het loopt haal je hem even af. droog voor je hem aanlegt de borst en zijn kinnetje even, zodat hij goed kan aanhappen. is je kindje al weer terug op zijn geboortegewicht? heeft het voldoende plas en poepluiers? hoevaak voedt je hem op een dag? komt hij zelf voor een voeding of moet je hem wekken? valt hij in slaap aan de borst, of laat hij los als hij klaar is, geef je 1 of beide borsten per voeding? je ziet dat ik heel veel vragen stel, door een compleet beeld te krijgen, kan ik beter de voor jullie situatie juiste antwoorden geven. Bedenk dat je ook nog in de eerste periode zit, waar aanbod en vraag op elkaar afgestemd dienen te worden. Ik zou zeggen, kijk het nog heel even aan, heb je naar aanleiding van de vragen die ik je stel geen gerust gevoel, dan hoor ik het graag. hartelijke groet, heidi margit
Hij plast en poept goed, aleen dat groene is dus anders. Verder woog hij bij de geboorte 3900 en nu 4100. Ik geef op verzoek, elke 3 uur komt hij ongeveer. Soms 4 uur. Hij valt wel in slaap aan de borst, en dan krijg ik hem echt niet wakker. Meestal geef ik hem 1 borst, voor de tweede krijg ik hem niet wakker. Ik ben niet van plan het zomaar op te geven. Heb mijn dochtertje lang borstvoeding gegeven en gun hem dat ok.
kijk het even aan, en maak je je zorgen, spreek dan even door met een lactatiekundige in de buurt. succes! Heidi Margit
Ik wil nog even laten weten dat het nu goed gaat. Blijkbaar had de kraamverzorgster de laatste keer niet goed het gewicht opgeschreven. Hij was nu 200 gram aangekomen in 4 dagen (tussen twee metingen van het CB, dus wel juist gewogen). Al met al blijkt er dus niets aan de hand te zijn. Ben blij dat ik nu van dat afkolven af kan.