val jullie nog even lastig sorry Heb een zware bevalling gehad en verwacht niet dat alles gelijk goed is. (ze zeggen niet voor niks 9 maanden op, 9 maanden af). Maar ik was 2 weken geleen bij de ha en die zei dat er nog een paar hechtingen inzaten (ben 3 maanden geleden bevallen). Ze zei niet dat ze eruit moesten ze zei dat die wel zouden verdwijnen. Maar is dat wel zo? is 3 maanden niet erg lang voor hechtingen om te verdwijnen? Ook heb ik last van de knip. Hoe is jullie ervaring hiermee? na 3 maanden ook nog wel pijn? of helemaal over? en is het normaal? Als laatste heb ik ook soms het gevoel dat ik minder adem heb. Bij opstaan of lopen of het gaan zitten is het net soms of mijn longen in elkaar gedrukt worden en ik even weinig adem kan halen. Net of je lichamelijk heel moe bent en even moet gaan zitten. Herkennnen jullie dit?
Hoi, ik heb ook een zware bevalling gehad (tang). Ik heb nog steeds last van de knip. Fietsen vind ik niet fijn, af en toe een stukje naar de supermarkt maar meer ook niet. Bij mij hadden alle hechtingen losgelaten, dus hier geen hechtingen meer na lange tijd. Het zijn toch oplosbare hechtingen? Misschien toch even VK bellen? Het gevoel van minder adem herken ik van mijn zwangerschap en was na de bevalling direct over. Succes!
Hoooi, Dat van het ademen herken ik wel. Bij mij is het volgens mij hyperventilatie ben er namelijk ook een beetje duizelig bij Ik heb geen last meer van de knip gelukkig dat lijkt me erg vervelend.
Die hechtingen moeten eruit worden gehaald! Bij mij zaten er nog een paar in na 6 weken! Ging dus steeds naar de ha met deklachten dat het vreselijk stonk daar beneden. Hij op een gegeven moment kijken en toen zat er nog een hechting , maar hij kon er niet goed bij. Hij zei als het na 2 weken nog niet weg was hij het er toch echt uit moest halen...En dat was het geval, hij heeft ze verwijderd... En idd ik voelde me ook echt bar slecht na de bevalling! Ben nog wezen bloedprikken, maar alls was oke! Voel me nou sinds 3 weekjes wat beter! Ik had ook heeel veel last van verdoofde vingers, tintelingen
Hier met vacuuüm bevallen en heb nu nog last van de knip!!! Hechtingen gingen er hier vanzelf uit trouwens ze loste vanzelf op...Met de longen weet ik niet even navragen....
Onze dochter is met de vacuum geboren en ik heb een enorme knip gehad. Heb er nog steeds last van, is wel al een stuk minder hoor. Als ik ongi moet worden en met koud weer verneem ik het nog steeds. Ik had ook oplosbare hechtingen, 2 zijn er uit gehaald en de rest is er vanzelf uit gegaan. Ik ben mij 9 weken na de bevalling pas een beetje beter gaan voelen.
Wat vervelend zeg...ik heb een makkelijke bevalling gehad. Eigenlijk te...want het ging veel te snel waardoor ze nog op t laatste moesten inknippen. Een flinkeb knip want hebben toch nog wel een uur zitten hechten. Maar heb er nooit last van gehad...hechtingen waren er snel uit gelukkig. Zou het toch nog maar eens laten nakijken,want dat duurt wel heel lang. Ik heb alleen veel last van mijn stuitje,flink gekneust tijdens de bevalling...blijf last houden. Zijn ook al foto's gemaakt maar niets op te zien...nu moet ik naar fysio.Hebben hier nog meer meiden last van? liefs deb
jullie herkennen dus wel veel. Gelukkig (niet gelukkig dat jullie er ook nog last van hebben maar dat het niet raar is) Ik zie er zo tegenop weer heen te gaan. paar dagen na de bevalling zijn er 2 hechtingen uitgehaald en dat werkte toen goed (had veel last van) maar dat deed echt pijn toen ze ze eruit haalde. degene die er nog zaten zitten half half inwendig begreep ik.
Ja ik weet hoe het voelt brrr! Bij mij zat er ook nog een hele lange inwendig, het voelde vies. Maar was opgelucht dat die eruit was! Ik dacht toen: denk je de bevalling te hebben gehad hiih. Ik kwam toen met klachten dat het stonk en dat ik ergens slijm had, toen zei de ha inopleiding ''nou dan ga ik een vaginaal en anaal onderzoek doen''whaaaaaaaaaaaaaaa!! Maar toen kwam de ha erbij en die zei ohhh kijk het is een hechting...Pff ik blij!
Ik heb ook heel lang last gehad van de hechtingen, mijn zoontje is met de vacuum gehaald en ik had ook een beste knip gehad. Inmiddels is het ruim een jaar geleden en heb er tot voor kort nog best last van gehad, hoort er gewoon bij volgens de gyn kan het echt een hele tijd duren. Ik heb me er nooit zorgen over gemaakt, bij mij hebben ze het ook niet gecontroleerd nog na de kraamperiode. Op de laatste dag zijn er een paar hechtingen nog uitgehaald en voor de rest is er niet meer na gekeken.
@horselover deed het nog pijn het verwijderen van die hechtingen of waren ze niet meer verwijderd kan namelijk dat het bij mij ook pijn deed omdat het net na de bevalling was. @delilah ik vind een jaar wel lang hoor! eigenlijk apart dat ze zo laconiek erover doen dan. hoop dat je er snel geen last meer van hebt.
Ik heb ook een knip gehad, en meer dan 20/25 hechtingen gehad.. maar merk er niets meer van. wond is nog wel gevoelig maar kan in principe alles weer..
Ik ben bijna 6 weken geleden bevallen. Ook de vacuum gebruik met een flinke knip. Ze hebben oplosbare hechtingen gebruikt (inwendig) maar heb nu een ontsteking, er is al een klein stukje hechting uit gekomen, maar er zit nog meer. Morgenochtend naar de gyn voor de nacontrole, hoop dat ze de hechting eruit kan halen.
Ik heb een prima bevalling gehad en ben niet gescheurd ofzo, maar merk ook nog dat het down-under nog lang niet is zoals het was. Het blijft gevoelig en af en toe is het wat trekkerig daar. de vk kon niks ontdekken dus moest maar gewoon afwachten.
beste ellen hier ook, ben drie en halve maand geleden bevallen. HEb een gewone bevalling gehad, maar kreeg wel een knip, die is gehecht met oplosbare hechtingen. had er in het begin nog niet zoveel last van, maar bij mij lossen die hechtingen niet goed op, wat gebeurt, de wond gaat dicht, maar de hechtingen blijven er in zitten. Bij mij is dat gaan ontsteken. BEn naar de gynaecoloog geweest, die heeft het onder verdoving opnieuw open gemaakt en er een boel oude half opgeloste hechtingen uitgehaald. Nu is het al minder, maar nog steeds erg gevoelig en de ontsteking is ook nog niet helemaal weg. Ik zou hier zeker mee naar je huisarts gaan, misschien kan hij je doorverwijzen naar een gynaecoloog. succes! groetjes Pampers
Ik heb ook nog steeds last van mijn knip. Met de sex gaat het wel goed gelukkig, dan heb ik niet zoveel last. Maar als ik moet poepen ( hihi ) dan voel ik het litteken wel erg trekken. Bij mij heeft de VK in mijn kraamtijd de bovenste knoopjes zeg maar los geknipt van de hechtingen en de rest is zelf opgelost volgens mij.. Zei deed dit omdat veel mensen er anders last van krijgen.
van de knip week of 3 last gehad. de baby is 'eruit geduwd' door hard op mn buik te drukken en ik vermoed dat ik daardoor wel ernstige klachten heb gehad. zoveel pijn in mn rug en ribben ik kon niet eens niezen of lachen dan lag ik letterlijk op de grond van de pijn. zelfs mn zoontje optillen was verschrikkelijk, maxicosi tillen gaat gewoon niet zulke heftige steken dat ik het er benauwd van krijg. ziekenhuis in en uit geweest maar ze kunnen niks vinden. loop nu bij de fysio en gaat nu wel wat beter maar nog lang niet goed. heb gewoon ruim 3 maanden 24/7 pijn gehad. hell!!! maak me ook best zorgen hoe dat zal zijn als ìk in de toekomst weer een kindje mag verwachten.. hoe mn rug daar op reageert.. je wilt intens van je kindje genieten maar das lastig met zulke pijn