Welk voorbehoedsmiddel?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door 1979kik, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

Aangezien ik tot 6 mnd bv wil geven maar geen pil wil slikken heeft de gyn me de prikpil aanbevolen...voor 1 x....dus alleen 3 mnd...ik wil hierna of de Nuva of de Pleisterpil...maar die zouden voor nu de melkproductie laten verminderen...en de prikpil niet...
    Dus tot mn kindje zo 4/5 mnd is heb ik de prikpil...en daarna stap ik over...
    Wil het liefst ook binnen een jaar weer proberen voor een 2...dus wil niet "ontpillen"...

Prikpil kan wel langer duren voor je weer helemaal je normale cyclus hebt...maar voor 1x was het niet schadelijk en over 3 mnd wil ik toch nog niet zwanger raken ;)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Krijg je van de prikpil geen dip in je voeding dan? Want dat is me toch een stoot hormonen!! En hoe gaan jullie dan berekenen hoelang de prikpil werkt? Ga je van presies 12 weken uit en dan gelijk over op nuvaring?

Ik kan me bijna niet voorstellen dat de prikpil geen invloed op je melk heeft... Vergeleken met de pil en nuvaring etc zit er zoveel hormonen in!

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik wilde ook niet aan de pil, maar na ik vond die condoom echt vreselijk!! Zo heb ik er geen lol meer aan.
    Heb na veel twijfelen toch weer de pil gebruikt, maar ben nu wel tijdig gestopt ivm een groeiende wens voor een tweede wonder.

4. fafje

fafje Niet meer actief

volgens mn gyn veel minder hormonen...in elk geval die zeker veel minder invloed heeft op je productie in vergelijking met nuva en pleister...
    Heeft iets met de spiegel in je bloe dte maken die het langzaam afgeeft...bladiebla dokterstermen:D

5. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Wij hebben de eerste paar maanden condooms gebruikt en nu geen voorbehoedsmiddelen meer. We willen graag een tweede:D Daarna begin ik denk ik weer met de pil.

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.833
    9.337
    113
    Gelderland
    Helemaal niks :) wij gaan voor het zingen de kerk uit en mocht het zo zijn dan is het zo.. Tot nu toe is het goed gegaan. Ik wil zeker niet meer aan de pil en een condoom vinden we beiden niks. Spiraal durf ik niet;) en in de rest heb ik me eigenlijk ook nog niet verdiept.

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik was eerst ook huiverig om een spiraaltje te laten plaatsen. Het is toch een stukje metaal in je lijf. Toen ik hem op ging halen bij de apotheek kreeg ik ook een enorme doos mee :$. Achteraf is het mij heel erg meegevallen (zeker als je al een kind hebt gekregen). Bij een koperspiraal kun je heftiger menstruaties krijgen, maar daar heb ik helemaal geen last van. Ik keek er zelfs van op toen het spiraaltje verwijderd werd, dat het 'maar' zo'n klein dingetje was. Ik had echt gedacht dat die veel groter was.
    Volgende week gaat mijn spiraaltje er voor de tweede keer uit omdat we voor een tweede gaan. Ik sluit niet uit dat ik, als ik evt. weer een kindje mag krijgen, naderhand weer voor een spiraaltje ga.

8. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Silly, wij zeggen op mijn werk (apotheek) altijd dat die draadjes van het spiraaltje áls hij ze al voelt gewoon extra stimulatie zijn :p.

De prikpil wordt in principe ontraden bij borstvoeding, maar kan me voorstellen dat het geen probleem hoeft te zijn. De hormonen komen langzaam vrij in het lichaam (anders zou het ook nooit 12 weken kunnen werken) en het is net als de cerazette een progestageen. Dat wil zeggen het hormoon dat geproduceerd wordt in het 2e deel van de cyclus en tijdens de zwangerschap. Oestrogenen (1e deel cyclus) verminderen de voeding, progestagenen niet. Dus wat dat betreft zou ik het me kunnen voorstellen. Nadeel is wel dat het lang kan duren voordat je na stoppen van de prikpil weer een normale cyclus hebt, dus als er nog een wens is voor een volgend wondertje is het niet handig om de prikpil te gebruiken.
    Wij zijn er nog niet helemaal uit wat te doen met anti-conceptie. Na 5 jaar wachten op nummer 1 is nummer 2 uiteraard welkom, maar nu nog even niet ;). Hormonen staan me wel enorm tegen. Heb zoveel hormonen in mijn lijf gehad dat ik de boel nu gewoon eens effe zijn eigen gang wil laten gaan. We neigen enorm naar starten met condooms en kijken hoe dat gaat. (ben een condoom-maagd, altijd de pil geslikt en het was voor ons beiden de eerste relatie) Zijn de condooms niets kan ik altijd nog starten met de cerazette.

9. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Hier prima ervaringen met koperspiraal (dus geen hormonen).
    6wk na de bevalling weer laten plaatsen. Ideaal vind ik het.

10. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook de cerazette opgehaald, maar nadat ik de bijsluiter gelezen had twijfelde ik toch heel erg.

Dus zijn we hier ook maar gegaan voor de condoom. Ik wil namelijk ook liever even geen extra hormonen meer, ik heb al genoeg aan de mijne..

11. mroos

mroos Niet meer actief

Condoom.

In het begin vonden we het wat vervelend, maar ik reageer te erg op hormonen van andere anticonceptie, nu vind ik het heerlijk, geen gedoe achteraf;) en geen gedoe met hormonen.

12. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Ik was vantevoren aan de Nuvaring, vond ik kei fijn.
    Dus na de bevalling weer fijn begonnen, krijg ik de hele tijd jeuk en troep daaronder...
    Heb ik het ding eens eruit gegooid en is het weer meteen goed..kan ik er niet meer tegen ofzo?Hebben meedere dit wel geens gehad?
    Balen, nu zitten we met condooms te klooien.Iets anders wil ik eigenlijk niet..de pil gaat niet vanwege mijn bv..
    Ach en we willen toch vrij snel aan en 2e beginnen, misschien probeer ik over een tijdje de Nuva weer eens.
    Maar wel irri dat ik er ineens niet meer tegen kan zeg :S 't was juist zo'n fijn iets.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.168
    113
    Ik ben tussen mijn kindjes door 6 maanden aan de nuva-ring geweest, daarvoor nooit schimmelinfecties oid gehad en tada, 6 keer een schimmelinfectie.
    Voor mij dus nooit meer, heb nu de mirena (ben ik ook nog niet over uit of ik dat zo geweldig vind maar goed). Misschien kan het komen door hormoonhuishouding die anders is als je een kindje hebt gekregen? Ik roep maar wat hoor.

14. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Ja gek he...heb er voorheen ook nooit last van gehad.
    Ach we blijven nog maar een beetje met de plastic jasjes in de weer ;)

Deel Deze Pagina