Zoon vakantie .. Wat een rust

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Monique1985, 6 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Veel kennen mijn verhaal wel ..

Mijn zoon heeft nu vakantie .. De week is helaas alweer voorbei en maandag begint hij weer .. Er is natuurlijk in de Tussen tijd veel gebeurt ..
    Maar wat een rust voelen mijn man en ik deze week zeg .. Ondanks dat het niet bepaald handig is dat hij zomaar vakantie had .. School had rooster vrije dagen in 1week gedaan .. Dus 5 rooster vrije dagen achter elkaar .. Handig nee man en ik
    Moesten gewoon werken .. Andere Kids moesten gewoon naar school/opvang ..
    Maar mijn god wat een heerlijke week .. Rust geen stress niks ..
    Ik zit op school en ze willen nu dat ik zoon elke dag ga brengen en halen .. Voor ons natuurlijk niet realistisch..
    Ze geven mij nu een schuld gevoel dat ik een opleiding volg en stage loopt van 32 uur per week ( dat is nu afgelopen )

Maar van deze week heb ik genoten ..
    Mijn telefoon ging niet constant .. Mijn e- mail stond niet rood gloeiend en ik raakte niet in de stress of paniek als mijn telefoon leeg was ofzo..
    Maandag begint school weer .. Ik heb nu al buik pijn ..
    Ze zetten ons behoorlijk onder druk .. Helemaal als mijn man en ik even onze telefoon niet opnemen dan krijgen we al boze e-mails .. Terwijl ik niet eens de kans krijgt om terug te bellen .. Soms gaat het gewoon niet .. ( dan rijdt ik auto ofzo )
    Wat een rust .. Heerlijk .. Maandag weer pppffffff

2. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.679
    838
    113
    Vrouw
    Ik heb je verhaal hier gevolgd maar begrijp niet helemaal hoe de vork in de steel zit hoor. Maar wat vervelend dat het nog steeds zo slecht gaat met je zoon op school. Komt je zoon zelf ook tot rust in zo'n vakantieweek? Of is het puur de school die zo'n beroep op jullie doet? Ik snap niet helemaal met wat je bedoelt met dat ze willen dat jij je zoon elke dag haalt en brengt?
    Mijn dochter zit op cluster 4 en heeft veel problemen gehad, dan werd ik ook vaak gebeld maar nooit dwingend en ik kreeg zeker geen boze e-mails. Ik vind het wel vreemd hoe het gaat bij jullie hoor. Hoe was het gegaan met het thuisbezoek? Ben je nog gaan informeren naar de mogelijkheid van een andere school?

3. Joopi

Joopi Lid

7 dec 2015
    32
    0
    0
    St. Juttemis
    Monique, wat is er met jouw zoon aan de hand?

4. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Jahhhhh ook zoon is zo relaxt ..
    Ze zijn inmiddels thuis geweest .. Eerst zonder zoon en toen met zoon ..
    Ze waren zeer verbaast dat zoon zo relaxt thuis was .. Ontspannen vooral..
    Ik
    Heb bijna elke dag wel een gesprek
    Op school ..
    We hebben alleen gesprekken gehad .. Therapie is nog niet gestart .
    Op woensdag heeft hij extra dagje vrij ..

Maar hij heeft wel een vertrouwend persoon gevonden de directrice dus dat is wel weer een voorruit gang ..
    Het ging er meet om dat ze dan bellen dan zoon gehaald moest worden .. Man werkt ver van huis en kan
    Niet altijd weg gaan .. Ik kan ook niet altijd weg gaan ..

En ik heb een paar mailtjes gehad en kreeg echt op mijn kop dat ik telefonisch op dat moment niet bereikbaar was en dan absoluut niet wenselijk is .. En toevallig was mijn man
    Op dat moment ook even niet bereikbaar ivb vergadering ., ik bel altijd binnen een half uur terug ...

Het gaat wel 'iets ' beter ..
    Maar na zo'n week weet je dat het echt inpak heeft op
    OnZe leven .. En die van zoon .. We hebben een heerlijke week gehad ..
    Op naar de volgende vakantie dan maar ..

Oh ja zoonlief gaat met de bus naar school en komt thuis met de bus .. Smorgens ga ik 15 minuten eerder weg als hem en kom ongeveer half uurtje later thuis dan hem .. Dus willen ze dat ik hem breng en haal ..
    Ik heb al aangegeven dat dat niet gaat lukken en ik hem anders naar vso en bso ga doen.. Daar zijn ze het niet mee eens ..
    Maar ja wij moeten ook gewoon ons geld verdienen ..
    Ik ben trouwens 8 jaar thuis blijf mama geweest .. Ik doe weer wat sinds een half jaar .. Ik ben zo een veel leukere moeder en ben niet alleen meer mama van .. Maar ook collega van en
    Klasgenoot van ..

5. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.679
    838
    113
    Vrouw
    Ik herken dat, mijn dochter kwam ook helemaal tot rust in vakanties. Als school weer begon, begon de ellende weer. Nu zit ze op een andere school en ze voelt zich daar fijn nu; veilig voelen is eigenlijk het sleutelwoord. Er is wel meer gebeurd dan een schoolwissel maar ik zet de details vanwege de privacy niet hier neer. (mag wel via pb als je wil)

Luisteren ze met die gesprekken nu ook naar jullie? Want ik herinner me dat ze vooral de schuld naar thuis toe schoven en niet naar jullie luisterden (ook herkenbaar trouwens). Zijn jullie het nu eens over de oorzaak van zijn gedrag en gaat hij therapie krijgen waar jij ook achter staat?

Van vakantie naar vakantie leven is geen oplossing natuurlijk. Hij moet zich ontwikkelen op school en zit daar zo veel tijd. Dan moet hij zich daar wel goed voelen.

Deel Deze Pagina