Yepp 2ehands moet je mee uitkijken. Wij hebben nog een oudere uitvoering namelijk, daarvan zijn de gordels zeer slecht verstelbaar en ook slap. Zakten steeds bij ons zoontje van de schouders, hoe we hem ook bijstelden. Levensgevaarlijk! Is inmiddels wel verbeterd, maar dus wel handig om op te letten als je 2e hands wil kopen. Verder heel tevreden over Yepp!
Hier ook Yepp, erg tevreden mee. Vooral veilig met 5-punts gordel, dat was samen met het onderhoudsvriendelijke materiaal doorslaggevend.
Ik heb de Bobike vervangen door Yepp en die vind ik veel veiliger en fijner in gebruik. Zou dus ook zeker voor de Yepp gaan (vind ze zelf ook mooier).
Hier ook een Yepp met windscherm. Vond die Bobike zo vreselijk ouderwets met die rubberen flappen! Bevalt prima, zit er veel beter in beter dan in het Bobike zitje. Bij mij passen de gordels nu nog niet moet ze korter maken want zelfs op de kortste stand waren ze te lang. Dat vond ik wel storend, mijn zoontje is echt niet klein en ging er pas vanaf 9.5 maand in. Verder prima stoeltje!
Denk wel dat die flappen meer regen en wind tegenhouden dan het scherm van de Yepp. Maar denk als de Yepp er destijds was geweest dat ik daar ook wel voor had gekozen
Ik koop eigenlijk alles tweedehands, ook het fietsstoeltje. Een Bobike tweedehands is slechts 10 euro. Voldoet prima vind ik. Ze zit er goed in. Bekleding stelen? Ben ik niet echt bang voor. Ik heb de afgelopen 5 maanden slechts 1x m'n fiets per ongeluk buiten laten staan met een regenbui, plastic zak op het stoeltje gelegd, kindje erin en opgelost. Het enige nadeel wat ik vind is dat de bandjes verstellen wat onhandig gaat, maar dat hoeft gelukkig maar eens in de 3 maanden ofzo. Als ik hem nieuw zou kopen zou ik wel de Yepp kopen. Als je alleen een mooi weer fietser bent, of zoals ik 5 minuten naar kinderdagverblijf dan zou ik geen windscherm aanschaffen. De nieuwe bobike stoeltjes ken ik niet.
Hier ook de yepp. Ben er erg blij mee. Femke zit er prima in en het stoeltje is super makkelijk op en van de fiets af te halen. Ook is hij "op slot" te zetten. Zo kan hij niet zo maar eraf gehaald worden als de fiets bijvoorbeeld bij de tram of zo iets staat (in mijn geval dus ).
Het wordt waarschijnlijk toch een Bobike. Maar dan de mini exclusive, die ziet er al een stuk strakker uit. Die flappen zijn inderdaad oerlelijk, dat is bij deze versie al een stuk beter. Ik houd meer beenruimte over op mijn hybride fiets, dan met de Yepp, dus voor mij is het wel wat comfortabeler om voor de Bobike te gaan. Bobike mini exclusive city Denim Blue Fietsstoeltje - Fiets-stoeltje.nl
Ik heb zelf ook de Bobiki mini Exclusive, maar als ik nog eens zou kiezen zou ik voor een Qibbel gaan denk ik. Ik vind de gordels van de Bobike zo ontzettend ondhandig.... Je moet ze telkens allebei open en dicht maken, je hebt dus geen sluiting zoals bijvoorbeeld het autostoeltje of kinderwagen. Elke keer moet ik ze weer tussen de beentje van mijn zoontje uit vissen en blijven ze steken onder het stoeltje. Verder is het wel een degelijk stoeltje dat er mooi uit ziet.
Als ik op de foto's op internet kijk zie ik de voeten onder het scherm uitsteken. Bij mijn oude bobike vallen de de flappen eroverheen (als je kindje er gewoon nog normaal in past en niet zoals Lisa nu )