Welk waskommetje gebruiken jullie?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sneeuw, 3 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om de kleine te wassen heb ik altijd gewoon een simpel plastic bakje gebruikt en daarin het washandje gepropt. Maar nu google ik es even en zie ik hiervoor hele mooie waskommetjes, maar wel met 2 bakjes, 1 voor gezicht en 1 voor kontje. Wie heeft die en bevalt dat? Want 1 bakje lijkt mij toch wel genoeg. Je begint toch gewoon van boven naar beneden te wassen en als laatste het poeperdje.... Bijv. bebe-jou waskom......

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTbEL3cxW-wHEuW-sx8trxNmAd7jBdyS1tse3bvTwzY0Jw5UJEp

2. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Je zou 1 bakje met water en "zeep" kunnen doen en de andere alleen water , dus wassen en spoelen ....

Maar ik gebruik het ook niet heel vaak

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik had er nog nooit van gehoord, hahah. :D
    Nog nooit gebruikt en ook nooit gemist.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik maak gewoon 2 washandjes warm en nat, begin bij dr gezichtje, handjes, dan dr billetjes. Zijn de billetjes erg vies ( Ik gebruik geen billendoekjes maar wasbare billendoekjes, ofwel washandjes ) , heb ik die 2e washand voor liggen.

Meestal doe je in 1 bakje sop en in 1 bakje schoon water, maar ik vind 't een beetje onnodig om met zeep te wassen.

5. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    En als jullie het in eentje doen, wat voor soort bakje dan? Ik moet eigenlijk wel lachen, want ik was al zo lang van plan om een leuk bakkie te scoren en nu gebruik ik nog steeds zo'n leeg Johma salade bakje haha

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik doe idd in 1 bakje gewoon water en in het andere bakje water met een klein beetje wasgel, zo was ik haar op dagen dat ze niet in bad gaat.

7. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    huh, ik leg haar gewoon op een hydrofiele doek, nat washandje, inzepen maar en dan in bad

8. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik heb wel zo'n dubbel bakje maar die gebruik ik alleen maar om rotzooi in te doen ;) Als ik m'n dochtertje was dan gebruik ik gewoon een nat washandje en that's it. Alleen als ze in bad gaat gebruik ik "zeep".. T kind heeft al een droog huidje en vies wordt ze ook niet dus is m.i niet echt nodig.

9. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik denk dat ts bedoeld dat je dr alleen wast en niet in bad doet..

10. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    LOL hier, wij gebruiken een leeg kokosijs bakje:D

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Gebruik hem niet en heb hem ook niet.

12. fleur1980

fleur1980 Actief lid

15 jan 2011
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt me toch wel handig zo'n bakje. Wist niet dat die er waren. Nu het zomer is doe ik vaak een washandje onder de kraan en neem dat mee naar de commode. Maar toen mijn zoon net geboren was, was het winter. Dan was het washandje alweer koud voordat ik hem uitgekleed had. Mijn kraan is niet dicht bij de commode, vandaar. Ik had dus meestal een rond gebloemd bakje, eigenlijk zo'n voorraaddoosje waar ook een deksel bij zit.

13. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Nooit geweten dat die bakjes er waren voor gewoon 'wassen'... :) Vond ze al zo groot om in het badje te gebruiken ( om water over de kleine te gieten )...
    Het tussendoor wassen had ik opgelost ( of ga ik wellicht dus straks oplossen ) door inderdaad gewoon een natte hydrofiel-doek of washand nat te maken en van snuit tot billetjes te wassen.
    Als ik zelf aan de wastafel sta laat ik ook nooit de bak vollopen, gewoon natte washand zonder zeep en even opfrissen.

Grappig... Ik heb weer wat geleerd vandaag :cool:.

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Als ik Lisa was i.p.v. in bad dan gebruik ik geen zeep vanwege haar droge huidje. Ik gebruik dus gewoon een plastic bakje, maakt niet uit welke, voor warm water, want anders is het al weer koud voordat ze uitgekleed is.

15. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik gebruik een maatbeker :) Geen zeep trouwens als ik haar was, ze gaat vaak genoeg onder de douche/in bad met zeep....

16. Zo deed ik het ook, ook handig voor een meneertje die in bad gaan eng vindt :)

17. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    gebruikte vorige keer ene teiltje en heb dus nu zo'n dubbel kommetje gekocht bij babydump met korting. Totaal 5 euro met Pooh beer erop.

Volgens mij kan ik hem ook op de standaard van het badje zetten. wel zo handig want had de vorige keer steeds geen plek voor het teiltje op de kleine kamer en moest dan bukken ofzo naar de grond of vensterbank. Dus nu dit maar eens gaan proberen.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.014
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hadden al heel vroeg een potje gekregen, die hebben we een tijdje als waskommetje gebruikt. Ik zou er niet speciaal iets voor aanschaffen. Iedereen heeft toch wel iets voorhanden om een beetje water in te doen?

Deel Deze Pagina