wat te doen tegen kokhalzen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jee, 25 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    Hallo meiden!

Pff,ik loop echt gewoon de hele dag te kokhalzen.Was even van mijn misselijkheid af,maar sinds een paar dagen moet ik onwijs veel kokhalzen.Dacht dat ik dan eten ofzo nodig had,maar dat is niet zo.Echt zo vervelend,want die kokhalsaanvallen komen echt onverwachts,soms zelfs als ik in een winkel sta ofzo. :oops:
    Wie herkent dit en wat kan je er tegen doen?

Alvast bedankt!

2. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

jeetje vervelend zeg. Heb er geen ervaring mee, hopelijk krijg je bruikbare tips!

3. Bij mijn vorige zwangerschap had ik dit ook.
    Bij alleen de gedachte aan vlees begon ik al te kok halzen en vaak ook echt overgeven.
    Ik heb er niks opgevonden wat hielp.

Liefs Vlindertje

4. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    hoi!

lijkt me heel vervelend en helemaal
    buiten de deur..
    zou niet weten wat zou kunnen helpen, heb hier
    zelf geen ervaring mee..
    succes in ieder geval en hoop dat t snel wat beter gaat!

5. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    Bedankt in ieder geval voor jullie berichtjes!Hopelijk trekt het inderdaad snel weer weg! :cry:

6. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Het kokken ken ik... Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik dat ook de hele dag, behalve als ik 's ochtends 'gewoon' even ging overgeven (kwam allemaal vanzelf). Dat was het enige dat hielp. Nu heb ik het weer, ja ja nog steeds (bij mijn dochter tot het moment dat ze eruit was dus denk ik dat ik weer zo'n mazzel heb!) en het spugen 's ochtends is weer het enige dat helpt.

Sterkte ermee!

7. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ik heb het niet zo erg als jij gehad, maar als ik het had, dacht ik aan iets heel fris, zoals een grasveld met bloemetjes en dan haalde ik heel diep adem. Dat hielp soms wel bij mij. Ik ging vaak namelijk kokhalzen bij alleen al gedachte aan dingen die ook maar een beetje vies waren. Ik hoop dat het snel overgaat bij jou.
    x Linda

8. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Dat kokhalzen heb ik als ik last heb van slijmpjes :oops: en dat heb ik zo goed als elke dag, met die verdraaide hooikoorts!
    Zodra het opkomt, neem ik een glas water dat ik in één teug uitdrink en dan is de kokhals-neiging over.
    Misschien een bruikbare tip? Je weet nooit ;)
    Oh, en als ik moet hoesten of snuiten kan ik ook zo kokhalzen, bah... En het idee alleen al aan rauwe vis of kip, jakkiebah!

*rent om een glas water*

9. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    Bedankt allemaal voor de tips!Hoop dat het niet de rest van mijn zwangerschap zal duren :cry: ,maar ik ga in ieder geval de tips eens proberen.Baat het niet dan schaadt het niet,toch?! ;)

10. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    het is gelukkig wel iets minder geworden...Misschien dat het het warme weer is.Drink nu veel en eet wat minder.Misschien een oplossing?Ik hoop het!

11. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

20 feb 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Sinds een paar dagen heb ik hier ook last van. Begint al vanaf de ochtend als ik m'n tanden poets, de smaak van tandpasta.. verschrikkelijk!
    En dan een halfuur lang kokhalzen, allemaal slijmerig waterig troep komt eruit, want m'n maag is helemaal leeg. Doet wel zeer, want ik voel m'n hele maag samentrekken en dat steekt echt!

Ik weet niet wat ik eraan moet doen, ik probeer als ik rustig ben geworden, beetjes water te drinken , en zo snel mogelijk iets lichts te eten.

Vandaag heb ik er al de hele dag last van, de prikkels zijn meestal bepaalde voedsel zien en ruiken.

12. natalie

natalie Lid

6 apr 2007
    82
    0
    0
    Ik moet vooral kokhalzen tijdens het tandenpoetsen. Het lukt me gewoon niet om m'n achterste kiezen te poetsen, want dan ga ik over m'n nek.

Als ik heel erg moet kokhalzen, helpt het bij mij meestal om even rustig te gaan liggen. Ik heb het vaak als ik mezelf te druk maak.

En ik moet ervoor zorgen dat ik altijd wat in m'n maag heb, maar het mag geen vet eten zijn.

Tot dusver is het bij mij gelukkig bij kokhalzen gebleven. Ik heb nog geen enkele keer echt moeten overgeven.

13. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    heb ik ook veel last van gehad, nu gelukkig niet meer, bij mij hielp om iets te eten. dus ik liep altijd met volkoren koekjes op zak, als ik geen brood bij me had.
    1 keer moest ik 's ochtends hoesten, dat werd kokhalzen en vervolgens had ik de versgeperste jus in mn mond en moest ik rennen naar de wc.
    verder heb ik nooit hoeven overgeven.

14. RedRose

RedRose Actief lid

14 sep 2006
    235
    0
    0
    Hi,

Ik heb het ook echt heel erg. En nu nog een keer of 4 op een dag (valt nu mee dus!). Maar in het begin dus de hele dag. Wat mij hielp was Wilhelmina peperemunt (god hoe schrijf je dat? hahahaha). Die is niet zo scherp maar wel fris en het leek wel of mun maag er rustiger van werd. Misschien heb je er wat aan! succes, het is klote ik weet t!

greetz

Deel Deze Pagina