Hallo, Afgelopen maar is de Nintendo 3DS uitgekomen. Ik riep al vanaf de bekendmaking dat de 3DS zou komen dat ik die zou kopen, maar ik had geen geld ervoor en ook niet zoveel zin om hem te kopen op dat moment. Nu zit ik toch weer te twijfelen. Zijn er mensen hier op ZP die de 3DS hebben? En hoe vinden jullie de 3DS? Is het leuk voor volwassenen of is het echt alleen maar leuk voor kinderen? Is het 3d scherm fijn of maakt het niet veel verschil met een gewone ds? Ik zou heel graag ervaringen willen horen zowel negatief als positief. Alvast bedankt,
Ik heb zelf niet de 3D, maar de DSiXL en daarvoor de DSlite. Mijn vriend heeft een beetje met de 3D kunnen spelen en zijn commentaar was dat het een mooi concept is, maar dat er zeker nadelen aan zitten. Zo moest je goed op het scherm focussen en de DS stil houden, want als je beweegt ben je het 3D effect kwijt. Daarnaast zouden er nog niet veel spellen gemaakt zijn voor de DS3D, maar ik weet niet hoe dat momenteel is. Ik vraag me ook af of je spellen ervoor kan downloaden (of koop je de spellen?). Ik ben zelf helemaal weg van mijn DSiXL en zou 'm echt niet willen ruilen voor de 3D. Niet alleen omdat mijn vriend 'm niet fijn vond, maar ik heb van meer mensen gehoord dat het leuk is voor even, maar zeer vermoeiend voor je ogen.
Ik heb hem niet, heb alleen een gewone DS (lite geloof ik, zo een die je kan dichtklappen). Ik zat er wel aan te denken hem te kopen omdat je dadelijk waarschijnlijk alleen nog spellen kan kopen die op 3D functioneren. En spellen van de gewone DS kunnen wel op de 3D maar de 3D kunnen niet op de gewone! Maar natuurlijk, als het geen succes wordt dat 3D dan zullen er niet zoveel spellen voor gemaakt worden denk ik.
hihihi.... on toppic... ik denk dat je voor de rest wel gelijk hebt.. daarom willen wij hem ook kopen !! (vriend is zoiezo verslaafd aan de ds. maar wij hebben nog die aller eerste haha)
Wij hebben hem uitgeprobeerd in de Dixons. Wij hebben al een paar jaar een DS Lite waar we eigenlijk wel veel mee doen. Hij viel ons in de Dixons niet tegen. Al merk ik wel dat je er niet al te lang mee moet spelen. Je moet er wel een beetje tegen kunnen, anders krijg je volgens mij schele ogen/hoofdpijn. Echter, wij wachten nog even met de aankoop tot er echt veel spellen voor verkrijgbaar zijn.
ik heb hem ook en vind hem super!! echt een heel mooi 3d effect en ik word er niet misselijk of moe van. ook kun je de 3d stand instellen op heel erg hoog of erg laag en kun je de 3d stand zelfs uitzetten er zitten superleuke games voorgeinstalleerd op zoals gezichtenjacht. ook komt er binnenkort mario kart voor de 3ds, paper mario voor de 3ds en een nieuwe super mario bros voor de 3ds het enige minpunt wat ik kan bedenken is de batterij duur.. als je hem op volledig 3d laat staan gaat de batterij maar zo'n 3,5 uur mee
in de meeste software winkels en speelgoedwinkels hebebn ze ze nu liggen zodat je ze even kunt bekijken en er op kunt spelen. vind het zelf niet zo veel bijzonders en zou er zeker geen extrageld voor uit geven. werd er letterlijk scheel van en ook is het niet verstandig om langer dan 20 minuutjes in 3d te spelen en dus uiteindelijk speel je toch meer 2d dan 3d. kinderen onder 6 jaar advieseren ze er helemaal niet op te spelen omdat de ogen nog in ontwikkeling zijn. ook moet je je linkerduim in bijna 90 graden draaien om de pijltjes te kunnen bewegen ik heb nu zelf een ds lite en de dsixl en vind het zeke rniet de moeite om een 3d aan te schaffen