Welk wasmiddel gebruik jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marsepein, 4 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Over het algemeen altijd jumbo eigen merk poeder. Maar heb ook nog een enorme doos Omo staan. Was van zoon zonder wasverzachter en die van ons met Robijn wasverzachter

Marsepein vindt dit leuk.
  2. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ariel pods.

3. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.485
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Vloeibaar van de lidl. :)

4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.617
    113
    Ik had altijd de poedervorm van Ariël, totdat m’n man las dat die van Lidl erg goed zou zijn: ook de poedervorm. Nu gebruik ik dat al een jaar of 2. Erg tevreden mee en scheelt zoveel in prijs. Soms heb je 2 pakken voor 5 euro als het in de aanbieding is. Ideaal!
    Ook weleens de vloeibare vorm gehad van Ariël of Lidl, maar die vind ik zo ruiken. Als mijn kleren schoon zijn hoef ik niet zo’n hele sterke geur eraan.
    De moeder van de kinderen van mijn man gebruikt wel van dat sterke spul en als ze er dan zijn ruikt het hele huis daarnaar. Zo smerig vind ik dat.

Marsepein en Gewooniemand vinden dit leuk.
  5. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Sommige vinden dat heerlijk! Ik ook maar niet te overdreven. Dan kun je geen parfum meer opdoen dan is het zo dubbelop.

Marbloempje, Marsepein, DQueen en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.617
    113
    Nou hier is het echt overdreven dan. Wat grappig; over dat parfum opdoen wilde ik ook in m’n stukje schrijven ;)

Marsepein en Niveah vinden dit leuk.
  7. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Meestal neutral maar als de was heel erg vies is formil van de Lidll. Als wasverzachter een scheutje natuur azijn.

8. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Altijd ariel, soms zou ik wel eens een ander geurtje willen hebben maar m’n man kan niet tegen switchen van wasmiddel, krijgt hij eczeem van. Overigens doe ik heel lang met wasmiddel, omdat wij een waterontharder hebben. Baal wel dat het weer nu minder wordt voor de was, vind het altijd heerlijk als het buiten heeft gehangen, helemaal m’n beddengoed

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Gek he, dat je toch verschil kunt merken tussen verschillende A-merken.

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier over het algemeen Robijn en soms witte Reus, koop het altijd in de aanbieding dus daar hangt het een beetje vanaf.
    Altijd de vloeibare variant trouwens, poeder vind ik niks, al schijnt het wel beter te zijn voor je wasmachine.

11. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Robijn of Witte/Color/Zwarte Reus. Silan en Lenor vind ik vreselijk geparfumeerd ruiken. Sommige geuren van Robijn vind ik ook smerig.

12. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Robijn of Ariel.. Ik wissel 1 x in de zoveel tijd omdat ik het dan niet meer ruik! Koop altijd voorraden als het in de aanbieding is

13. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik merk geen verschil in wasmiddeltjes. Maak inmiddels mijn eigen. Scheelt een hoop plastic en geld en maakt heel goed schoon :thumup:

Marsepein en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  14. DQueen

DQueen Niet meer actief

Oh heerlijk vind ik dat. Als ik wasgoed op zolder op het rek in het trappengat heb drogen en ik kom dan beneden binnen en ik ruik die schone wasgeur helemaal beneden word ik daar echt vrolijk van. Heb ook heel lang de Roy Donders tip gebruikt met pannetje verdunde wasmiddel of wasverzachter op de kookplaat dan rook ook het hele huis naar schone was. tot ik las dat dit erg slecht voor de gezondheid is, toen ben ik ermee gestopt.

15. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Oh heerlijk de geur van schone was! Ik koop wat er in de aanbieding is als het nodig is. Of het nou robijn of lenor is dat maakt mij niet uit en met wasverzachter hetzelfde. Vandaag 5 flessen voor 5 euro bij de hoogvliet, meestal een rustig lekker geurtje. Vooral van robijn de witte wasverzachter :rolleyes:

DQueen vindt dit leuk.
  16. DQueen

DQueen Niet meer actief

Met wasverzachter ben ik helaas (mis de geurtjes) na de vakantie gestopt. Ik heb nieuwe handdoeken gekocht, wit en zwart, en nav een topic op het andere forum mijn handdoeken bij de kleding gaan wassen. Scheelt me gemiddeld 5 wassen per week en dat vind ik wel lekker. Alleen kan ik niet tegen zachte handdoeken om af te drogen dus nu geen wasverzachter meer daardoor.
    Even advies van jullie allen graag?!. Ik heb namelijk gelezen op het andere forum dat je de was niet meer heet hoeft te wassen als de was daarna in de droger gaat (door de hitte van de droger schijnen alle bacterieen ook dood te gaan). Voorheen deed ik dus dagelijks een kookwas voor de handdoeken en vaatdoeken en dweilen en andere schoonmaakdoekjes. Nu gaat er niets meer heter dan 40 graden daarvan. Heetste is nu beddengoed op 60 graden. Ik moet zeggen dat ik mijn kookwas een beetje mis en vooral bij de vaatdoeken nog steeds twijfel of de bacterieen echt dood zijn.
    Hoe doen jullie dat? Hoe denken jullie daarover?
    Ik twijfel nog steeds of ik niet een emmer met allesreiniger naast de wasmachine zet en daat de vuile dweilen, vaat en schoonmaakdoeken in te doen en dan alsnog eens per week toch die kookwas te draaien.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik vind dat ook heerlijk! Wissel dan ook regelmatig tussen verschillende geuren Robijn, dan ruik je het zelf weer beter.
    Overigens is het hier nooit zo sterk dat ik het daarna nog heel erg aan de kleding ruik.

DQueen vindt dit leuk.
  18. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.617
    113
    O ja. Als het een béétje ruikt, vind ik dat ook heerlijk. Geeft ook een fijn gevoel, maar bij mijn stiefkinderen vind ik het gewoon ehhh, nou ja; op z’n zachtst gezegd meuren. Dat klinkt heel onaardig maar je hebt stérk ruikende was èn góédkóóp stérk ruikende was :$
    Snap je :p

DQueen vindt dit leuk.
  19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ondergoed/handdoeken/schoonmaakdoekjes gaan op minimaal 60 graden en 1x in de week draai ik een 90 graden programma. Is ook beter voor je wasmachine om dat af en toe te doen.

20. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik wisselde regelmatig van wasverzachter om het zelf ook nog te ruiken. Ik heb een paar weken geleden bij mijn moeder thuis mijn spullen gewassen met omo vloeibaar geconcentreerd en de kleding die daarvan nog niet is gedragen sindsdien ruikt nog steeds naar dat wasmiddel. Misschien ruik ik nog het omdat ik die zelf nooit gebruik maar die is dus erg sterk van geur.

Deel Deze Pagina