Liever lui dan moe of zoiets Nee hoor, heus niet. Maar ik ben idd. wel zo'n type die het zichzelf graag zo makkelijk mogelijk maakt, het leven is (iig. voor mij) soms als zwaar genoeg.
Dit komt vast in het ''hier valt mijn mond van open''-topic Ik probeer het 1x in de week te doen maar het gebeurd wel eens dat ik dat vergeet Ik was het dus zeker niet dagelijks en dat zullen sommige mensen ongetwijfeld heel goor vinden. Gek genoeg is het vooral ons eigen beddengoed dat ik vergeet. Komt vooral omdat ik vaker in de kamer van de kids te vinden ben dan in de onze. Beddengoed vd. kids doe ik dan soms weer vaker dan 1x in de week. Als ik zie dat het smerig is (kwijl, doorgelekt etc.) verschoon ik het natuurlijk een keertje extra.
Spijkerbroeken absoluut! Behalve mijn eigen skinny jeans die zitten zo strak dat je de kreukels niet ziet. Ik strijk trouwens ook keuken handdoekjes en theedoeken zodat ze netjes in de kast liggen. Ik ben altijd weer blij als het winterbeddengoed er weer op gaat. Dat is van fleece en dat kreukt niet dus hoef ik ook niet te strijken.
1x per week is toch niet raar? Hier standaard van ons en m'n oudste 1x per week (tenzij ze muggenbeten heb open gekrabt) en die van m'n jongste 3x per week mja die ligt ook beduidend meer uren in bed
Als ik eraan denk zal ik binnenkort eens een foto voor je maken van onze keukendoekjes. Worden hier niet gestreken, maar geloof me: het ziet eruit alsof het een van een sergeant majoor is En je bent echt gek dat je spijkerbroeken strijkt
Nu ja ik weet niet. Ik vind het op zich ook prima. Maar heb meer dan eens hier op zp en elders gelezen dat er mensen zijn die dagelijks hun beddengoed wassen. Dus vandaar dat ik dacht dat men er wel over zou vallen dat ik het ''maar'' 1x per week doe.
Ik merk het al. Jij bent volgens mij een super goede vouwer, en dat ben ik dus absoluut niet! Bedacht me vandaag nog dat ik eens a.d. hand van youtube filmpjes moet gaan proberen een betere vouwvrouw te worden! Ik neem ook altijd een strijkbout mee op vakantie omdat alle (gestreken) kleding die ik opvouw en netjes in een niet te volle koffer doe, altijd gekreukt uit de koffer komt.
Hier in de winter ook 1x per week in de zomer om de 3 a 4 dagen, kussen slopen wel om de dag. Ik ga al duizelen en tollen als ik eraan denk dat ik elke dag mijn beddengoed moet wassen. Dan kom ik minimaal op >20 wassen per week uit! Dan ga ik failiet op wasmiddel ook trouwens.
Daar blink ik wel in uit ja haha. Hoe m'n man ook de kwijlslabben opvouwt, vreselijk Gelukkig doet ie de rest wel redelijk naar m'n zin (we staan regelmatig samen de was op te vouwen) Weet je dat er ook van die hardplasticen vouwhulpjes bestaan? Ik heb echt geen flauw idee hoe ze heten, maar ik gok dat het vast geen moeilijke naam zal zijn. Lijkt me nou echt iets voor jou. Gebruiken ze ook vaak in winkels volgens mij!
Als jij gek bent dan ben ik dat ook haha Ik draai gemiddeld, dagelijks 2 wasjes. Donkere kleding was 40graden 2x pw Donkere handwas delicate stofjes 30 graden 1x pw Donkere ondergoed, sokken en handdoeken 60 1x pw Witte kleding 40 1x pw Witte delicate 30 1x pw Witte sokken, ondergoed en witte lakens 60 1x pw Donker beddengoed 60 1x pw Wit beddengoed 60 1x pw Licht gekleurde was kleding 40 1x pw Vaatdoeken 60 graden 1x pw in een emmertje vooraf weken. En dan is er altijd wel tussendoor een keer in bed geplast door de jongste of een bloedneus geweest waardoor ik een bed extra moet verschonen en wassen Ben ook wel gek op wassen en drogen en opvouwen.
Ik snap er ook helemaal niks van hoor. Heb niet het idee dat we hier heel raar doen en was zo 15x keer per week. Misschien nog wel meer. Wat hier wel voor heel was zorgt is dat iedereen (behalve ik) heel veel sport. Kinderen 3-4 keer per week en man bijna elke dag. Dus wordt er ook vaak een douche genomen en veel handdoeken gebruikt. En handdoeken 2 keer gebruiken hebben we geprobeerd, maar werkt hier niet. Ze drogen niet voldoende en als ze in een sporttas hebben gezeten is het gewoon vies. Dus hier gewoon veel was. Is niet anders. Ik strijk overigens niet. Jak. Alleen man strijkt zelf zijn overhemden. Oh enne ik gooi rustig alle kleding door elkaar. Gooi er ook wel eens een wit shirt bij. Heb niet genoeg voor witte was.
Ik verschoon m'n bed ook 1x per week! Van de kinderen ook (tenzij het tussendoor vies is door plassen of ziek zijn oid). Dagelijks vind ik echt niet nodig, en al dat wassen ook een behoorlijke belasting voor het milieu & onze portemonnee Ik was ook maar 2 verschillende soorten wassen: 30 graden voor kleding en 60 voor beddengoed/handdoeken/schoonmaakdoekjes/billendoekjes. Witte kleding heb ik amper, dus dat was ik niet apart. Denk dat ik totaal 6-8 wassen per week heb. Strijken ben ook mee gestopt, dat deed ik wel altijd maar het is gewoon niet nodig als je het goed uithangt? Alleen overhemden strijken we, maar die draagt mijn man ook amper.
Ik laat zulke topics altijd maar aan me voorbij gaan aangezien ik de slechtste huisvrouw ooit ben On topic, robijn!
On topic altijd Ariël in de aanbieding. Maar serieus wij zullen dan echt viespeuken zijn in de ogen van velen. Maar echt wat elke dag je handdoeken wassen, hier gem 1 keer per week. En gem 5/6 wasjes per week. Ik scheid eigenlijk ook geen kleding behalve als het echt rood en donker zwart is. En beddengoed en handdoeken gaan los op 60 graden. Lijkt me vooral heeeeel veel werk, kost veel energie en ook veel wasmiddel.