Ik gooi dus alle was bij elkaar op 60 graden. Alleen echt mooie kleding van mezelf apart maar dat is niet veel. Dus ook kleding van Kids met merken als Z8 gaat 60 graden. Komt er prima uit. Ik heb 8 a 9 wassen per week door dit zo te doen. Heb wel 8 kg trommel.
Formil hier, overwegend vanwege de wasbare luiers. We draaien gemiddeld 12 machines per week (8kg trommel).
Ja maar wij zijn met 5 thuis, dat is al heel anders. Bijna elke dag wordt er 2x gedoucht ivm sporten. Dan gaat het wel snel hoor. Ligt ook nog aan de grote van je handdoeken. Wij hebben altijd 70x140 voor het lichaam en dochter en ik ook nog een 50x100 voor het haar (die we soms wel 2x gebruiken).
Zie mijn wasmiddel er nog niet bij staan. Super goedkoop, maar wel lastig te verkrijgen. Greenline waspoeder. Te koop per 20 kilo voor 19 euro . Zo goed als geurloos (ja het poeder ruikt een klein beetje naar frisse zeep, maar aan de kleding ruik je naderhand niets). Wast super goed schoon. Hier ook echt wel 15 wassen per week, maar dat is dan wel met 2 kinderen in wasbare luiers en 1 daarvan is nog een newborn waardoor je sowieso heel veel was hebt (spugen, overal overheen piesen zodra de luier uit gaat enzovoorts). Plus nog een kleuter die elke dag van alles vies maakt en twee volwassenen die regelmatig vies worden door spugende/pissende/poepende baby's
Wij gebruiken deze ook, maar ik vind deze niet zo lekker ruiken. Of beter: het ruikt eigenlijk nergens naar. Ik mis hier een geurtje dat je was echt fris laat ruiken. Daarom de vraag: heeft iemand ervaring met geurolie voor bij de was?
Ik heb de al vaak pods gebruikt. Maar op de 1 of andere manier lossen ze nooit op! Iemand hier die dezelfde ervaring heeft? Geen idee hoe dit mogelijk is eigenlijk...
Ik heb goed gelet op spelfouten door te snel typen ... Geen ervaring met geurolie, maar ik hang m’n was wel altijd buiten (zomer en winter) en daar gaat het superlekker van ruiken. Daar kan geen wasverzachter tegenop
Ik maak mijn eigen wasmiddel met oliën. Als je echt die zware wasverzachter-lucht gewend bent, zal het niet voldoen. Ik vind het wel heerlijk ruiken, maar heb mezelf aangeleerd om met minder geur te doen. Ik doe trouwens wel kookwasjes en was wekelijks op 60 graden. Ik gebruik de droger juist minder omdat die slecht zou zijn voor het milieu... Maar wassen is sowieso belastend voor het milieu.
Net weer Mn vertrouwde Ariël gehaald hoor. Vanaf nu altijd voor een voorraad zorgen zodat ik niet meer zonder kom te zitten.
Ik heb me ooit laten wijsmaken dat poeder de levensduur van je wasmachine laat verkorten. En ik ben met zowel poeder en vloeibaar slecht in doseren waardoor dat uiteindelijk duurder is voor mij dan pods gebruiken. 1 pod voor een normale was en echte vieze was met veel vlekken 2 pods.
Ik heb er 8 per dag, maatje badlaken (140x70) + de dweilen, schoonmaakdoekjes, theedoek en gast handdoekjes van keuken, toilet en badkamer samen toch wel een zo goed als volle trommel daarmee.
Nooit wat gekrompen op 60 graden? Ik durf het daardoor niet. zou voor mijn gemoedsrust wel fijner zijn nu ik handdoeken en kleding bij de zwarte en witte was samen draai.
Geen geurolie wel de lenor unstoppable "bolletjes" sinds ik geen wasverzachter meer gebruik. Dat laat wel een lekker geurtje achter aan het wasgoed.
eerst de pod in de trommel en dan de was erbovenop. Dus niet eerst de was en dan de pod erbovenop. Dan heb je kans dat deze tussen de deur klem komt en lost dan niet helemaal goed meer op.
Mee eens, ik doe het te weinig maar niets ruikt en slaapt zo lekker als beddengoed dat buiten aan de lijn gedroogt is. En scheelt weer strijken want als er een windje staat blaast dat zo goed als alle kreukels er wel uit.
Is bijna wekelijks wel ergens in de aanbieding. Natuurlijk niet altijd een super goede aanbieding. Ook al heb ik nog voorraad en er komt een echt goede aanbieding voorbij sla ik weer flink in. Gaat toch wel op.