Nope, juist vloeibaar is heel slecht voot de wasmachine. Poeder als het klontert wordt weer zacht als er water bij komt.
Vloeibaar op lage temperaturen werd mij verteld? Dan blijven er vet resten achter Als je daarna een was op 90°wast is er niets aan de hand Nu was ik niet alles op zulke hoge temperaturen maar door regelmatig een hete was te draaien zijn alle vetresten van de vloeibare wasmiddel en eventuele vetluis ook weg
Vaak lossen ze wel op hier maar soms ook niet goed is mijn ervaring.. Ik doe dat altijd al (eerst de pod, dan de was er bovenop), maar heb soms toch echt dat het niet goed oplost helaas
Als ik mag kiezen de Ariel pods, ruiken zooooo lekker maar heb nu dreft wasmiddel. Ik wissel best vaak. Wasverzachter altijd van Silan, dat wel
Voor de dames die met bergen handdoeken zitten. Ik heb nu badjassen voor ieder gezinslid en die wordt meteen na het douchen opgehangen in de douche aan een Hangrek en de buiten badkamerdeur staat altijd open tijdens en na het douchen voor de frisse lucht. De badjassen drogen dan heel snel op. De kids douchen hier om de dag na het sporten en 1x pw draai ik een wasje met de badjassen. Klinkt vies omdat handdoeken na 1x gebruik altijd meteen werden gewassen maar vind het voor badjassen prima om ze 1x pw te wassen. Voor haar en gezicht worden de badhandoeken wel op het einde van de dag in de was gemikt.
Altijd lidl waspoeder. Ten eerste omdat de kleurpoeder het beste is voor mn wasbare luiers. Ten tweede omdat ze beide lekker ruiken Ten derde omdat dat een van de weinige wasmiddelen is waar ik niet op reageer En ten vierde om de prijs
Albert heijn eigen merk. Goedkoop en ruikt lekker. En niet onbelangrijk....dat is eigenlijk het enige middel waar mijn huid goed op reageert. Neutral ook maar dan vind ik de was niet fijn ruiken. We gebruiken wel de shampoo, conditioner en deo van neutral.
Hier ook poeder. Van klok dus. Vanwege de kartonnen verpakking. En omdat poeder beter is voor wasbare luiers. Wij doen handdoeken echt niet na 1x gebruiken in de was. Meestal 2-3x. Anders was ik me echt een ongeluk met die luiers erbij. Dit kan prima.
Ik gebruik al jaren witte reus poeder wasmiddel (poeder) en silan of robijn wasverzachter. Ik wacht altijd tot het in de aanbieding is en sla dan weer in. Bij ons draait er dagelijks wel een machine, soms 2 op een dag. Gemiddeld zo'n 5 bonte wassen en 2 witte wassen per week. Soms nog een wasje met plaids van de dieren. Bonte was is bij mij kleding en badhanddoeken (met wasverzachter). En de witte was is bij mij voor alle keuken doeken en beddengoed. Die gaat op 60 graden zonder wasverzachter. Ik strijk overigens ook alles. Alle kleding, maar ook de keuken hand- en theedoeken en dekbedovertrekken.
Ariël en Lidl. Komen als beste uit de test en mij bevalt het ook al jaren. Vanalles geprobeerd, maar hierbij blijven de kleuren het mooist vind ik en wordt/blijft de witte was ook goed wit. Handdoeken strijk ik nooit, dan nemen ze minder op. Ik heb ook die unstoppables van Lenor, ruikt heerlijk.
Oh, en ik haal dit altijd in Duitsland. Dat doe ik bij de sportwas (2 x per week) en bijv. als ik dingen op lagere temperaturen was en toch wil dat er niet bacteriën of schimmels in blijven en dat gewoon met de rest van de 40 C was combineer. Het haalt zweetluchtjes er goed uit en ze blijven langer weg. Overigens gebruik ik minstens de helft van wasmiddel dan ze aanraden. Ik las bij de Consumentenbond eens iets over dat ze juist betere wasresultaten hadden met weinig wasmiddel.
Nou ik heb weer wat wasjes gedraaid met Mn Ariël en echt dames een super verschil met witte reus. Ik dacht trouwens dat ik Omo had gekocht maar het was witte reus. Alles is weer heerlijk schoon en de geur is ook niet verkeerd.