Verhuizen naar Amersfoort vathorst ?

Discussie in 'De lounge' gestart door tammiepammie, 1 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tammiepammie

tammiepammie Actief lid

24 sep 2012
    167
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Wij willen gaan verhuizen we wonen nu in hilversu, we hebben onze huis verkocht en willen een ander huis kopen we hebben al gekeken hier in omgeving kortenhoef maar ze vragen daar zoveel geld voor een woning en moet dan ook nog veel gebeuren.. we hebben over Almere na gedacht maar iets houd me tegen. nu denken we om naar vathorst te gaan in Amersfoort het lijkt me erg leuk met onze jong gezin daar te gaan wonen iemand ervaring.?

Gr

2. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik woon in Amersfoort maar niet in Vathorst hoor. Lijkt me geen leuke wijk. Amersfoort heeft leukere plekken om te wonen.

3. Salentein

Salentein Niet meer actief

Ik woon in Amersfoort eo. Vathorst trekt ons niet zo (voor ons “verkeerde kant”) van Amersfoort maar ik heb zat vrienden en kennissen die er naar volle tevredenheid wonen. Ik zou gewoon eens rondrijden daar en kijken of het wat voor jullie is!!

4. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Ik heb ook niets met Vathorst.

Er zijn veel leukere wijken in Amersfoort!

Daarnaast ligt het best ver van het centrum van Amersfoort af. Op de fiets ben je wel een poosje onderweg.

5. tammiepammie

tammiepammie Actief lid

24 sep 2012
    167
    8
    18
    NULL
    NULL
    Dat ver weg is van het centrum maakt ons niet uit.. ze hebben daar ook een klein centrum.. wij vinden het belangrijk dat het kindvriendelijk is en dat onze kinderen lekker buiten kunnen spelen met andere kinderen

Salentein vindt dit leuk.
  6. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.665
    113
    Geen ervaring met Amersfoort Vathorst.

Wel met Almere en daar scheelt het heel erg per wijk vind ik. Is maar net wat je zoekt.

7. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik vind Vathorst een beetje zielloos. Zou liever elders in Amersfoort wonen. Of, als Vinex/nieuwbouw/jonge gezinnen je heel erg trekt vind ik bijv. Leusden-Zuid aanlokkelijker dan Amersfoort Vathorst..

Marbloempje en Salentein vinden dit leuk.
  8. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Heb 24 jaar vlakbij gewoond en Vathorst straalt naar mijn mening niks tot weinig uit. Vind het nog steeds wat somber ogen, en dit terwijl de wijk al jaren bestaat. Kattenbroek vind ik leuker en groener in Amersfoort. Eventueel Nieuwland.

Maar zoals een ander al zei hier, ga er gerust eens langs. Ga op een dag dat het weekend is en de winkels open zijn. Ga eens door de weeks of in de avond. Zo krijg je misschien een indruk.

Voordeel van Vathorst is wel dat het enorm centraal ligt t.o.v. snelweg en OV.
    Veel winkels dichtbij en veel scholen. Vrij jonge wijk en de Ikea is vlakbij :D

9. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik woon ook in Amersfoort maar zou niet in Vathorst willen wonen. Het is zo ver van de binnenstad af en imo weinig te beleven... Leuk hoor de Ikea maar hoe vaak kom je daar nou??Nieuwland idem. Zelf wonen we in een vrij 'lelijke' wijk tussen het centrum en de natuur in en dat vind ik echt ideaal! Fiets zo even de stad in voor koffie, shoppen of de markt, ook met kinderen erg leuk en handig. En ben ook zo op de snelweg en in de natuur.

10. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Wij hebben ruim 10 jaar in Amersfoort centrum gewoond. Ik sluit me aan bij de reacties hierboven. Vathorst vind ik wat saai en inderdaad zielloos. Mij trekt het niet, ook niet met kinderen.

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Dit idd!!

Ik woon in Amersfoort, in een buurt buiten het centrum, maar met wel veel groen (heerlijk rustig hier ook) en veel gezinnen in de buurt.
    Ideaal voor de kids (veel leeftijdsgenootjes), de rust vd natuur om ons heen en scholen/winkels niet al te ver weg :).

Zou zelf niet in Vathorst willen wonen, het trekt me echt niet. Vind er geen "sfeer" hangen (werk in Vathorst, dus kom er zowat dagelijks).

Er staan wel mooie huizen hoor, maarja, voor alleen mooi huis zou ik niet verhuizen.

12. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    Ankeveen of Nederhorst? 10 minuten vanaf Hilversum en heel kindvriendelijk. Veel natuur en rust en goedkoper dan Hilversum.

13. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.180
    1.364
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wij zijn van (huur) kattenbroek naar koop Almere gegaan..

Wat houd je tegen voor almere? Zelf hebben we nog geen seconde spijt, veel meer huis voor je geld want ook vathorst is relatief duur!
    Misschien ook gewoon eens rond rijden door Almere?

esklessebes vindt dit leuk.
  14. tammiepammie

tammiepammie Actief lid

24 sep 2012
    167
    8
    18
    NULL
    NULL
    Waar woon je dan?
    Ik hoef niet dicht bij het centrum te zitten ik begreep dat er in vathorst paar winkels zit dat vinden we genoeg als we echt willen shoppen dan gaan we wel met de auto dat doen we nu ook.. het gaat ons meer om de kids dat ze lekker in de buurt kunnen spelen in een speeltuin.. moet natuurlijk niet helemaal dood zijn kwa stelde ik begreep dat dat wel on nieuw land is

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Heb je een pb gestuurd ;)

De dichtsbijzijnde supermarkt is op ca 5 min. fietsafstand en wat meer winkels op ca 10 min fietsafstand ;).
    De binnenstad op 15 min fietsafstand ;)

16. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Ik denk dat er bijna in iedere wijk wel genoeg te doen is voor de kinderen.
    Vathorst is zeer kindvriendelijk, veel jonge gezinnen, zat (giga)scholen. Mooie, nieuwe huizen. Overdag redelijk rustig, veel tweeverdieners, toch redelijk duur.. ik woon er niet maar zou het wel overwegen.

17. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Wij wonen sinds 3 jaar ook in Amersfoort (maar niet vathorst). Eerst komen huren en een jaar geleden gekocht. We hebben Vathorst nog overwogen want inderdaad kindvriendelijk, mooie huizen, maar voor mij inderdaad ook niet de sfeer wat net dat beetje extra maakt.
    Ligt er ook aan wat je zoekt, wij fietsen graag even naar de buurtbakker/ markt/stad. En heel fijn dat je dan toch dicht bij bos of park kan wonen.

18. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik ook uit Amersfoort, geboren en opgegroeid, ik wil absoluut niet in vathorst wonen.
    Maar ik zou er vooral rond gaan rijden, bevalt het? Dan doen, verder is Amersfoort heel fijn!

19. tammiepammie

tammiepammie Actief lid

24 sep 2012
    167
    8
    18
    NULL
    NULL
    Als er veel scholen zijn dan zouden er vast ook veel kinderen wonen en dat vinden wij belangrijk wij zijn er vandaag door heen gereden en de huizen daar zien we inderdaad mooi uit het was alleen in de ochtend dus was nog rustig

Salentein en Lies1611 vinden dit leuk.
  20. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Andere kinderrijke buurten in Amersfoort zijn onder andere Leusderkwartier en Vermeerkwartier. Dus als je richting Amersfoort wilt maar twijfelt of Vathorst het voor jullie is, zou ik daar misschien ook een keer doorheen rijden.

Deel Deze Pagina