overlast gemeente bomen (wie helpt)

Discussion in 'De lounge' started by girl21, Jul 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. girl21

girl21 Niet meer actief

we hebben hier last van de gemeente bomen, hele grote eiken.

de lasten zijn: wortels in de tuin, en wortels die de stoep verdukken, waardoor je gevaarlijke omhoogstaande stoeptegels krijgt
    meerdere momente per jaar enorm veel blad en bloei van de bomen, waardoor de dakgoten verstopt raken, en op meerdere plaatsen op de grond het water niet weg wil..
    daarbij krijgen we door bezuinigingen geen bladbak meer in de straat, en als we blad-bulten maken, wordt het niet meer weggehaald.
    door de vele bomen, en de grote omvang, hebben we voor het huis nauwelijks tot geen zonlicht.. (en alle nadelen die daar bij komen)

wie weet hoe ik dit het beste bij de gemeente kan aankaarten?
    in hoeverre sta ik in mn recht? kan ik eisen dat ze enkele onderste takken snoeien? of mag ik dit zelf doen?
    ik kan het helaas op de site van onze gemeente niet vinden, ben al uren aan het zoeken geweest...:(

voor dat ik contact opneem met de gemeente, wil ik uiteraard wel goede feiten op papier hebben. (wil sterk staan ;))

wie kan me helpen met info/ een goede brief/mail?

alle hulp is welkom! ook ervaringen!

2. wannabemom24

wannabemom24 Bekend lid

Jun 26, 2010
    555
    0
    0
    Den Bosch
    Wij hebben precies hetzelfde gehad in de straat deze bomen stonden wel in de tuinen van mensen maar dat stukje tuin is oorspronkelijk nog van de gemeente. Ze waren zo achterlijk groot geworden, de gemeente deed er niks aan en dezelfde overlast als jij hebt. Wij hebben met een paar buren gebeld en gemaild naar de gemeente, allemaal zeggen dat het gevaarlijk is en dat er veel schade kan ontstaan. Hier waren ze binnen een paar weken de bomen aan het weghalen :) Ik woon in gemeente Den Bosch btw. Succes!

3. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    IK heb alleen ervaring met de gemeente met bomen die veel plakzooi verliezen in de lente/zomer.
    Ik zou als ik jou was even contact opnemen met je rechtsbijstand als je die hebt. Die kunnen snel uitzoeken hoe het juridisch zit en wat je rechten zijn.

4. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Weet wel dat de gemeente aansprakelijk is voor het geval dat er een ongeluk gebeurd doordat de stoep tegels omhoog gedrukt worden door de wortels.
    Dat was in onze gemeente 2 keer achter elkaar gebeurd en binnen mum van tijd was dat probleem opgelost.
    Voor de rest zou ik het niet weten.

5. girl21

girl21 Niet meer actief

zeggen dat het gevaarlijk is.. hoe bedoel je dat? waar kan ik het dan op gooien?

6. girl21

girl21 Niet meer actief

die plakzooi hebben we inderdaad nu ook! ramen 2 keer per week wassen, en de auto? tja... die wil nauwelijks schoon (blijven)..

helaas hebben we geen rechtbijstand.. (alleen voor auto)

7. girl21

girl21 Niet meer actief

ik ben inderdaad als zwangere bijna gevallen op de stoep hierdoor..
    dat is inderdaad wel weer een punt!

thnx allemaal tot nu toe...

8. wannabemom24

wannabemom24 Bekend lid

Jun 26, 2010
    555
    0
    0
    Den Bosch
    Wij hadden veel blad ervan in de tuin en de takken waren ook zo groot geworden en veel dat ze naar beneden hongen. :)?)
    Onze auto's stonden er onder geparkeerd en als er een flinke windvlaag voorbij kwam was het niet echt veilig.

9. girl21

girl21 Niet meer actief

oke, op die manier..

10. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Op internet vind je veel voorbeeldbrieven wellicht kun je er daar een van gebruiken?

En veel foto,s maken en deze meesturen.
    Mocht je er echt niet uitkomen wil ik wel een brief opstellen.
    Stuur me dan een pb ;)

11. girl21

girl21 Niet meer actief

bedankt!
    ik ga eens snuffelen op t world wide web ;)

12. shadow85

shadow85 Niet meer actief

Hier ook t probleem met de stoeptegels,binnen 1 week was t opgelost.onze auto's zitten ook continu onder de plakzooi helaas,maar de bomen halen ze hier niet zomaar weg. Een gemeenteboom moet trouwens op minimaal 60cm (geloof ik) van jouw erf staan.misschien kun je dat eens googlen?

13. girl21

girl21 Niet meer actief

Via google blijkt dat t per gemeente verschilt,en ik kan op de gemeente site niets hierover vinden jammer genoeg..

14. girl21

girl21 Niet meer actief

Ik kan geen voorbeeldbrief vinden, waar moet ik zoeken? Heb gegoogled, zonder resultaat..

15. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    2kg zout langs de boomwortels strooien, dan gaat de boom vanzelf dood. En dan moet ie weggehaald worden.

16. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,883
    395
    83
    Hier stond er een boom in de tuin van de marokaanse buurman,
    aangezien de buurman slecht nederlands spreekt en het allemaal niet begreep is mijn vriend erachter aangegaan. want probleem was dat met wind de boom onze kant op kwam :S

na lang gezeur gemeente beweerde dat boom van de woningbouw was en anders om kreeg de buurman na dik een jaar zeuren een brief (ik was net bevallen) dus hij kwam bij mij stond er in dat ze hem weg gingen halen :D 2 dagen later was hij weg

ivm gevaar voor ons :D

17. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Mijn vriendin had hetzelfde, bij haar is de boom verwijderd door de gemeente.

18. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    1,785
    0
    0
    purmerend
    Ik had ook veel last van overhangende takken van de gemeenteboom en toen ik de gemeente belde om te vragen of ze 2 takken weg konden snoeien was dat binnen een week gedaan. Gewoon eerst even bellen en het probleem uitleggen dus.

19. girl21

girl21 Niet meer actief

een spijker kan ook helpen inderdaad, maar ben bang voor de gevolgen van een dode boom.. (omvallen op huis, vallende takken op auto/huis)

20. girl21

girl21 Niet meer actief

ik zou eerst maar even een telefoontje plegen om even te vraagen voor de onderste takken en de stoep.. dan zien we daarna wel ff verder ;)

thnx voor de tips!

Share This Page