Welk wasmiddel gebruiken voor babykleertjes, beddengoed etc

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door miekkie, 9 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Goeiemorgen dames,
    Afgelopen week begonnen met het wassen van de babyspulletjes. Met name nog witte was gedaan, maar ook al wat gekleurde dekentjes en tutdoekjes.
    Ik had Ariel Baby gekocht, want ik las er goede recensies over en wil dat het zacht is voor de babyhuid. En uiteraard gewassen zonder wasverzachter. Op de verpakking staat alleen niet vermeld of het voor zowel witte als bonte was geschikt is. Op internet staat op een aantal sites vermeld dat het voor beide wassen geschikt is.
    Nu wilde ik net echter weer een wasje aanzetten. Dit keer met gekleurde kleertjes. Maar nu lees ik achter op het etiket dat er optisch bleekmiddel in zit... Echter zie ik dat in mijn gewone kleurwasmisdel optisch witmiddel zit. Maar bleekmiddel schijnt toch weer anders te zijn. En ik vraag me af of dit de kleur niet aan gaat tasten.
    Iemand ervaring met dit betreffende wasmiddel? Of wat gebruiken jullie voor een wasmiddel voor de babykleertjes? En zitten hier ook optische bleekmiddelen in verwerkt?

2. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik had gewoon neutral :)

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb het gewassen met witte reus baby. Dat heet baby reus. Daar zit geen witmiddel in.

4. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Neutral vind ik helaas niet fijn ruiken en ik heb zelf altijd allergisch gereageerd op Neutral (hoe dat mogelijk is weet ik ook niet?).
    Ik was idd begonnen met een miniflesje Babyreus. Dat was echter een proefverpakking en ik heb nooit de gehele ingrediëntenlijst gelezen. Anders ga ik die er toch maar bijhalen en gebruik ik deze Ariel Baby nog voor de witte babywasjes de komende tijd.

5. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik gebruik AH puur, voor alle was. Zelfde idee als Neutral, maar dan huismerk en ruikt helemaal niet sterk.

6. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik zou hetzelfde wasmiddel gebruiken als voor de andere was. Want blijf je het dan apart wassen? Dat is toch heel veel werk? Je bent druk zat met zo'n baby. Bovendien zijn al die speciale baby wasmiddelen geldklopperij. Ik was alles met Klok en zonder wasverzachter want dat vind ik onzin maar met een scheut azijn.

7. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik maakte bij mijn dochter zelf wasmiddel, omdat ik de chemische geur van wasmiddel niet kon verdragen en zelf als baby een heel gevoelige huid had. Geen wasverzachter ook, want dochter reageerde allergisch op alles met parfum. Mijn 'wasverzachter' was azijn met een paar druppels lavendelolie.

Overigens heb ik babywasjes heel lang apart gedaan van onze eigen was. Ook omdat er in onze kleren vaak katten- of hondenharen zitten en ik die niet in de babykleertjes/ dekentjes wilde hebben.
    Zo ga ik het straks weer doen.

8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

:D
    Ik heb het wel een paar maanden apart gewassen, omdat er veel huid allergieën en eczeem voor komt in onze familie. En er was toch altijd genoeg te wassen:D

Alles met neutral overigens

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik was zoontje zijn spullen apart. En dat blijf ik ook doen, hij produceert veel meer fijne was dan wij. Zijn toch andere stoffen, en zat om een machine te vullen

kleinepien vindt dit leuk.
  10. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    In het begin had ik babyreus (veel gratis mini verpakkingen gehad) toen dat op was heb ik van AH de puur lijn gehaald die hebben ze in kleur en in wit.
    Ze is nu 6maanden en als het op is ga ik kijken met gewone wasmiddel hoe het gaat.
    Ik was haar kleding wel apart. We hebben katten en er zitten "veel" haren op onze kleding en dat wil ik zoveel mogelijk voorkomen op haar kleding.

kleinepien vindt dit leuk.
  11. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Hier gewoon het normale wasmiddel als altijd gebruikt (van de Lidl), geen wasverzachter erbij. Nooit problemen mee gehad & ga dat nu ook weer gewoon doen :)

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb altijd gewoon ons normale wasmiddel gebruikt.

13. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb gewoon ons eigen wasmiddel gebruikt. Sowieso gooi ik er altijd minder in dan er staat aangegeven. Wasverzachter gebruik ik nooit.
    Heb nog nooit gehoord dat een baby last had van de wasmiddel in de kleding. Zal best een keer vo Ik draai wel altijd een normaal programma en niet te vol zodat alles goed uitgespoeld wordt.

14. Piraat

Piraat Actief lid

30 mei 2017
    173
    158
    43
    Vrouw
    Gewoon persil, geen apart gedoe met de was. Ik heb een kindje met zware eczeem ik ook overigens dus dat is niet van een vreemde. Maar hij heeft daar nog nooit op gereageerd

15. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.865
    5.104
    113
    Gewoon wasmiddel die ik altijd gebruik.

16. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Thanks voor jullie reacties dames!
    Ik wil vandaag toch even babywasmiddel bij gaan halen voor de gekleurde babywas. En zal deze Ariel Baby dan alleen gaan gebruiken voor de witte was. Denk dat die ook wel voor de gekleurde kan, maar ik wil het risico toch niet nemen. Eerste tijd wil ik iig wel apart gaan wassen. Maar op den duur zal het wel samen gaan ja.

17. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Gewoon wasmiddel die wij ook gebruiken (ariel). Alleen geen wasverzachter erbij

18. Aardbeitjes

Aardbeitjes Bekend lid

24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Hier gebruik ik ons gewone wasmiddel (wat maandelijks verschilt) en wasverzachter. Heb 1x apart gewassen en daarna nooit meer .
    Als je kindje geen allergie/eczeem e.d. heeft is apart wassen mijn inziens niet nodig. Net als babywasmiddel...

19. PasensiOema

22 apr 2017
    75
    32
    18
    Vrouw
    Ik was de kleertjes op de hand met een blok sunlight zeep. En daarna gewoon in de droger. Als het een (poep)vlek heeft dan laat ik het een aantal uurtjes intrekken in een sop van water met sunlight zeep. Voor ik ga werken dan zet ik het in het sopje. Wanneer ik thuis kom was ik ze dan nog een keer.

20. 2Cupcakes

2Cupcakes Actief lid

3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    Ik gebruik altijd Neutral (ook voor mezelf)

Voor de spuitluiers en dus vieze kleertjes had ik vorige keer op aanraden van de kraamverzorgers driehoek vloeibare zeep, maar dat deed t niet geweldig. Nu gaan we voor Vanish voor de echte vlekken.

Deel Deze Pagina