Naar aanleiding van deze post gaan googelen (want, vetluis). Ik ben een site tegen gekomen wasmachine-reinigen.nl. Nooit geweten dat zo'n ding zo uitgebreid schoon gemaakt moet worden. Ik kom niet verder dan af en toe een kookwas, de rubbers, afvoer en het zeepbakje
Als de wasmachine leeg is, laat je het deurtje dan ook open staan? Als je hem dicht laat zitten, lijkt mij dat je machine en was gaan ruiken! Verder doe je wat mij betreft niks verkeerd aan het wassen. Die merken gebruik ik ook.
Heb je het wasmiddelbakje er ook uitgehaald? Daar blijven heel veel resten van wasmiddel achter, zeker als je vloeibaar gebruikt. Ik had pas namelijk precies hetzelfde. De was werd ook niet meer wit. Bleek echt vol te zitten met troep. Zo smerig! Ook in en achter het rubbers zat veel troep. Daarna de wasmachine laten draaien met een reiniger van calgonit en nu is het over. De was ruikt ook weer lekker.
Ik gebruik altijd een wasbol. Ik gooi het nooit in het bakje. Die leidingen krijg je bijna niet schoon, zeker niet met vloeibaar wasmiddel.
weet niet of het al genoemd is maar dit is mijn tip: stoppen met wasmiddelen speciaal voor donkere was. Het gaat er altijd van stinken is mijn ervaring! Gewoon een goed kleurwasmiddel, hoog toerental centrifugeren en vlot uit de machine ophangen. En azijn toevoegen in het wasverzachterbakje. gewoon een scheutje erin. Succes!
Alles wat los kan even loshalen en goed schoonmaken. Azijn in je bakje is niet hetzelfde als je wasbakje eruit halen en schoonmaken. Daarnaast is mij het volgende geadviseerd; - Soms is gewone azijn niet voldoende. Je hebt van diverse merken ook nog wasmachine reinigers, zoals hg. Deze doe je in je wasmachine met een paar oude doeken, dat zou beter kunnen werken dan leeg. - gebruik naast vloeibaar middel ook eens regelmatig poeder. (Ander samenstelling dus beter voor je machine) - maak niet te veel gebruik van de korte programma's of de verkorte programma's.
Hoeveel wasmiddel gebruik je? Je hebt echt maar een klein beetje nodig (een bodempje in zo'n bolletje). Wasverzachter is juist vet en zorgt dus voor aanslag. Ik gebruik alleen wasverzachter bij handdoeken en beddengoed en die doe ik dan oo minstens 60 graden. Ook bij elke was een scheutje azijn in het wasverzachterbakje. Verder: met 1x met azijn wassen wordt het nog niet beter. Ik zou minstens een was of 3 draaien met steeds 3 flessen azijn, waarvan 1 in de leidingen en 2 rechtstreeks in de trommel gooien...
Ik heb het bakje van de wasverzachter nu nog eventjes schoongemaakt, de leiding hiervan weet ik niet of ik nog schoner krijg. Het filtertje en onderste resevoir moet ik dan ook nog eens schoon maken, dat test ik dit weekend... En dan nog een paar keer met azijn op kookwas laten draaien. En eventueel ook eens met calgonite. __________ het deurtje van de wasmachine laat ik ook altijd open nadat ik de was heb opgehangen. van bolletjes heb ik ergens in een onderzoek gelezen dat deze niet veel verschil uitmaken? ik laat de was meestal voor 45 min draaien op 40 graden, hoger gaat mijn kleren beschadigen niet? en als ik azijn in de plaats van wasverzachter gebruik dan ruiken men kleren toch naar die azijn? :S
Ariel is en blijft een super fijn wasmiddel! Gebruik de poedervariant! Ik merk heel veel verschil als ik een vloeibare variant gebruik of een poedervariant. Houd je verder aan de gebruiksaanwijzing. Wasmiddel is super krachtig en vaak als je teveel gebruikt krijg je ook een hele muffe geur. Lenor rijkt OVER-HEERLIJK. Bij de Vomar 1 euro per stuk! (ik weet niet of je die hebt), maar het is wel zwaar geparfumeerd.. Ik vind dat heerlijk, maar misschien heb jij het liever niet? Verder nog één tip. Was je sportkleding + bezweette kleding apart en je handdoeken apart. Deze kledingstukken geven je 'gewone' kleding ook meestal een muffe geur, omdat ze een sterke was-progamma nodig hebben. Succes!