Ik was elke dag. Heb ook elke dag wel volle wasmachine Dus vlekken gaan er hier altijd wel uit. Soms met schepje oxy of ossengalzeep
Ik was minstens 2 wassen per dag, dus hier geen vlekken die er al dagen in zitten. Ik was met Ariel vloeibaar. Die wast bij mij absoluut het schoonst. Vlekken smeer ik trouwens in met afwasmiddel, uurtje intrekken en dan wassen.
Mamabri 2 wasmachines per dag? Hier heb ik hetzelfde probleem, ik spaar de was ook op en soms gaan de vlekken er niet uit. Ik gebruik ossegalzeep of de gele wibra spray. Meestal gaan de vlekken er wel uit. Inweken doe ik niet aan, kost mij teveel moeite en ik vergeet het altijd. Bloed, zand, modder, choco enz enz. Krijg ik er trouwens altijd uit met de gele wibra ontvetter. Meestal is het sinaasappel, kersen ed wat ik er niet uit krijg. Je vraag was welke wasmiddel haha. Op dit moment gebruik ik die van de lidl. Nadat ik veel goede reacties had gelezen. Ik vind de werking hetzelfde als de duurdere merken. Alleen is Lidl wasmiddel veel goedkoper. Maar qua wasmiddel gebruik ik wat in de aanbieding is of Lidl wasmiddel.
Ik gebruik ook de waasmiddel van de Lidl, ik ben er zeer tevreden over. Tot kort waste ik de kleding van min dochtertje apart met Neutral, maar dat doe ik niet meer, ze is bijna 1 jaar nu. Vlekken spray ik in eerst met Vanish, 5 minuten itrekken en daarna in de was. 9 v/d 10 keer krijg ik ze uit. Wat niet uit gaat na een, twee wasbeurten gooi ik weg, jammer maar niets meer aan te doen.
Hier had de jongste afgelopen weekend spaghetti op haar nieuwe jurkje gemorst. Thuis meteen Vanish ingewreven. Verder nog HG spul, ossengal, Dash Vlekverwijderaar en de hele reutemeteut maar de vlekken zijn er nog steeds in, ook na een nachtje weken
Hier blijft de was ook liggen. Ik was 2 of 3 keer per week. Als er vlekken in zitten maak ik die s'avonds nat en wrijf het in met een borsteltje met groene zeep. Daarna hang ik het kledingstuk over de rand van de wasmand of over de douchestang en dan gaat het pas met de was mee als ik die kleur weer was. Alles gaat er hier uit gelukkig.
Hier blijft was ook een aantal dagen liggen. Als er echt een erge vlek ergens zit waarvan ik vermoed dat het er moeilijk uit gaat behandel ik die vlek gelijk met groene zeep of afwasmiddel voordat het in de was gaat, maar dat gebeurt niet zo vaak, over het algemeen gaat alles er gewoon uit. Ben wel gestopt met het gebruiken van poeder want wat ik ook probeerde er bleven altijd maar witte vlekken zitten zitten (extra spoelen, 2 extra spoelbeurten, poeder in wasbol, poeder in laatje, hogere temperatuur, wasmachine minder vol -ondanks dat ik 'm al niet ontzettend vol deed- niks hielp tegen die witte vlekken) en ik heb ook het idee dat gewone vlekken er beter uit gaan met vloeibaar wasmiddel. Alleen voor de witte was heb ik nog wel poeder, die wil ik eerst opmaken maar gelukkig zie je daarop niet echt vlekken haha. Op dit moment heb ik Persil (wit) en Omo (kleur), ben daar gewoon tevreden over. Hierna een fles vloeibare Persil (kleur) dus ben benieuwd hoe dat bevalt, vind het iig wel heerlijk ruiken die Persil.
Wow dat is wel veel. Een vriendin van mij had er een tijdje 4 per dag, ze had toen 2 kinderen... Vraag me altijd af hoe dat dan kan haha.
Ik gebruik vanish. Vooraf maak ik zo'n 'sopje' en smeer ik de vlekken in. Dan doe ik er nog een schepje bij in de bakje. Het meeste gaat er uit maar sommige hardnekkige vlekken zoals pastasaus blijven ook met inweken.
Geen 2, MINSTENS 2 , regelmatig ook 3 of 4. En ik heb ook al een 7 kg wasmachine. Wij zijn met 5, 3 volwassenen (mijn man, ik en oudste zoon van 18) en 2 kinderen van 5 en 3. De meeste was is van mijn oudste zoon. Vergeet niet dat je van 1 shirt maat xl (om over de rest dus te zwijgen) wel 10 shirtjes van mijn jongste maat 92 in die machine passen Mijn oudste werkt in de keuken, 5 dagen pw. Iedere dag dus een schoon kokspak waaronder dus ook nog een shirt, ondergoed en sokken zitten. Hij voetbalt 2x pw, + dus zijn gewone was, want hij draagt buiten zijn werk uiteraard ook nog gewone kleding. Dat kokspak kan ik ook niet laten liggen, want dat stinkt echt enorm, die wordt dus direct gewassen. En dan uiteraard de was van mijn man, mij, en de 2 kleintjes krijgen iedere dag alles schoon aan. Handdoeken, theedoeken, schoonmaakdoekjes, beddengoed........Dus, ja.....ik was echt minstens 2x pd.
oh en groot drama dus 2 weken geleden toen mijn droger het begaf Hij is een week weggeweest ter reparatie, man, man, ik had OVERAL was hangen (en een deel ging ook nog in de droger bij mijn schoonouders) Overigens heb ik wel het geluk dat zowel mijn man als oudste zoon weten hoe de machines werken. Zij gooien dus ook regelmatig een machine aan en ze helpen ook beiden wel eens met was wegvouwen gelukkig. Zoals je zult begrijpen strijk ik lang niet alles, is niet tegenaan te werken
Ik was elke dag wel 1 of 2 keer, zoveel was hebben we hier ook wel gewoon. Ik gebruik robijn en bijna alles komt er wel uit. Anders gebruik ik ossengal, vanish of groene zeep.
Ik ben echt van de biotex voorwas, met vl die met broeken vol vet, olie gras en noem maar op thuiskomt, en beste wasmiddel vind ik echt ariel
Hier een sopje met groene zeep tot nu toe is echt alles eruit gegaan ook watermeloen en aardbei etc... Hier wassen we denk ik 1x per dag, 1x was en 1x droger... 6 kilo geloof ik... Beddengoed verschonen we elke week... Alles gaat in de droger ivm erge allergie... En de kids moeten toch echt wel elke dag schone kleding aan ookal draagt de jongste meestal een schort met het eten... Maar mijn man doet de was hihi en ik mag mij er niet mee bemoeien haha! Hij doet de was en vouwt op, ik leg het in de kasten want de meiden hebben bijna dezelfde maat dus hij kan het niet onderscheiden Oja wasmiddel verschilt mijn man heeft een tik wat wasmiddel betreft... Als het in de aanbieding is 2e gratis bijv dan koopt hij het
Vetvlekken verwijderen met dreft afwasmiddel, groene zeep kan ook maar afwasmiddel werkt naar mijn ervaring nog beter bij vetvlekken.
Hier ook een 7 kg wasmachine maar met zn 3e krijg ik heb niet elke dag vol, wij draaien ongeveer 4 keer per week een volle was, en meestal 1 of 2 keer een kwartier was. Maar daar ging het topic niet om, ik gebruik Robijn en probeer als het even kan te wassen (meestal kwartier was ) als ik bijvoorbeeld een wit shirt heb met oranje vlekken. Maar dat lukt meestal ook niet met enkel een wasje draaien, moet t meestal eerst in de shout zetten of laten weken in de vanish. Weet niet hoe vaak jij wast maar als ik de vlekken pas na 1 of 2 dagen was zonder het voor te weken krijg ik het er sowieso niet uit.
Hier hetzelfde Man, ik en oudste dochter 15 en 2 kleintjes van 7 en 2 jaar. Man werkt in de metaal, dus elke dag schone werkkleren. Dochters sporten= sportkleren 3x pw extra. 2 honden en een kat en ook die kleden worden natuurlijk met regelmaat gewassen. Ik was met Robijn momenteel maar ik wissel het ook wel eens af als er een ander wasmiddel in de aanbieding is.