Welk wasmiddel nou echt goed voor vlekken?

Discussie in 'De lounge' gestart door jannn, 16 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik wad ook dagelijks 1 of 2 keer.

Vieze broeken etc krijgen voorang.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Strijken doe ik trouwens ook niet hoor. Alleen man strijkt zelf zijn overhemden.

3. misa

misa Niet meer actief

Voor heftige vlekken gebruik ik vaak een ossengal zeepje. Vlek natmaken, flink inzepen, laten drogen en dan meewassen. Meeste zand en gras en etensvlekje er nog mee uit te krijgen.

Schijnt ook vloeibaar van te zijn, dat wil ik ook eens proberen.

4. misa

misa Niet meer actief

Gebruiken jullie vloeibaar, klein en krachtig of poeder?

5. misa

misa Niet meer actief

Ik zou zeker even een ossengalzeepje proberen. En ik hoor ook goede dingen over een zwitsalzeepje.

6. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb nu na lang zoeken op internet Blue wonder allesreiniger in huis. En ik moet zeggen dat ik de fruitvlekken en poepvlekken er goed uit kan krijgen. Werkt beter dan ossengal. Verder doet drogen in de zon wonderen en het liefst de vlek gelijk behandelen. Als je vlekken ziet op kleding die de wasmachine uitkomt, nooit laten drogen, nat houden en nog eens behandelen.

Oh en als ik een vetvlekje heb dan doe ik de stof binnenste buiten strak over een glas. Dan kokend water er doorheen gieten.

7. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Kokend water er overheen, helemaal nieuw voor mij. Zou ik nooit opkomen.

Ik gebruik voor hele vuile was vanish. Alles gaat er meestal uit. Soms gebruik ik een vlekkenspray van riem en voor vetvlekken dreft of wasbenzine.

8. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Wij zijn hier trouwens met 4, twee volwassenen en twee kleintjes van 14 mnd en 2,5 jaar. Ik was enkel in het weekend. Meestal draai ik een was of vier - vijf

9. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

soms ligt de was hier ook een dag of 4 a 5, maar krijg alles eruit.
    Witte was (katoen) was ik op 60 of 90 graden met witwasmiddel van de Aldi. Gekleurde was doe ik momenteel met Ariel. Maar van Aldi of Lidl is het kleurenwasmiddel net zo goed.

Voor vlekken gebruik ik Dreft afwasmiddel:D. Meestal als ik me kleding dan uit doe s avonds en er zitten bijvoorbeeld pastasaus in me kleding, dan doe ik daar Dreft op en laat het gerust een paar dagen zo in de mand liggen. Krijg het gewoon schoon daarna.

10. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Als er vlekken in kleding zitten dan behandel ik ze gelijk even met Vanish en ik heb ik de badkamer een emmer staan met water waar ik het shirtje dan ingooi. Op deze manier zijn bij mij altijd alle vlekken eruit gegaan. Eerder gooide ik het ook gewoon in de wasmand maar dan trekt de vlek in je kleding ofzo heb ik het idee.

11. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Strijken wat is dat :D:D

Deel Deze Pagina