Ik heb nooit echt hetzelfde wasmiddel en kijk wat er in de aanbieding is. Wel wit en gekleurd apart en ook geen wasverzachter. Heb nu alles gewoon met wasmiddel gewassen wat ik heb (ariel voor gekleurd en fleuril voor de witte). Vind dat een baby ook wel wat weerstand mag opbouwen en mocht het echt niet gaan kan ik alles alsnog in neutraal wasmiddel wassen. Ben zelf niet zo voor alles neutraal en steriel houden. Ook niet als ze zo klein zijn. Merk dat we steeds minder kunnen verdragen en hebben door al dat gedoe. En merk je dat je kindje ergens niet tegen kan dan kan je daar altijd nog op inspringen.
Ik heb de eerste tijd met Neutral gewassen. Maar toen ik meer met ons eigen was mee ging wassen ben ik gewoon overgegaan op gewoon wasmiddel. Wasverzachter gebruik ik zowiezo niet bij de gewone was, heeel soms de handdoeken maar die gebruik ik voor Tycho nog niet. De eerste tijd zal ik voor de nieuwe beeb denk ik ook met neutral gaan wassen maar daarna gewoon overgaan op ons eigen wasmiddel. x
Goed om te lezen deze topic, ik zat ook al te twijfelen wat ik moet nemen. Sofietje: ik heb dat ook wel een beetje, een beetje weerstand kan geen kwaad, maar denk dat als de baby nog echt heel klein is dat je vanzelf wel heel voorzichtig wordt als je merkt dat hij/zij ergens niet goed op reageert. Een blerende baby door de uitslag zit je ook niet op te wachten. En tegenwoordig komt t volgens mij ook door alle rotzooi die ze overal in stoppen dat je die reacties krijgt.
Ik heb voor neutral gekozen wel met wasverzachter omdat het allemaal aan de lijn gaat in de garage en dan toch vaak wat harder word. Als deze flessen leeg zijn ga ik denk ik over op de AH neutrale wasmiddelen. want zelf gebruik ik de gewone AH. Wat ik me eigenlijk afvroeg, als de babywasjes gedaan worden moet dan eerst de machine gereinigd worden? Want anders zitten er evengoed nog sporen in lijkt me? Of is dit een beetje too much?
Dat snap ik maar waarom er van te voren al rekening mee houden? Als ik merk dat mijn baby er niet tegen kan dan kan je altijd nog wisselen. Maar we worden zo hygienisch en steriel tegenwoordig dat er steeds meer problemen ontstaan met de weerstand van onze kinderen. Heb een vriend die altijd in een t-shirt loopt of het zomer of winter is, nooit een jas draagt en ook buiten sport in korte broek met shirt en echt nooit ziek is. Die heeft een weerstand daar kan ik een puntje aan zuigen. Denk dat blootstellen aan bacteriën en andere dingen zoals wasmiddel ook weerstand kan opbouwen zodat je kind niet zo allergisch word. Waren laatst op kraamvisite bij vrienden en we moesten werkelijk onze handen desinfecteren voordat wij het kind in onze armen (in een deken gewikkeld zelfs nog) kregen. Ga ik echt niet doen en tuurlijk als iemand ziek of verkouden is, een koortslip heeft of anders dan ben ik ook voorzichtig en ga geen extra risico's nemen maar dit vond ik niet natuurlijk.
Ja dat begrijp ik, je kunt ook overdrijven in voorzichtigheid. Maar ik ben zelf van mening dat enige voorzichtigheid wel geboden is, maargoed dat is mijn mening
Je kan wel weerstand opbouwen tegen bacteriën e.d. maar niet tegen kunstmatige stoffen. Ik heb ook Neutral gebruikt in het begin, ik weet inmiddels dat er ook kindjes zijn die daar juist last van krijgen, maar ik zie niet in waarom je eerst af gaat wachten tot je kindje uitslag op haar gevoelige voor het eerst aan lucht blootgestelde huidje krijgt. als je net zo goed een ander pak wasmiddel mee kan nemen.
Gewoon je wasmiddel die je normaal gebruikt. Ik ga echt niet speciale wasmiddelen gebruiken. Ik vind het een beetje onzin als ik eerlijk mag zijn. Nu reageren mijn kids sowieso niet op wasmiddel of verzachter. Zouden ze dat wel doen dan was ik wel met een andere natuurlijk.
Dat heb ik ook gedaan. Had er wel een sensitive wasverzachter bij van Robijn. En dan lekker in de kast met Zwitsal geurbuiltjes, heerlijk!
Wat ik nu zo beetje-beetje krijg, gaat gewoon mee in onze was (Ariël met Lenor wasverzachter). Ga hier nog even over nadenken. Is babywas echt zoveel dat je er volle machines mee draait? Overigens was ik altijd mijn handen met water en zeep voordat ik een baby oppak, net zoals ik dat altijd doe zodra ik thuiskom. Ik vind het dan ook helemaal geen raar verzoek aan kraamvisite eigenlijk!
Babywas gaat hier gewoon bij onze was. Ga er echt geen aparte was voor draaien. Steeds als ik iets krijg of koop dan gooi ik het bij de witte of bonte was. Maar iedereen moet het doen zoals hij het wil doen hoor. Ik vind het onzin om de baby helemaal niet bloot te stellen aan stoffen of beestjes. Kijk ik hoop niet dat iemand met vieze handen zijn vinger in de mond van mijn baby zal stoppen maar gewoon een baby vast houden in een wikkeldeken hoeft van mij niet met steriele handen. Weet ook wel dat veel mensen geen schone handen hebben maar ik loop ook niet de hele dag met schone handen (een vaatdoekje en aanrecht heeft meer bacterien dan een wc) en ga ook echt niet elke keer als ik de baby op wil pakken mijn handen wassen. Beetje weerstand opbouwen kan echt geen kwaad hoor is mijn mening. En zo heeft ieder zijn eigen idee hierover. En gewoon doen wat jou het beste lijkt. Heb trouwens wel alle kleertjes voor de 1e keer gestreken om de chemische zooi en beestjes te doden die vanuit fabriek en winkel in de kleding zit. Maar ook dat is 1 malig want strijken doe ik niet aan (alleen als het echt nodig is).
Precies de reden dat een vaatdoekje bij mij taboe is Sofietje. Ben er echt vies van! Ik gebruik een wissertje, en zonodig de afwasborstel (beide gaan regelmatig de vaatwasser in) of keukenpapier. I feel you waar het om strijken gaat. Ook voor onszelf worden eigenlijk alleen de blouses, rokjes en broeken gestreken (ad hoc op de rand van het bed als we ze nodig hebben meestal), geen haar op mijn hoofd die erover denkt om standaard alle babyspulletjes te gaan strijken!
neutral wasmiddel voor de kleine met neutral wasverzachter. ons zoontje reageert er wel op (op wasmiddelen) ik was zijn spulletjes apart en kom dan een heel eind met een volle wasmachine
Ik was het de eerste keer met neutral en als het pak leeg is ga ik over op ons eigen wasmiddel. Ik verwacht niet dat de kleine er een reactie op gaat geven maar stel dat het toch gebeurd dan moet je dus echt alles opnieuw wassen en heb je niks wat je kunt gebruiken voor de kleine. Dat risico wil ik niet lopen Heb het gister ook in de aanbieding bij de ah gekocht.