Bijna twee weken na wortelkanaalbehandeling nog veel pijn, normaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door floor30, 27 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. floor30

floor30 Actief lid

23 jun 2009
    327
    11
    18
    Bijna twee weken geleden een behandeling gehad die eigenlijk (achteraf nadat ze de zenuw kon bekijken)niet nodig was. Maar omdat de kies af en toe pijnlijk was toch op advies van de tandarts een behandeling laten doen. Het was een achterste kies zonder vulling oid. Nu nog steeds iedere dag last en pijn van betreffende kies en stuk kaak eronder. Slik dus ook nog steeds pijnstillers.

Gisteren advies aan de tandarts gevraagd en die gaf aan dat het normaal was en dat ik het maar aan moest kijken. Is dit normaal? Ik heb nu meer last van de kies dan dat ik voor de behandeling had....

Kan iemand me geruststellen of moet ik maandag toch vragen om een controle?

2. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als de pijn wel verminderd is zou het kunnen maar als je nog vergaat van de pijn is het Mss wel een ander tand en zou ik zeker terug gaan. Veel beterschap en sterkte... Tand pijn is vreselijk!!!

3. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Ik had m eruit laten trekken.

Maar ik heb ook nog heel lang last gehad na een wortelkanaalbrhandeling.

4. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    het is wel normaal dat je pijn kan hebben na een wortelkanaalbehandeling, maar als het nu na 2 weken nog steeds erger wordt zou ik idd even terug gaan naar de tandarts. dan kunnen ze de kies evt. nog een keer schoonmaken van binnen, misschien zit er nog een heel klein stukje zenuw in waar je zo'n pijn van hebt.

5. floor30

floor30 Actief lid

23 jun 2009
    327
    11
    18
    Bedankt voor de reacties. Stelt me al iets gerust. Ik heb gelukkig nog een heel gaaf gebit en ben dus echt niet bekend met deze pijn. Dat weer openmaken en reinigen , is dat veel werk en pijnlijk weer? kijk er namelijk niet naar uit om weer in die stoel te moeten liggen ;)

6. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    nee is niet zoveel werk als de eerste keer, gewoon openmaken, opnieuw vijlen, spoelen en weer dicht maken.

7. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Het zou ook kunnen dat het dit keer om de wortelpunt gaat.
    (heb er momenteel zelf ook last van)

8. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    het gaat bijna altijd om de wortelpunt :)

9. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Nee het lijkt me niet normaal dat het na 2 weken nog gevoelig is, en zeker niet als het pijnstilling nodig heeft. Is de ontsteking weggenomen door een wkb dan is de pijn ook over. Soms lukt het niet helemaal de eerste keer en moet het nog eens maar dan wel als de tandarts zeker weet dat het de wortelkanalen zijn ;).

Ik zou even een foto laten maken van de wortelpunten. Wat voel je dan? een bonkende/kloppende pijn die komt en gaat? uitstralende pijn?

Niet TE vaak onnodig laten behandelen, zeker niet als het misschien in eerste instantie al niet nodig was. Waarom konden ze de oorzaak dan niet vinden? en kon ze het pas zien tijdens de wortelkanaalbehandeling? Ik vind het nog al wat. Als je twijfelt kan je altijd naar een andere tandarts hè voor foto's en een oordeel.

Ik had ooit 3 wortelkanaalbehandelingen in 1 kies, nu is dat dus een implantaat, ze hadden de boel totaal vernachelt in die holtes.

IK zou dus eerst zorgen dat ze weten waar de pijn vandaan komt.

Sterkte,

10. floor30

floor30 Actief lid

23 jun 2009
    327
    11
    18
    De behandeling werd aangeraden omdat ik al ongeveer 18 maanden met vlagen last had van die kies. Af en toe met zoet eten of een pijnscheut erdoor heen. Niet heel veel last maar volgens de tandarts kon de pijn wel meer worden.Op de foto's konden ze weinig zien.

Vandaag heb ik al weer de nodige ibu. en paracetamol op. Het tandvlees is ook iets onstoken doordat er een klem om mijn kies werd gezet dus daar komt ook wat pijn vandaan. Ik weet ook niet goed meer waar de pijn nu precies vandaan komt, het lijkt op kaakpijn.
    Weet wel dat ik deze napijn niet verwacht had en best spijt van de behandeling heb.

11. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Vervelend hoor. Je zou, als je niet direct weer behandeld wil worden, om een antibiotica kuur kunnen vragen. Misschien helpt dat. Maar wel vreemd dat ze de ontsteking niet kunnen zien op de foto. Dan kan het zijn dat het rommelt onderin bij de wortelpunten en zou een kaakchirurg ernaar kunnen kijken.

Sterkte,

12. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    in elk geval niet naar de weekendtandarts, mijn ervaring is 50 euro betalen en niks geholpen, terwijl het hartstikke ontstoken was maandag. Die verdienen geld met niks doen.

Deel Deze Pagina