Telefoon abonnement verlengen. Tips?

Discussion in 'De lounge' started by Lilou17, Apr 25, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lilou17

Lilou17 Actief lid

Feb 15, 2018
    453
    337
    63
    Female
    Volgende week mag ik verlengen en mijn telefoon is echt aan vervanging toe na 2,5 jaar. Ik heb altijd de wat nieuwere telefoons gehad met veel opties en een goede camera. Nu hebben mijn man en ik besloten dat we binnen 2 jaar een ander huis willen kopen en met de nieuwe BKR regels is het een beetje noodzaak dat mijn telefoon niet te duur is.

Het liefst willen wij niet bijbetalen voor een telefoon omdat mijn man even tussen 2 banen zit, maar mijn telefoon is echt op! Dus ik moet echt een nieuwe.

Zijn hier mensen met goedkopere telefoons die jullie super fijn vinden? Ik zit zelf te denken aan een Huawei omdat deze wel veel functies heeft die ik nu ook op mijn s6 heb. Mijn man heeft een j5 en dit vind ik echt een rot ding! Ik moet mijn opa en oma ook regelmatig helpen met hun j5 en ik mis daar zo ontzettend veel wat ik nu wel heb!

Iemand tips?

2. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik heb er voor gekozen om de telefoon altijd zelf te betalen en een sim only abonnement te nemen. Maar je geeft aan dat je dat niet kan betalen. Ik heb zelf na 4 jaar nog steeds mijn s5 in gebruik en die doet het nog prima. Mijn man heeft de j5 2017 en is daar heel tevreden mee. Wat mis je dan op de J5 wat je op je s6 wel hebt ?

DastyQueen likes this.
  3. Lilou17

Lilou17 Actief lid

Feb 15, 2018
    453
    337
    63
    Female
    We zouden er even voor moeten sparen maar op dit moment kan het niet. Mijn telefoon valt uit tijdens het bellen en de microfoon werkt niet helemaal meer zoals het moet. Dus het wordt echt tijd voor een nieuwe. Vooral omdat ik lang moet rijden naar mijn familie en ik vind het dan gewoon belangrijk om bereikbaar te zijn. Of als er iets mis is met mijn dochter dat ik normaal kan bellen.

Oké, het zijn waarschijnlijk hele domme en kleine dingetjes die ik ga missen maar ik heb mijn telefoon altijd op stil. Ik zie dan aan het lampje dat ik ergens bericht van heb. Die van mijn man heeft dat niet. En een vingerprintscanner en nog meer kleine dingetjes die mij opvielen. Als ik ze op wil noemen moet ik even de telefoon van mijn erbij pakken als het thuis is :roflmao: En daarnaast heeft mijn man zijn j5 nu al gebreken na nog geen jaar in gebruik te zijn.

Ik heb er aan zitten denken om mijn eisen naar beneden te stellen en dit doe ik ook als ik geen telefoon kan vinden. Maar als er een telefoon is met mijn eisen voor een niet al te hoog bedrag dan zou ik dat liever willen. Ik heb ook veel goede verhalen gehoord over de huawei dus misschien dat ik het toch eens ga proberen.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Wat is er op aan je telefoon? De batterij vervangen kost namelijk haast niets en dan is je foon weer als nieuw :D Heb je hier al aan gedacht? Ik heb een s5 neo en de batterij kost bv 20 euri.

5. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

Jul 17, 2017
    1,908
    1,757
    113
    Female
    Het lampje op je telefoon is makkelijk te vervangen door het appje NoLed. Dan krijg je gewoon een puntje of symbooltje op je beeldscherm, kun je voor verschillende appjes aanzetten en ook verschillende kleurtjes doen. :D Kan alleen niet met iPhone maar als ik je zo hoor behoort die toch niet tot de opties ;)

6. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

Jan 24, 2015
    1,841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik zou voor een a5 2017 model gaan. Kost los ongeveer 264€. Als je 25€ zelf betaald en de rest via je abonnement heb je geen bkr reregistratie waardoor jullie niks hoeven te doen als je een huis wil kopen. Je mag TOT 10€ per maand in je abonnement zonder registratie. 10x24 is 240€.

25€ is nog te overzien en de a5 komt grotendeels overeen met de specs van de s6 die je nu hebt.

7. Lilou17

Lilou17 Actief lid

Feb 15, 2018
    453
    337
    63
    Female
    Hij valt regelmatig uit tijdens het bellen en de microfoon werkt niet meer zoals het hoort. Ik heb de microfoon al eens laten maken maar ik blijf met hetzelfde probleem zitten. De maker kon het probleem ook niet vinden. Ik wou dat het zo simpel was als de batterij! :p Het uitvallen ligt aan de hardware in mijn telefoon en dat zou ook vervangen moeten worden. Dit was wel wat prijziger dus dan heb ik liever een nieuwe telefoon voor dat zelfde geld. Wat er precies met de hardware is weet ik niet. Hij gebruikte allemaal termen die ik niet heb onthouden :roflmao:

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Dan begrijp ik heel goed dat je een andere wil ... misschien eens rondvragen bij vrienden en familie of ze vernieuwd hebben en dat je misschien een goede oude over kan kopen?

9. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Mijn nieuwe Huawei is niet heel goedkoop maar wel heel goed. Ik was net als jij ook op zoek naar een telefoon met goede camera en deze is echt fantastisch, ben er zo blij mee. De hele telefoon is fijn trouwens; ook veel geheugen en lekker snel, met vingerafdrukscanner etc. Voelt heel luxe. Ik heb nooit eerder een Huawei gehad maar nu ik sinds een week of twee deze heb ben ik helemaal gelukkig.

Het is de Huawei P10 Plus. Topding. Ik geloof dat je onder het geregistreerde krediet blijft als je eenmalig 155 euro aanbetaalt voor het toestel (bij een T-Mobile abonnement). Je betaalt dan 10 euro per maand twee jaar lang voor het toestel, dus 240 euro 'lening' voor het toestel in totaal, en dat wordt dus niet door het BKR geregistreerd. Weet niet of dat eventueel toch een optie is, als het wel je droomtelefoon is?
    Verlengd via Belsimpel, trouwens, dat bevalt me al een paar jaar heel goed.

10. Manana

Manana Fanatiek lid

May 3, 2017
    2,477
    1,420
    113
    Female
    Ik heb hele goede dingen gehoord over de nieuwe Huawei. Heeft bijna alle luxe dingen van een high end telefoon van Samsung/sony, maar is dan een stuk goedkoper met een super camera!

Ik verleng mijn abo ook altijd via belsimpel. Ze hebben hele goede acties en je komt er stuk goedkoper uit dan rechtstreeks via je provider verlengen.

11. Prj

Prj Niet meer actief

Xiaomi mi a1. Alle luxe functies van een high end en zeer voordelig. Goede reviews en als best getest.

Ik heb hem nu een aantal maanden en bevalt echt super!

12. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Kun je niet kijken voor een goede tweede hands? Genoeg mensen die altijd het nieuwste moeten hebben en telefoons weg doen die nog goed zijn. Je kunt bijv op Tweakers of Marktplaats best leuke vinden met goed zoeken.

En verder zou ik anders mn verwachtingen bij stellen. Als je flagship telefoons gewend bent, dan valt alles daarna tegen. Mensen kunnen zeggen is goedkoop en even goed, maar dat is gewoon niet zo. Stel je erop in dat het minder is, en dat andere dingen even voorgaan. Je weet waar je het voor doet tenslotte.

13. Prj

Prj Niet meer actief

Motorola heeft ook hele goede voordelige telefoons

14. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ik heb vorig jaar mijn Huawei p8 light 2017 aangeschaft. Kostte toen 249 euro.. Daarbij een sim only abbo voor 11 euro per maand.. Wij zaten ook met hetzelfde hypotheek dilemma, daarom voor safe gekozen..

Na jaren Samsung was ik best een beetje bang om te switchen maar wat ben ik blij met dit toestel!!! Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de p10 smart gaan. Kost nu 244 euro bij Bol.com en lijkt me een fantastisch toestel:)

15. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Een simonly bij simpel..
    Mijn man heeft een huawei van 150 euro, in oktober gekocht.. ik ben het model even kwijt.. niks mis mee.
    Mijn p8 functioneert na 2,5 jaar nog goed.
    Mijn schoonouders hebben de p9 lite laatst gekocht. Ook 150 euro meen ik

Bij simpel kun je ook vrij goedkoop een refurbished iPhone 6 kopen.
    Mijn dochter heeft die gekocht (de 5s maar die is er niet meer)

16. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,385
    200
    63
    Ik had altijd de nieuwste Samsung maar ook deze keer wilde ik niet zelf wat bij hoeven leggen. Ik heb gekozen voor de huawei p20 lite deze is pas uitgekomen en bevalt erg goed! Lijkt erg op de Samsung van wat ik gewend was. En stuk goedkoper.

17. Lilou17

Lilou17 Actief lid

Feb 15, 2018
    453
    337
    63
    Female
    Bedankt voor alle tips en ervaringen! Ik heb nu de Huawei mate 10 lite op het oog. Dan moet ik ook 24 euro bijbetalen om onder de grens te komen en dit kunnen we gelukkig nog makkelijk missen :p

Ik vind het heel spannend omdat ik ook altijd een Samsung telefoon heb gehad. Maar nu jullie zeggen dat een Huawei veel op Samsung lijkt ben ik iets meer gerust gesteld. Het is toch iets wat je elke dag gebruikt en je moet er minimaal 2 jaar mee doen. Ik vind het elke 2 jaar toch weer een moeilijke keuze! Dit is ook het laatste toestel dat we nemen bij een abonnement. De volgende gaan we gewoon zelf betalen met een sim only. Scheelt toch super veel per maand! En met de nieuwe baan van mijn man kunnen we dit gelukkig makkelijk doen.

18. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

Sep 8, 2014
    1,153
    225
    63
    Female
    Is een prima telefoon! Heb hem zelf! Lijkt idd veel op de Samsung. Het enige wat echt anders is dat het geen menu knop heeft maar dat je swiped naar links. Maar daar wen je echt zo aan!
    Had die hiervoor ook jaren een samsung Ivm de bkr ook voor deze gekozen.

Hoesje is wel echt aan te raden. Vind hem wel wat glad!

Share This Page