Hoi, Ik vroeg me af welke wasmiddelen jullie gebruiken voor al het babygoed? En op hoeveel graden jullie het meesten wassen. Ben benieuwd, want ik heb nog een stapel van de garderobe hangen, maar heb het het liefst parfumvrij, ook i.v.m. mijn eigen allergieen. Iemand tips of afraders? Heb nu Ariel Sensitive staan; En er zojuist een wasje handdoeken mee gedraait..
Ik heb de babykleertjes gewassen met Ariël sensitive. Heb alles gewassen op 30 graden. Vind die Ariël sensitieve trouwens niet zo lekker ruiken.
ik hab van le chat , dat is een merk dat dermatologisch getest is en zonder parfum. ik heb er wolwasmiddel en poeder en wasverzachter van. was voor meer dan 30 euro maar ja oma had het gekocht dus daar was ik de eerste keer de kleertjes mee
ik gebruik altijd alles van robijn maar het ruikt sterk dus misschien niet geschikt voor allergie gevoeligen
ik heb bij mijn vorige zwangerschap gewassen met neutral en alles gewoon op 40 graden. Jammer hiervan vind ik wel dat het ongeparfumeerd is en je dus niet die lekkere net-gewassen-lucht hebt, maar ja, beter dan een kindje helemaal onder de uitslag...
Als je het liefst parfumvrij hebt zou ik inderdaad ook Neutral gebruiken. Hier wordt gewoon ons eigen wasmiddel gebruikt, Milan krijgt daar geen uitslag van, dus wel zo handig!
Ja, dat vind ik dus ook jammer. Was voor mezelf ook nagenoeg alles met neutral, omdat ik eigenlijk nergens anders tegen kan. Eenmaal in aanraking komen met stof die ergens anders in gewassen is en ik krijg al uitslagplekken... Dat nadeel heb ik dus ook met een kleintje op m'n arm. Er schijnen echter ook wasmiddelen zijn die wel gewoon fris ruiken... Maarja welke het zijn? Ik heb nog steeds geen idee.
Je hebt nu ook 'Klok' zonder geur, enz. bij de grotere AH, bevalt me goed. En ook nog dat van de reformwinkel, Ecover, met een licht geurtje en misschien minder schadelijk... http://www.ecover.com/be/nl/Products/La ... W+F_NL.htm
Ik heb ook alle baby wasgoed gewassen met ariel sensitieve..en persoonlijk vind ik het heerlijk ruiken..en alles op 30 graden gewassen.
ik kwam een artikel tegen: http://huis-en-tuin.infonu.nl/diversen/ ... iddel.html Heb er verder geen ervaring mee, dus weet niet hoe goed dit werkt. Maar ik ga t misschien wel een keertje proberen.
Ik heb de eerste keer alles met neutral gewassen, maar als dat straks op is ga ik gewoon mijn eigen wasmiddel gebruiken, dat is namelijk een emmer persil van 15 kg, dus dan vind ik het stom om er nog een wasmiddel bij te hebben, neemt alleen maar ruimte in. Maarja, moet ook maar even zien of de baby er tegen kan. Ik heb alles op 30 graden gewassen.
hi hi, Neutral is volgens mij het best. En vooral GEEN wasverzachter gebruiken. Wasverzachter is echt taboe voor alle babykleren en beddengoed of handdoeken! Heel vaak (maar heus niet altijd...) allergische reactie. Je baby heeft nog geen neus voor lekkere geurtjes. Hij/zij heeft alleen maar de geur van jouw huid nodig. Ook die dus niet insmeren met lotions, cremes of parfums.
Hier ook 'Ariel Sensitive' en ik vind het heerlijk ruiken. Niet te overheersend maar wel lekker fris 'gewassen'. Als je echt geen parfum kan verdragen dan lijkt me 'Neutral' een goede oplossing.
ik ga ook alles met neutral wassen, heb zelf een vrijgevoelige huid en pas na een jaar of 4 kon ik zelf tegen geparfumeerde wasmiddelen. Dus we nemen geen risico. Edit: Mijn moeder gaat trouwens alles wassen met neutral, kan het zelf niet meer ophangen de was en heb geen droger, dus mams doet alle was. Want mijn mannetje kan een hoop en wil alles voor me doen , maar wassen nee dan hou ik niets over.