Wassen van aerosleep

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door chantalk, 14 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik heb even gezocht, maar kon er niet echt iets over vinden.

Weet iemand hoe ik de aerosleep moet wassen?
    Kan ik ook de binnenkant mee wassen of alleen de hoes die erom zit?

Kan alleen vinden dat ik hem op 60* kan wassen maar niet wat ik kan wassen :)

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ehm ik snap niet wat je bedoelt... ik heb ook een Aerosleep, zo'n dekje dat je op het matras legt. Die gooi ik altijd gewoon op 60 graden in de machine en dan in de droger. Bij mij kan hij niet uit elkaar ofzo.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik gooi beiden in wasmachine én droger.

4. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Beiden? Bij mij is het 1 laagje, ik heb 'm alvast 2 keer gewassen, maar maar op 30 graden.
    De kraamzorg zei dat dat beter is voor de geboorte (het 2 keer wassen, niet het aantal graden)

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    De gehele aerosleep kan gewoon gewassen worden op 60 graden.

2x wassen is misschien wel beter (geen idee, maar zou kunnen)
    maar ik zou hem toch echt wel op 60 graden wassen... anders dood je de huisstofmijt die erin zit niet! (eigenlijk zou al het beddegoed op 60 graden gewassen moeten worden)

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Dank jullie voor jullie antwoorden.

Ik heb binnen in de aerosleep nog een honinggraad (of hoe schrijf je dat? :) ) zitten.
    Die kun je eruit halen.
    Heb ze er nu beide inzitten dus ben benieuwd.

Patroeschka, dus jij gooit die ook in de droger...dacht dat hij dan zou smelten :) (die draadjes die in het midden zitten)

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Die honinggraat kan bij mij niet los... tenminste niet dat ik weet, maar ik gooi het iig zo in de droger en het smelt niet hoor ;)

8. Tennes

Tennes Niet meer actief

Een andere vraag......Ik hoop niet dat je het erg vindt?
    Ik heb een aerosleepmatras gekocht. Daarbij heb ik van die aerosleep matrasovertrekken.
    Hebben jullie nu ook nog een aparte molton en plastic zeiltje?

Ik weet het gewoon echt niet wat nou allemaal moet :-S

9. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Ik heb ook een aerosleepmatras met een extra soort van zeiltje. Daar overheen mag je geen molton of zeiltje leggen.
    Dit omdat het "zeiltje" van aerosleep speciaal luchtdoorlatend is, dit zal deze functie weg nemen.
    Er mag alleen jersey hoeslakens overheen, dus ook geen katoenen hoeslakens.
    Maar ik weet dus niet of jij ook het extra 'zeiltje' van aerosleep hebt. Zo niet, dan denk ik dat je gewoon gebruik kan maken van een extra zeiltje of molton.

gr Suzanne

10. Tennes

Tennes Niet meer actief

Dankjewel voor je antwoord, dat is wel duidelijk nu. Ik word er soms zo lekker onzeker van :)

11. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik heb onder de billetjes in het begin een molton gelegd, maar dat is niet nodig volgens mij.

Heb hem maar gewoon laten drogen :) stond op dat hij niet in de droger mocht dan ben ik zo'n muts die het ook niet aandurft :)

12. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik doe om de aerosleep alleen een speciaal hoeslakentje, geen molton en geen zeiltje........

13. Charly

Charly Lid

20 okt 2008
    44
    0
    0
    Het Aerosleep systeem bestaat als het goed is uit een matrasje en een overtrek met honingraat met (ingebouwde) molton. Deze zou als het goed is geen vocht doorlaten naar het matrasje. Dus er hoeft niet nog eens apart een molton of zeiltje onder.

14. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Aerosleep is toch gelijk droog als hij uit de machine komt? Dat zei ze tegen mij in de winkel en dat hij niet in de droger mag.

Deel Deze Pagina