Welk wasmiddel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Vlerkje, 13 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sousa

Sousa Actief lid

5 sep 2007
    193
    0
    0
    Neutral gebruikt jammer voor geen geur, maar ach ja, de kleintje ruikt al lekker genoeg :D.

Hoelang gebruiken jullie speciale waspoeder voor de kleintjes? Altijd of tot een halfjaar ofzo?

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb alle 1e was met Ariel Sensitive gedaan. Daarna babywas tot het op was. Vanaf dat moment mn normale waspoeder. Stel dat je dan toch een allergie merkt, hoef je maar een paar kleertjes opnieuw te wassen. En niet alles.

3. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Dash
    Dreft
    Robijn creme wasverzachter
    En meestal alles gewoon op 30 of veertig graden.

4. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Wat ook scheelt is gewoon niet teveel wasmiddel in de machine gooien...
    Ooit eens gehoord van de thuiszorg dat de aanbevolen hoeveelheid die op een pak wasmiddel staat 2x teveel is. De helft zou al ruim voldoende zijn!
    Mijn machine zet ik trouwens voor de babyspullen op "extra spoelen".
    Als je ziet wat er dan toch nog voor een schuim uitkomt....

Als mijn zoontje bij oma heeft gelogeerd, heeft ie een hele kwalm van Robijn of Dash om zich heen hangen, Bah!
    Oma gooit er zoveel in dat zijn kleren stroef en stijf aanvoelen van het wasmiddel...

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb van de week voor het eerst met Neutral gewassen, maar ik mis toch wel het lekkere frisgewassen geurtje.. Ik denk dat ik deze maar op maak en dan toch voor ariel sensitive ga (alleen voor de babykleren) en de rest met gewone ariel doe :)

6. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Ik was de babywas apart op 40 graden en ik gebruik daarvoor Neutral wasmiddel en ook de wasverzachter daarvan.

7. Hier wordt alles gewassen met Persil Sensitive (vind ik trouwens echt héérlijk ruiken)! Toen mijn zoontje ontzettend last had van uitslag ben ik overgestapt op dit merk, en hij heeft nergens meer last van (voorheen Dreft). Ook gebruik ik soms natuurazijn i.p.v. wasverzachter, dat schijnt ook te helpen. Je ruikt trouwens niks van de azijn, hoor! ;)

O ja, babywas en kinderwas hier op 30 of 40 graden, afhankelijk van hoe vies het is...

8. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik gebruik zelf wasmiddelen van Ecover, al voor de geboorte van Yelena. Daar heb ik alles mee gewassen. Ik heb er ook wasverzachter van en kan die in principe voor bij de kleertjes gebruiken. Voor de hydrofielluiers en badcapes doe ik het maar niet.

9. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

25 mrt 2008
    210
    0
    0
    Ik heb de kleertjes gewoon met omo gewassen en een heeel klein beetje wasverzachter (heb er wel op gelet dat het was verzachter dermatologisch getest is of voor de gevoelige huid), maar heb dus niet echt aparte wasmiddel voor de babykleertjes gebruikt.

10. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik denk dat ik Ariel Sensitive ga gebruiken.

Stoppen jullie trouwens alles in de droger of laten jullie het aan de waslijn drogen?

11. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Hier voor de wol/zijde kleren met Ecover of Sonnett, en de rest van de kleren met wasnoten. Het klinkt erg lastig maar is ideaal en spotgoedkoop. En geen geur aan je was, ik houd daar helemaal niet van. Voor de baby gaan we het dus ook zo doen.

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Hier arial met wasverzachter van robijn. Alles word op 40 graden gewassen en alles gaat in de droger.

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier alles in de droger gedaan zonder problemen.

14. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Wij gaan wassen met neutral maar we doen het niet in de droger (hebben we wel maar de was krijgt een rare geur). Mag ik ook neutral wasverzachter gebruiken?

15. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    ik ga gewoon met robijn wassen die ik nu ook al gebruik, doe alles met vloeibaar wasmiddel en dan geen wasverzachter erbij. Wij hebben beiden geen last van een gevoelige huid dus denk dat het wel moet kunnen.

16. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ik gebruik Ariël Sensitive voor al het babywasgoed en het bevalt me prima!

17. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi,

Ik gebruik Neutral, om de babykleertjes ed. mee te wassen, maar ook eerder al voor onze 'eigen' was, omdat ik van veel wasmiddelen de kriebels krijg, van neutral niet.

Groetjes Saskia

18. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Om alle zeepresten uit het wasgoed te krijgen kan je ipv wasverzachter natuurazijn gebruiken. Hiervan wordt je was zacht én dus extra schoon ;)

19. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0

20. Charly

Charly Lid

20 okt 2008
    44
    0
    0
    Ik ga voor Neutral, 100 % parfumvrij en hypo-allergeen en was alle nieuwe spulletjes de eerste keer op 30 graden.

Deel Deze Pagina