Welke verzorgingsproducten?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Elin78, Nov 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    Welke verzorgingsproducten heb je allemaal nodig voor een pasgeborene? Heel verleidelijk om alle lekkere lotions en olietjes te kopen, maar is dat wel zo goed voor de baby? Ik heb nu shampoo en doucheschuim en olie.

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Deze producten gebruik ik dagelijks:

schuimbad
    shampoo
    zinkzalf
    gezichtjescreme
    bodylotion
    haarlotion

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    ik kan je aanraden om een pot sudocreme in huis te halen en dit bij elke verschoning op de billetjes te smeren, heb je veel minder kans op luieruitslag. de kraamhulp hier adviseerde ons natusan washgel voor in het badje en olie om in te smeren, maar olie in het badje kun je altijd nog doen als je merkt dat je kindje een droog huidje gaat krijgen.

Groetjes, Miranda

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb gekocht:

van zwitsal:
    Zeepvrije wasgel
    Badolie (heel voordelig bij de action)
    Haarlotion
    Babyolie

en ik heb heel veel proefmonsters v billenzalfjes dus die nog niet gekocht

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou voor natuurlijke producten gaan en niet Zwitsal ofzo... dus Weleda bijvoorbeeld. Ikzelf vind de producten van Etos erg fijn, wij hebben de washgel en de body lotion, haarlotion en zinkzalf. Sudocreme heb ik nooit gebruikt maar Bepanthen wel heel veel. Die vind ik ook erg prettig. Verder heb je niet veel nodig.

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vind weleda nogal prijzig. Hoe is de ervaring met natusan?

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Tja opzicht gebruik ik eigenlijk niet (veel) van dat soort productjes ivm eczeem en droge huidjes hier.
    Maar heb wel wat dingen staan van zwitzal en etos eigen merk oa zeepvrije wasgeld, bodylotion, sudocreme, billencreme.
    Ook voor t meconium dat makkelijker afgaat als je een beetje olie of sudocreme op smeert.

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Natusan vind ik ook heel erg fijn (en ruikt erg lekker). Ondanks het eczeemhuidje van Louise gaat dit heel erg goed.

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Wij gebruiken niet zo heel veel..

Wel van zwitsal :
    Wasgel
    goedemorgenlotion (af en toe)
    Shampoo

Sudocreme
    Bepanthen

De rest staat er sierlijk bij , maar word bijna/nooit gebruikt.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier gaan we ook natuurlijke producte gebruiken de producten van zwitsal zijn namelijk nog steeds niet dierproefvrij en dat vind ik toch wel belangrijk.wedela enzo vind ik erg fijn ook voor mezelf

11. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Misschien een tip.....de etosproducten zijn wel dierproefvrij.

12. bianca77

bianca77 Lid

Nov 6, 2008
    46
    0
    0
    kraamverzorgende
    west nederland
    hey hey,

als kraamverzorgende en als ervaren mama wil ik jou adviseren om ook 'zemelenbadje' in huis te halen. die kan je voordelig verkrijgen van het huismerk van het kruidvat.
    zemelenbadje zorgt ervoor dat een (droog) babyhuidje soepel blijft.

liefs bianca

13. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Wij waren eerst ook een beetje anti zwitsal omdat daar zoveel parfum e.d. in zat dat ons dat niet echt iets voor een babyhuidje leek. Nu waren we van de week bij de prenatal, waar ze alleen zwitsal hebben en zagen we achterop de verpakking dat (van de dingen die we nodig hadden, heb niet alles gekeken) ze tegenwoordig ook PH neutraal zijn. We hebben dus maar meteen een paar flesjes aangeschaft speciaal voor de droge huid (als ze ook maar iets op papa of mama lijkt en daar zit een kunstmatige vernix in).

Thuis meteen ff op een oud flesje olie gekeken, die ik zelf altijd voor mn benen gebruik als die weer uit elkaar vallen en daar stond dus idd nog op dat het eventueel voor huidirritatie kan zorgen. Zwitsal heeft blijkbaar dus eindelijk door dat het babyhuidje wel heel teer is.

Nu zag ik dat ze hier bij de apotheek om de hoek wel weleda verkopen dus mocht ik ook maar iets zien is ook in no time weleda in huis, maar zwitsal ruikt zo lekker :rolleyes: :)

14. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik gebruik van zwitsal alles en dat bevalt prima (ruikt zooooooooooooooooooo lekker ;) )

shampoo
    schuimbad
    bad en wasgel met aloe vera
    haarlotion
    creme
    billenzalf

ook heb ik :

sudocreme en bepanthen. allebei super maar donique heeft NOOIT luieruitslag dus niet nodig gehad alleen in het begin met die zwarte poep!

15. Niki

Niki Fanatiek lid

Dec 13, 2005
    1,663
    1
    0
    Venlo
    Mijn ervaring is dat ik veel te veel van dat soort spul in huis had. Het enige wat ik gebruik heb is vaseline voor op wangetjes en gezichtje, haarlotion (maar eigenlijk alleen de eerste paar maanden)
    af en toe bodylotion (of olie) voor hele lijfje.
    En voor in badje gewoon wasspul. En ik kan je adviseren 1 grote pot Sudocreme.
    De rest had ik trouwens bijna allemaal van Zwitsal.

Ik had ook zinkzalf en nog wat ander spul, maar dat heb ik nooit gebruikt, staat nog steeds in de kast....

Maar misschien ligt het ook aan de makkelijke huid van Hugo (dat heeft ie beslist van mama..!)

Groetjes Niki

16. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

Apr 19, 2006
    818
    0
    16
    Wij gaan voor de kleine Weleda gebruiken. Ik vind het met prijzig eigenlijk wel meevallen, zoveel ga je er toch niet van gebruiken.
    Wij kiezen hiervoor omdat het natuurlijk is, en omdat het niet zo sterk ruikt. Zwitsal vind ik eigenlijk helemaal niet zo lekker :oops:

17. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    In het begin gebruikte ik alleen maar toptotone wash, shampoo, bodylotion, talkpoeder en haarlotion.

Nu alleen nog maar wasgel en schampoo.
    En heel af en toe bodylotion en haarlotion.
    Maar das alleen voor het lekker ruiken. :)

18. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    ik had in het begin badolie en bodylotion en billenzalf/bepanthen. later wasschuim (is ook voor de haartjes, lekker makkelijk) en nu welterustenbadje, zeepvrije wasgel, nog iets voor in bad, shampoo, bodymilk en billencreme. ik gebruik vnml. weleda en neutral. heel af en toe zwitsal om de geur..

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wij gebruiken:

Haarlotion (eerst van Zarqa, nu het beter met Eva's huidje gaat, Zwitsal). Heb ik ook echt wel nodig om haar haar in model te krijgen (vanaf het begin)
    Sudocrem, die gebruikt mijn vriend vooral (voor de billen dus)
    Lanette vaseline, die gebruik ik voor haar billen en bij schrale plekjes
    Lanette creme, voor droge plekjes
    Babyolie van Zarqa
    Ik had calendula creme van de Tuinen gekocht, maar die gebruik ik nu lekker zelf ;)

Ik heb ook veel Bepanthen gebruikt (voornamelijk voor de billen en droge plekjes), maar gebruik nu dus Lanette, dat werkt nu ook goed.

Voor in bad gebruik ik niets, nooit gedaan ook.

20. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

Jun 25, 2007
    996
    0
    0
    Bepanthen voor de billetjes en voor als ze zich in hun gezichtje hebben gekratst met die scherpe nageltjes, voor als ze een doorg huidje hebben...echt superspul!

babyolie van natusan en badspul van natusan.

Verder zou ik vooral niet teveel zwitsal spul halen.
    Dat zei ook iedereen tegen mij, maar ik was eigenwijs en vond het zoo lekker ruiken. En toen bleek mijn dochter daar uitslag van te krijgen

Share This Page