vanaf wanneer in voorzitje op de fiets

Discussion in 'De babyuitzet' started by Ons Kleintje, Oct 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Vanaf wanneer hebben jullie je kleine in het voorzitje op de fiets meegenomen?
    Volgens de fysio moet ik nog wachten tot volgend voorjaar Zucht.

2. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Ze zeggen als je kindje goed kan zitten.
    Nou kon Lisa dat al heel snel, maar toch heb ik voor de zekerheid gewacht tot ze een jaar was.
    Het ruggetje/nekje krijgt zoveel te voorduren, ik vond dat het njet waard.

Maar je zegt fysio, dus neem ik aan dat je met je kindje bij de fysio loopt, dan zou ik zeker zijn advies opvolgen!!!!!
    Zegt hij vast niet voor nix, en beter iets te lang gewacht dan ....

3. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Vanaf dat je kindje stevig zelf kan zitten. Mijn zoon kon dat met een maand of 8/9 en toen zijn we begonnen met hele korte stukjes.
    Voor die tijd fietste ik met hem in de draagzak. (Is ook al eens een topic over geopend en daar verdedigde ik dit besluit met het argument dat de dijk waaraan ik woonde een levensgevaarlijk wandelpad was)

Ik heb wel eens gehoord van een kind dat met 4 maanden in een stoeltje de nek gebroken heeft... Maar de vraag of het waar is natuurlijk, maar ik denk wel dat het kan.

4. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Als ie goed kan zitten gaat het prima. Even op diepe kuilen letten maar dat doe je toch al zodat ie niet met z'n mond tegen het stuurtje knalt. Tja je kan ook wachten tot 2 jaar, is ie helemaal sterk, haha.

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik ben de eerste korte stukjes gaan fietsen toen ze 20 min zelfstandig kon blijven zitten zonder om te vallen. Pas rond 10 maanden durfde ik langere stukken te gaan fietsen.

6. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Wij zijn afgelopen weekend voor het eerst wezen fietsen.
    Zoontje gaat zelf zitten en zit heel stabiel/stevig.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter zat met 6 maanden los zonder hulp. met 7 maanden ging ze in de fietsstoel mee. dit mocht ook van het cb, ze had toen al een zeer goede en stevige zithouding. advies is 9 maanden maar goed dat kan enorm verschillen. het enne kind ziet stevig met 5 maanden en het ander pas rond het jaar

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ze mogen in het fiets stoeltje als ze zelf goed gaan zitten. dus niet als ze neer gezed worden en dan blijven zitten

9. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Niet als ze jonger zijn dan 9 maanden. Eerder zijn de nekspiertjes nog niet sterk genoeg om schokken op te vangen als ze op de fiets zitten.

Groetjes,
    Nikki F

Share This Page