Helaas werkte dat hier niet... Jammer, want inderdaad veel milieuwinst en ook nog eens veel goedkoper! Een geur wil ik juist liever niet dus ook dat is gelijk mooi meegenomen. Azijn als wasverzachter gebruik ik wel weer. Niet altijd trouwens, soms gewoon alleen wasmiddel.
Ecover heeft ook wasverzachter, misschien is dat iets om eens te proberen? En anders toch een ander (duurder) wasmiddel, zonder wasverzachter of azijn in plaats daarvan. Aangezien wasverzachters heel milieubelastend zijn zou ik daarom eerder een sterk ruikend wasmiddel gebruiken ipv wasverzachter.
Meen je....hier al een hele tijd geen dozen robijn gezien bij de kruidvat. En ik bekijk elke keer de folder, maar ook al een tijdje niet gezien.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe vies je kleding wordt. Hier geen beroepen waarbij we echt vies worden en (nog) geen kinderen. En als ik een vlek on mijn kleding maak, trek ik het direct uit, boen ik het met afwasmiddel of een blokje zeep en dan is de vlek meestal al weg. En dus de biotex bij in de wasmachine. Voor mij hoeft de was ook geen sterke geur te hebben, dat scheelt.
Bij ons is het het bakje aan de rechterkant denk bij alle wasmachines? De geur vervliegt. Het schijnt geurtjes te neutraliseren en het water zachter te maken. Daarom wordt het ook wel bij kalkaanslag en dergelijke gebruikt.
Hier ook in het midden! Alleen het laatje is nog nooit gebruikt, ja voor azijn dan. Maar het waspoeder doe ik direct in de machine, met een wasbol. Op die manier heb ik ook geen gedoe met het schoonmaken van dat laatje, wat ik dus wel had met m'n vorige wasmachine, wat een rotklus was dat zeg! En m'n laatje ziet er dus zo goed als nieuw uit
Wacht maar tot je kindjes hebt die zelf eten, kruipen en er alles aan doen om zo vies mogelijk te worden . Dan heb je echt een krachtig wasmiddel en een vlekverwijderaar nodig. En dan nog aan het eind van vooral het zomerseizoen is meer dan de helft vol vlekken
Ik kreeg de tip om echt maar een paar druppels wasverzachter te gebruiken icm een scheut azijn. Geen idee of dit werkt maar dat ga ik eerst proberen.
Ariel pods. Ik koop dit altijd in de aanbieding bij Kruidvat (140 pods voor 25/28,- zoiets). Gaat bij ons heel lang mee en de geur vind ik heel fijn. Eerder gebruikte ik color reus, maar de geur ging mij irriteren. Sinds ik de pods gebruik, gebruiken we veel minder wasmiddel. Ook geen wasverzachter trouwens. Scheelt behoorlijk qua kosten.
Ik wil geen pods… en ik heb nu 198 wasbeurten voor 19€. En dat is volgens de veel te hoge dosering die op de doos staat. Ik kan denk ik 250 wasbeurten minimaal ermee doen. ( wel als ik dus de vlekkenspray gebruik) en nu dus 1 fles ah wasverzachter a 1,49€ ( aanbieding). Geen idee hoe lang ik daarmee doe. pods zijn echt slecht voor het milieu en vreselijk duur..
Dat las ik inderdaad, vanwege het milieu. Echter dit wasmiddel maakt mijn was altijd goed schoon, zelfs vetvlekken van olie uit de werkkleding van mijn vriend, meest ranzige modder en grasvlekken, etc. Ik gebruik minder wasmiddel dan met wat voor wasmiddel dan ook in het verleden. En dat op 30 graden. Je vroeg in welk wasmiddel die aan een aantal “eisen” voldoet. Dat is voor mij deze
Mijn wasmachine ging kapot, een maand na de geboorte van de oudste. Dat ding trok het niet meer om opeens zoveel te wassen . Ik had eerst altijd Ariel en Lidl poeder, helaas lijken ze onlangs wat aangepast te hebben aan het Lidl poeder en lost het niet goed meer op. Dus nu Ariël, Robijn en nog iets, Color Reus ofzo? Weet het niet eens.