Ik heb meestal robijn vloeibaar. ik koop het alleen in de aanbieding. Kruidvat heeft 1x in de zoveel tijd aanbiedingen van 6 flessen in een doos. Komt dan op 3 euro per fles. Of zo'n hele grote fles voor een schijntje. En dan na een tijdje ben ik het geurtje gewend/ruik ik hem niet meer en dan gebruik ik het andere geurtje. Ik gebruik nooit wasverzachter. Is niet goed voor je was en machine. Ipv wasverzachter doe ik er een scheut azijn bij. Werkt als wasverzachter, beschermd de kleuren van je kleding. Helpt ook tegen bepaalde vlekken en het is goed voor je wasmachine. tegen kalk en vetluis
Hier altijd Robijn en koop het altijd in de aanbieding. Van de week was het weer 1+1 bij AH dus dan neem ik weer een paar flessen mee tot de volgende aanbieding.
Gewoon jumbo huismerk, af en toe probeer ik wat anders.. color reus ofzo. Heb ook ariel waspods en die vind ik het lekkerste ruiken.. die zijn ook altijd wel ergens in de aanbieding. Gebruik nauwelijks wasverzachter, enkel bij beddengoed. Vlekken in witte kleding probeer ik zo snel mogelijk te behandelen en daarna draai ik ze mee met de was.. even in de zon laten drogen en de vlekken zijn niet meer zichtbaar. Witte sokken vind ik wat lastiger terug wit te krijgen, maar dat vind ik niet zo erg met sokken
Ik heb sinds kort wasmiddel van Marcels's green soap ipv Colos reus.Was komt er schoon uit en het ruikt prima, wasverzachter is niet echt nodig maar toch gebruik ik de parfumvrije van gwoon en gister wasverzachter gehaald van Seepje,als dat bevalt ga ik over op Seepje/Marcel ook omdat het ecologisch/vegan is.Mijn zoon had eerst altijd uitslag op zijn huid en dat is nu weg grotendeels (ik heb nog niet alles gewassen van hem) dus het voelt voor mij als een goede beslissing net als dat het voor het milieu minder belastend is.
Ik zelf gebruik minder wasmiddel met zo’n pod dan wanneer ik het zelf doseer. Maar goed. Dat is een ieder persoonlijke mening. Wat betreft de verpakking ben ik het met je eens. Het kan makkelijk in een papieren zak verpakt worden lijkt me. Ik probeer de bakjes soms te verbruiken voor iets anders. Er zijn echt wel eco alternatieven, maar meteen zo duur. Dat is zo jammer. https://www.biggreensmile.nl/products/tru-earth-eco-wasstrips-parfumvrij-32-wasbeurten/truelaundff.aspx?productid=truelaundff&utm_source=google&utm_medium=merchant_centre&utm_term={keyword}&utm_campaign=merchant_centre&gclid=EAIaIQobChMIntvjy4zn8gIVgeJ3Ch1VIwHgEAQYAiABEgJXKPD_BwE https://www.biggreensmile.nl/products/eco-egg-wasballen-laundry-egg-70-wasbeurten-fresh-linen/eg70fl.aspx?productid=eg70fl&utm_source=google&utm_medium=merchant_centre&utm_term={keyword}&utm_campaign=merchant_centre&gclid=EAIaIQobChMIntvjy4zn8gIVgeJ3Ch1VIwHgEAQYAyABEgIsj_D_BwE Ik vond ook nog deze optie, die vind ik dan niet duur en wellicht een optie voor jou omdat ze volgens mij niet geuren ook geen idee of ze dit bij jullie ook hebben zoiets. https://www.naturalheroes.nl/products/wasnoten?cmp_id=1584683208&adg_id=93590025816&kwd=&device=m&gclid=EAIaIQobChMIntvjy4zn8gIVgeJ3Ch1VIwHgEAQYByABEgLzDfD_BwE Ook zag ik gisteren bij de AH die van zeepje. Wellicht is dat een optie voor ts?
Dat heb ik nooit gebruikt. Maar alleen Marseille zeep als wasmiddel was hier echt niet genoeg Die krijg ik prima schoon met color reus en biotex.
Wit kun je in de zon drogen. Natuurlijke bleek. Werkt dat niet in bleekwater leggen en dan in de zon. Wit is hier altijd wit. Wel uitkijken met printjes etc
Hier meestal Robijn of Ariel maar ik koop het alleen in de aanbieding. Net als de wasverzachter van Lenor. Ik hou er wel van als de was een lekker geurtje heeft. Wel wissel ik veel af omdat ik het anders niet meer ga ruiken.
Hier Neutral (dus geen geurtje) i.v.m. eczeem klanten hier in huis die niet over veel van de geparfumeerde wasmiddelen kunnen. Sinds een paar jaar ook Frosch in huis, dat gaat ook prima en daar zit een bescheiden luchtje aan. Zit in een plastic zak met dopje, dus veel minder plastic afval aan het eind. Kon het in Nederland niet meer vinden bij de Jumbo of drogist, dus laatst in Duitsland paar zakken meegenomen (Duits merk), die ruiken wel iets anders, ben benieuwd hoe die gaan bevallen! (Ben met de laatste oude zak bezig)
@Malbec hier net zo wat het gebruik van wasmiddel betreft (ook veel minder met pods dan zelf doseren). Ik koop de pods trouwens altijd in voordeelverpakkingen en dan komt het in een zak ipv bakje. Vind ik persoonlijk fijner, ook omdat het minder plek in beslag neemt. En voor de mensen die vlakbij Duitsland wonen: koop daar je wasmiddel/wasverzachter. Dat scheelt pas écht qua kosten.
Oh echt? Ik koop wel altijd aanbiedingen bij bol.com. Maar die stoppen dan gewoon de doosjes in 1 grote doos
Kruidvat heeft eens in de zoveel weken 140 pods voor 25,- ongeveer. Dan krijg je 2 giga zakken. Via bol kreeg ik ook die doosjes maar dat vond ik zo irritant dat ik die aanbieding van de Kruidvat gewoon in de gaten ben gaan houden
Precies dit en die hebben ze ook nog wel eens bij de Action. En Lenor vind ik heerlijk voor beddengoed maar ik gebruik daar nooit wasverzachter bij. Want dan absorbeert het minder vocht (klinkt vies maar in je slaap zweet je hoe dan ook).