Welk wasmiddel?

Discussie in 'De lounge' gestart door aicirtap, 19 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik vind mijn was nooit zo lekker fris en geurend ruiken als bij anderen.

De donkere was is het ergst! Die stinkt vaak gewoon.

Ik zelf transpireer veel. Weet niet of dat een oorzaak is?!

Ik gebruik nu ariel poeder en omo van die kleine flesjes.
    Ik gebruik liever geen wasverzachter met oog op milieu.

De wasmachine gaat 1x per maand op 90 graden met zo tabletje.

Iemand tips voor wasmiddel?

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Ik gebruik robijn, zwart, Color en wit...
    Bij de donkere was doe ik de machine niet te vol, zwart wasmiddel erbij en geen eco programma. Dan pakt hij te weinig water.
    Soms helpt het om enkele geurende kleding stukken in een emmer azijn te weken of een scheutje natuur azijn in t wasverzachter vakje te doen

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.793
    8.462
    113
    Vrouw
    Hier ook Robijn en een beetje Lenor wasverzachter. En de wasmachine soms draaien met 2 vaatwastabletten er in maar dat is vast hetzelfde principe als wat je al doet.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Hoe oud is je wasmachine? Met mn ouwe (14 jr) had ik dat dus ook, gooide de was in de nieuwe met exact t zelfde wasmiddel en TOTAAL anders.

Geen dingen als wasluis (gehad) met een troepje bij je rubbers? Want als dat er in zit, zit t door je hele machine alle leidingen etc. en helpt zo'n tabletje ook nauwelijks. (Afvoerleiding checken is t makkelijkst, al ruik je t dan soms ook met afpompen).

Dosering te hoog/te laag
    Ik gebruik geen vloeibaar in elk geval meer in deze machine, kreeg met mn ouwe veel meer ellende met vetluis (maar mn man ging ook was draaien toen dus dat kan ook nog de bepalende factor geweest zijn)

5. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.269
    5.870
    113
    Vrouw
    Ik gebruik Robijn (zwart, wit en color (zwitsal) en doe bij de was ook altijd een wasbol met een beetje azijn. Hier altijd heerlijk subtiel ruikende kleding. (Kleding die teveel naar wasmiddel ruikt vind ik zelf niet zo lekker).

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.789
    9.309
    113
    Gelderland
    Bij de zwarte was kies ik altijd een extra spoelprogramma, dat helpt voor ons voldoende tegen nare geurtjes.

Ik gebruik robijn of huismerk wasmiddel en soms een dopje wasparfum.

Zeebra, Aegyo en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Wasmiddel van de lidl met marseillezeep. Dan ruikt je was weer echt heerlijk. Daar kon bij mij geen omo of ariel tegenop.

Luna86 en Vero0504 vinden dit leuk.
  8. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.007
    113
    Die vind ik ook heerlijk ruiken!

LisbethSalander vindt dit leuk.
  9. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier ruikt eigenlijk alles lekker!
    Gekke is wel dat we voorheen bij een vrijwel nieuwe machine geen echt lekker ruikende was hadden.
    Toen mijn vader was overleden zijn gebruikte wasmachine in gebruik genomen (uit 2006) en alles ruikt heerlijk!

Verder gebruik ik vaak een scheutje azijn! :)

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik gebruik een doekje in de droger van robijn, dat laat de was ook weer lekker ruiken!

kadootje en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Seepje hier.
    En zoveel mogelijk buiten drogen, dan is het nog frisser.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Is dat die formil marseille, met bruinig etiket?
    Mee in mn handen gestaan, toch eens proberen denk ik.

13. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Ja dat is hij. Zeker eens proberen. Ik wil niet meer anders:thumup:

tuc vindt dit leuk.
  14. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Echt? Heb eens een andere variant van de Lidl geprobeerd, maar daarmee kwam de was vrij geurloos uit de machine. Misschien deze maar eens proberen!

Ik vind Hema wasmiddel ook lekker ruiken, heb nu de Eco variant daarvan staan. Wat mij helpt wat betreft de zwarte was is dat ik deze nu niet meer apart was, maar met andere gekleurde items. Dat gaat prima, geen doorloop van kleuren en het ruikt echt veel frisser.

Verder heel soms een dopje wasverzachter (Robijn Puur en Zacht) maar ik gebruik dat niet standaard, vind het vaak gewoon prettiger aanvoelen zonder en het zal ook niet zo geweldig zijn voor de huidjes...

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Hier gaat zwarte was alleen goed met wasmiddel voor zwarte was én echt direct uit de machine halen als hij klaar is. Bij gekleurd en wit zit het soms nog wel even in de machine s die klaar is, geen enkel probleem - zwart is dan razendsnel muffig… terwijl als ik het meteen ophang of in de droger doe, het gewoon fris ruikt.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Robijn of ariel pods. Vind de pods wat sterker en langer ruiken.

17. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Deze inderdaad

18. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

#18 GossipGirlxoxo, 20 jun 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jun 2022
    ik was alles met Ariël. Witte was met poeder, bonte/donkere was vloeibaar. Ik gebruik bij mijn donkere was tegenwoordig wasparfum ivm hetzelfde probleem (die van wasgeluk is eco en breekt volledig af volgens de verpakking). Nu heb ik er geen last meer van. wat je kunt doen als je echt geen wasverzachter wilt gebruiken is bij de donkere was een programma kiezen dat extra spoelt/meer water geeft dus geen eco programma en ipv wasverzachter een kopje Azijn toevoegen aan je was. Het probleem komt doordat Donkere kleding geur beter vast houd dan licht textiel, zeker als er veel synthetische vezels tussen zitten.

aicirtap vindt dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

daar hoor ik wel meer mensen over maar ik krijg daarmee niet alle vlekken uit de kleding van de kinderen helaas.

20. GossipGirlxoxo

Ik neem altijd wat pods mee op vakantie om tussendoor de strandlakens te kunnen wassen. Die ruiken dan inderdaad veel sterker naar wasmiddel dan met de Ariël poeder of vloeibaar. Heb thuis helaas al een paar keer gehad dat de pods niet helemaal oplosten en vlekken achter lieten in de lichte kleding van de kinderen dus gebruik het enkel nog maar voor de handdoeken op vakantie helaas.

Deel Deze Pagina