Heb wel eens noodgedwongen barle duc gebruikt voor een paar dagen maar daar kreeg mijn dochter krampjes van toen ze enkele weekjes oud was. Ze waren bezig met de leidingen dus kon enkele dagen geen water gebruiken. Begreep eigenlijk niet waarom ze er krampjes van kreeg?
In het water hier zit weinig kalk. Overigens, de kwaliteit van kraanwater wordt strenger gecontroleerd dan dat van bronwater. Ik maak me dus niet zo druk over het gebruik van kraanwater. Het is gewoon altijd wat, als je de magnetron gebruikt krijg je straling, kraanwater zit kalk in, in bronwater zitten teveel mineralen, etc. etc. etc.
Daarom zeggen ze ook dat wat je ook gebruikt alles moet koken. Ook bronwater word geadviseerd eerst te koken.
ik gebruik barleduc, finn heeft erg veel last van krampjes gehad, van alles geprobeert, en aangezien wij hier veel kalk in het water hebben zitten, zijn we overgestapt op de barleduc.. en dat bevalt prima!
Nou, ik maak me ook niet druk om die flessen hoor Talithatje. Gebruik zelf ook gewoon de kunstof flessen van Avent, maar heb alleen gelezen, dat hieruit stoffen kunnen vrijkomen, die misschien niet zo goed zijn voor de gezondheid. En het zou dus kunnen dat bepaalde kinderen daar heftig op reageren. Dus ik zou me kunnen voorstellen dat het dan exceem ofzo veroorzaakt. En de eerste paar maanden het water koken om eventuele bacterien te doden is misschien ook wel beter voor je kwetsbare kindje, maar volgens de kraamverzorgster die wij nu hadden, was het niet meer nodig. Bij mijn oudste dochter, die 8 jaar eerder is geboren, wist ik ook niet beter dan dat je al het water moest koken en dat heb ik toen ook gedaan. Bij Noelle heb ik het water dus niet gekookt en daar heeft ze tot nog toe niets aan overgehouden.
Van de kraamhulp moesten we Bar-le-duc in het begin gebruiken, vanaf een week of 10 hebben we koud kraanwater gebruikt en opgewarmd in de magnetron.
Koud kraanwater! Wel altijd eerst even paar sec.) de kraan laten lopen zodat het wel echt vers water is. Ik heb weleens bij Keuringsdienst van Waarde gezien dat een bepaald merk bronwater (was het niet Bar-le-Duc?) uit dezelfde bron komt als het kraanwater in Utrecht. Dus aan bronwater uit een pak / fles hecht ik ook niet zoveel waarde. Wat betreft leidingen en stoffen en bacteriën die in kraanwater komen: dit geldt voor het warm water uit de kraan.
Kenji kreeg van gekookt water juist meer krampjes... Maar wij gebruiken hier dus ook gewoon kraanwater. Volgens de kraamverzorgende kon dat ook gewoon prima.