Onze Jesse is al nooit een grote drinker geweest, maar de laatste week drinkt hij wel errug weinig! Drie keer per dag een flesje melk van 150 cc. Verder drinkt hij NIETS! Ik heb van alles al geprobeerd (ok, geen alcohol) maar thee, sap, ranja, diksap, andere sapjes, melk met bambix, melk met chocopoeder, maar niets wil hij drinken. Alleen dus die 3 flesjes melk, 450 cc per dag. De laatste dagen was het al een probleem om het derde flesje erin te krijgen, voordat hij gaat slapen. Vanavond is het niet gelukt en is hij dus zonder drinken naar bed gegaan. Hij wou gewoon niet! Dus vandaag heeft hij maar 300 cc gedronken. Wel fruit en warm eten en yoghurt, dat is natuurlijk ook vocht. Hij is verder wel gezond, slaapt goed, ontwikkelt zich goed, is lekker rustig en makkelijk, alleen dat drinken....... Nu ben ik niet bang dat hij van één dagje minder drinken zal uitdrogen, maar het slechte drinken is helaas structureel bij hem. Onze vorige zoons waren echte 'nathalzen', die wilden altijd wel meer en meer drinken, maar onze hekkesluiter niet. Wie heeft nog tips voor mij? |Edit moderator: verplaatst naar voeding.
Het is de leeftijd meid! Ik heb het ook gehad met Tymen, rond 9 maanden. FV moest hij helemaal niet meer. Dus overgegaan op een yoghurtdrankje (1/2 water, 1/2 yoghurt en scheut diksap) en ik had de hele dag door een beker met diksap voor hem staan. Het heeft even geduurd, maar na een poosje ging hij weer meer drinken. Ik zou me niet teveel zorgen maken, het is en fase. Zo lang hij nog goed plast neemt hij nog genoeg op. Overigens moet je bij minder dan 500 cc FV vitamine D druppeltjes gaan geven, maar misschien wist je dat wel!
Kylian was iets jonger toen hij zijn melkflessen weigerde (en dat was toch grotendeels het vocht wat hij binnen kreeg). In overleg met de voedingsdeskundige van het cb zijn we overgestapt op gewone (karne)melk met vitamine d druppels en toen dronk meneertje weer. We zijn toen ook over gestapt van diksap naar carvan cevitam en daarna hebben we eignelijk nooit meer 'drink'problemen gehad. Oke er zitten nog steeds mindere dagen tussen maar dat vind ik niet erg. Heb trouwens aan de bel getrokken toen meneertje al 5 dagen alle flessen weigerde. Groetjes Anita
Hier weigert mevrouw ook uit de fles te drinken. Ze krijgt wel 3x150ml opvolgmelk, maar dan altijd in papvorm. Soms wat water uit een gewone beker, maar andere bekers weigert ze ook. :/
Goed dat het verplaatst is, ik zat gisteren al te dubben waar het moest staan, maar hier staat het idd beter geloof ik. Jesse moet vast geroken hebben dat ik gisteren schreef, want laat hij nou vanmorgen zomaar 60 cc appelsap gedronken hebben, en vanavond bijna z'n 150 cc melk opgedronken. We geven inderdaad gewone melk nu, opvolgmelk wou hij al twee weken niet meer, dus gewone melk en AD druppeltjes. Maar goed: vandaag ging het dus wel weer goed gelukkig. En als het morgen niet lukt, ga ik gewone yoghurt proberen, dat is tenslotte ook een melkproduct en beter dan niets.
Vanavond weer gewoon z'n melk gedronken dus ik heb goede hoop dat het gewoon een fase is geweest. En mocht het weer gebeuren, proberen we dan yoghurt ofzo.
Hoi Hoi, Ik heb ook een dochtertje wat niet al te best drinkt. Tegenwoordig neem ik een bekertje mee als ik met haar in bad ga. Dan leert ze spelenderwijs uit een beker (ipv fles) drinken en dan krijgt ze ongemerkt toch heel wat vocht binnen. En je hoeft niet bang te zijn voor knoeien ; ) Werkt hier supergoed!
steeds kleine beetjes geven dan? Bv een beetje als ze uit bed komt, een beetje na het spelen en een beetje bij het eten.
hier nog een kleine weigeraar... Sinds een paar dagen gaat het drinken niet lekker meer. S'morgens drinkt meneer nog wel een fles van 180+6, maar daarna gaat het slecht.. Rond half 2 heeft hij ook maar +/- 90cc gehad en daarna nog een keer 30cc.. Hij heeft ook 1 potje fruithapje op met moeite (verdeeld over 2 uur) Verders wil hij gewoon niets hebben.. diksap, thee helemaal niets.. Moet zeggen dat hij momenteel ook heel veel slaapt en jengelig is.. (spongetje?)
Nou als je ziet dat we soms een bubbelbad hebben als Faye in bad zit. lijkt het me dat er ook wel eens wat anders mee komt! En heb ook al paar keer gehad, dat ze met dr voeten het water raakte en spontaan begon te plassen
Tja...ik heb geen idee of ze dat doet eigenlijk Maar misschien had ik het wat duidelijker moeten opschrijven...Ik zet haar namelijk altijd bij me in de douchebak, met badje en al. Ik vul haar beker dan bij met de douchekraan. Dus...geen last van vies plaswater
haha ik dacht al... ik neem aan dat je haar geen badwater te drinken geeft, is idd niet echt fris! hier ook een meisje die alleen haar flesjes melk drinkt en daarnaast vrij weinig andere dingen... ik probeer nu wat drinkjoghurt uit een gewone beker bij de boterham, beetje opvolgmelk + joghurt + diksap en dit vindt ze heerlijk! Ook heb ik vandaag thee met (opvolg)melk gegeven uit de rietjesbeker en ook dit vond ze wel lekker. Zo heeft ze toch naast de flessen zo'n 100 cc gedronken. Ik denk ook dat het per kindje verschilt. De kleine van een vriendin dronk 3 rietjesbekers met water op een dag naast de flessen... maar zolang je kindje goed plast & geen harde ontlasting heeft dan is het vocht voldoende heb ik begrepen. Het komt vast wel weer... ik blijf gewoon steeds aanbieden tijdens het eten en spelen...