Ik bak regelmatig maar ga nu toch voor mij onbekend terrein op. Ik ga een vanille biscuit bakken, vullen (suggesties welkom haha), afsmeren met een ganache en beplakken met KitKat. Hoe kan ik deze taart het beste bewaren en kan ik dit 1 dag van te voren maken? Ik bak altijd alles maar nog nooit een biscuit hahaha.
JUIST een dag van te voren en het liefst even in de vriezer. Dan is hij makkelijker te snijden als je hem gaat vullen. Ik vul ze wel eens met botercreme vermengd met wat speculaaskruiden. Of banketbakkersroom, ook heel lekker. Daarnaast gewone jam. Tip: voor een hoog biscuit. Iets meer beslag maken en je bakblik dus wat voller doen. Wel je bakblik ophogen met bakpapier! Taart bewaar je het beste in een kartonnen doos, buiten de koelkast. Maar dat ligt dus wel aan je vulling. Bij room bijvoorbeeld liever id koelkast....
Ja inderdaad, liever zelfs een dag van te voren bakken! Ik vul ze ook graag met banketbakkersroom, maar wellicht dat botercreme wat beter past bij hittekat of alleen jam voor wat frisheid. en heb je een kaartdoos? dat zijn fijne bakken om biscuit in te bewaren
Vulling: banketbakers room en zelf geklopte slagroomzonder suiker mengen( zwitserse room) en daar verkruimelde kitkat door heen.
Even een tip om je biscuit extra sappig te maken. (naast in de vriezer indd) licht bestrijken met suikersiroop, echt een wereld van verschil. Suikersiroop kan je heel makkelijk zelf maken Succes
Bedankt voor alle tips!! Ik ga hem zo gelijk bakken. Kan ik hem ook alleen vullen met slagroom? En dan zoeten met suiker of word het dan te zoet? Daar kan ik ook nog KitKat doorheen doen. En wanneer en hoelang moet ie de vriezer in?
Jahoor, kan ook met slagroom! Als je die zelf klopt moet er wel suiker doorheen ja.. Als je biscuit afgekoeld is, kan hij id vriezer. Maar hoeft niet persee hoor. Je kunt m ook in een zak bewaren op t aanrecht.. dan gaat het snijden ook al makkelijker. Ik gebruik altijd gewoon een pedaalemmerzak. Als je wil dat de taart mooi recht is na afwerking, kun je voordat je hem snijdt, sateprikkertjes aan de zijkant doen. Tussen 2 prikkertjes ga je dan snijden. Als je de lagen weer op elkaar gaat zetten, zorg je dat de prikkertjes ook weer rechtboven elkaar komen. Ik snijd meestal scheef, zo blijft hij recht